Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

26.6.17

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Alpha 98,9»

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Alpha 98,9»
και το δημοσιογράφο κ. Χάρη Ντιγριντάκη


ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όπως σας έχουμε προαναγγείλει θα έχουμε τη χαρά να έχουμε κοντά μας τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών τον Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος μόλις επέστρεψε από τη Μακρόνησο. Κύριε Υπουργέ τι πήγατε να κάνετε στη Μακρόνησο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλησπέρα καταρχάς. Πήγαμε να δούμε κάποιες υποδομές που είναι στο νησί και έχουν καταστραφεί ή χρήζουν συντήρησης, προκειμένου μαζί με το Υπουργείο Πολιτισμού και τους συναρμόδιους φορείς, το ιστορικό μνημείο της Μακρονήσου να αποκτήσει ξανά αυτό που είχε. Γιατί υπάρχουν διάφορες αυθαίρετες χρήσεις πάνω στο νησί, -υπάρχουν φθορές πάνω στα κτίρια που βασανίστηκαν άνθρωποι-, από όλα αυτά που δεν έχουν γίνει για πάρα πολλά χρόνια. Αυτό ήταν και ένα αν θέλετε αίτημα και του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος, μετά από επίσκεψη και επιστολή που έστειλε και η Αλέκα η Παπαρήγα και ο Θανάσης ο Παφίλης. Ο Πρωθυπουργός έχει δώσει κατευθύνσεις και για τη Μακρόνησο, για όλους τους χώρους εξορίας, ιστορικής μνήμης, τα ιστορικά μνημεία που έχουμε, οπότε προετοιμάζουμε αυτό που πρέπει να γίνει και για την επισκεψιμότητα, αλλά βέβαια και για τη διατήρηση της σύγχρονης ιστορίας μας, για αυτά που ζήσανε οι Έλληνες και δεν πρέπει να ξαναζήσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στον πρόλογο μας αναφερθήκαμε για τις διαδικασίες, τον σχεδιασμό και τη δημοπράτηση αναλογικού συστήματος χρέωσης δορυφορικής τεχνολογίας. Το πάτε πιο γρήγορα, απ’ ότι λέγατε, απ’ ότι φαίνεται. Μια μεταρρύθμιση για το χώρο των διοδίων, να το πούμε έτσι, ότι πάτε να το κάνετε αναλογικά. Βλέπουμε τη δημοπράτηση εδώ πέρα. Τι ακριβώς μέλλει γενέσθαι κύριε Υπουργέ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς έχουμε δεσμευτεί στον ελληνικό λαό, ότι για εμάς τα έργα των αυτοκινητοδρόμων και γενικότερα τα έργα οδοποιίας θα ολοκληρωθούν όταν καταφέρουμε να εγκατασταθεί σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει άμεσα να τρέξει ο διαγωνισμός, να βγουν οι προδιαγραφές, να γίνει η απαραίτητη διαβούλευση. Και για να πρωτοτυπήσουμε σε σχέση με τις ευρωπαϊκές οδηγίες και τις υποχρεώσεις που έχει η χώρα, δε θέλουμε να κάνουμε ένα απλό σύστημα ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, αλλά πάνω σε αυτό το σύστημα θέλουμε παράλληλα να φτιάξουμε και άλλες εφαρμογές για το χώρο των μεταφορών. Να πω χαρακτηριστικά παραδείγματα: είναι το να παρακολουθούμε τα επαγγελματικά αυτοκίνητα και τις νταλίκες να μη διέρχονται από τους παραδρόμους. Έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία, εκτός από τις εξαιρέσεις που έχουν προβλεφθεί. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουμε τα ατυχήματα που έχουμε στις παλιές εθνικές οδούς και στο παράπλευρο δίκτυο. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Θα μπορούμε να έχουμε ένα πληρέστερο σύστημα για την παρακολούθηση των ηλεκτρονικών ταχογράφων. Στο ίδιο σύστημα σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και τον Νίκο τον Παππά κάνουμε ένα σχέδιο γύρω από τις οπτικές ίνες, που μπορούν να μπουν στους αυτοκινητοδρόμους και τα οφέλη, που μπορούν να έχουν οι χρήστες των αυτοκινητοδρόμων από το δίκτυο και τις εφαρμογές που θα γίνουν εκεί. Οπως επίσης και εφαρμογές GPS και GIS, που με την ευκαιρία μπορούν να κουμπώσουν, να ενταχθούν σε αυτό το σύστημα και να παρέχουν υπηρεσίες σε πολλές επαγγελματικές ομάδες επαγγελματιών οδηγών. Αυτό είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο που έχουμε, πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλάμε για το τέλος του 2018 ότι αυτά θα μπορούν να λειτουργήσουν;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, ναι, αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Προσπαθούμε επιτέλους να έχουμε ένα σύγχρονο σύστημα τιμολόγησης και δίκαιο σύστημα τιμολόγησης, να αφαιρέσουμε τα μετωπικά και τα πλευρικά διόδια που είναι τεχνολογία του παλιού αιώνα και να προχωρήσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κάτι άλλο μια και έχουμε την ευκαιρία να σας έχουμε κοντά μας. Η επέκταση της Αττικής οδού είναι ένα από τα επόμενα σχέδιά σας;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι επεκτάσεις, δεν είναι επέκταση, είναι επεκτάσεις, είναι αρκετές οι επεκτάσεις που πρέπει να κάνουμε στην Αττική οδό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποια είναι η πρώτη που ετοιμάζετε ;
Υπουργός: Δεν είναι μία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για πέστε μας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ’ αρχάς να πούμε ότι η Αττική οδός δεν είναι μόνο ο αυτοκινητόδρομος, είναι ταυτόχρονα και ο προαστιακός. Η πρώτη λοιπόν επέκταση που σχεδιάζουμε, είναι η επέκταση του προαστιακού μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου και στη συνέχεια της Ραφήνας, για να μπορέσουν να μεταφερθεί μέρος των δραστηριοτήτων στα δύο λιμάνια, κυρίως της ακτοπλοΐας, ίσως και άλλων δράσεων των λιμανιών αυτών. Και πιστεύω, ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό και για το συνολικό σχεδιασμό της Αττικής αλλά και της χώρας. Και δεύτερον, η δεύτερη επέκταση που πρέπει, είναι αναγκαιότητα πλέον, εδώ και πάρα πολλά χρόνια και δεν έχει γίνει, είναι ο δρόμος της δυτικής περιφερειακής στις δυτικές συνοικίες της Αθήνας και της Αττικής που θα αποσυμφορήσει πάρα πολύ την κίνηση και το μεταφορικό χρόνο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χρονικά που το βλέπετε κ. Σπίρτζη, που τα βλέπετε αυτά χρονικά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε, κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να βρούμε και χρηματοδότηση αλλά και να ξεπεράσουμε πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες που δεν έχουν να κάνουν μόνο σε εθνικό επίπεδο αλλά και σε ευρωπαϊκό. Πιστεύουμε ότι είναι μία μάχη να συντμήσουμε πάρα πολύ τους όρους ωρίμανσης και αυτό κάνουμε, γιατί διαφορετικά δε θα βγούμε από την κρίση. Αν δεν τρέξουμε νέα σύγχρονα έργα, χρήσιμα έργα για την κοινωνία και για τους πολίτες, που έχουν όμως σαν συνέπεια να μειωθεί πάρα πολύ η ανεργία. Το έχουμε ανάγκη αυτό ως κοινωνία, αλλιώς δε θα μπορέσουμε με τίποτα να ξεπεράσουμε τα προβλήματα που έχουμε. Είμαστε αυτή τη στιγμή, μετά τη διαπραγμάτευση και τη συμφωνία που έγινε, σε αυτή τη φάση, στη φάση του να πάμε σε άλλες εποχές, σε εποχές δίκαιης ανάπτυξης. Κι αυτό το διάσημα πρέπει να το εκμεταλλευτούμε όσο μπορούμε περισσότερο, προκειμένου να μπορέσουμε να βγούμε επιτέλους στα μέσα του ’18, τον Αύγουστο του ’18, από την περιπέτεια στην οποία έχουμε μπει και να πάμε σε άλλες εποχές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και μια τελευταία ερώτηση γιατί και ο χρόνος πιέζει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι η επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό Αθηνών Λαμίας, είναι η επέκταση…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα γίνει υπογειοποίηση εκεί ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, ένα κομμάτι θα είναι υπόγειο. Είναι η συνέχιση από την Κατεχάκη μέχρι και την Ηλιούπολη που και εκεί χρειάζεται πάρα πολύ συγκεκριμένες παρεμβάσεις και μεγάλη πολύ προσοχή για το περιβάλλον και τον Υμηττό μας, που έχει δεχτεί πολλές κατασκευές. Είναι η επέκταση προς Ραφήνα, υπάρχουν δηλαδή έργα στις επεκτάσεις της Αττικής οδού τα οποία είναι πάρα πολύ χρήσιμα για τη χώρα και πρέπει να γίνουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχουμε άλλο χρόνο, ήθελα να σας κάνω πάρα πολλές ερωτήσεις. Μια άλλη ημέρα. Να είστε καλά. Γεια σας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γεια σας.

Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης