voulinet_politics

Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

5.8.09

Συνεδρίασε σήμερα, υπό τον Πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή η Κυβερνητική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Αθήνα, 5 Αυγούστου 2009 Συνεδρίασε σήμερα, υπό τον Πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή η Κυβερνητική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, με θέμα τον απολογισμό των δράσεων για την εφαρμογή του Προγράμματος «Παιδεία – Πολιτισμός» στο πλαίσιο του Γ ΚΠΣ και τον προγραμματισμό εφαρμογής των δράσεων που θα χρηματοδοτηθούν από τους πόρους του ΕΣΠΑ. Στη συνεδρίαση μετείχαν ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Ι. Παπαθανασίου, η Υπουργός Εξωτερικών κ. Ντ. Μπακογιάννη, ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α. Σπηλιωτόπουλος, ο Υπουργός Πολιτισμού κ. Α. Σαμαράς, ο Γενικός Γραμματέας της Κυβέρνησης κ. Αργ. Καρράς, η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ν. Γκοτσοπούλου και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού κ. Θ. Δραβίλλας. Μετά τη συνεδρίαση ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων και ο Υπουργός Πολιτισμού, δήλωσαν: ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ: Όπως ξέρετε, το πιο σημαντικό στην Κυβερνητική Επιτροπή για την Παιδεία και τον Πολιτισμό είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά προχωρούμε με απόλυτα συντονισμένες ενέργειες και δράσεις διότι, εκ των πραγμάτων, η Παιδεία και ο Πολιτισμός είναι έννοιες -και όσον αφορά στις έννοιες και όσον αφορά στο περιεχόμενο δράσης- απόλυτα συνυφασμένες η μία με την άλλη. Από ‘κει και έπειτα, για εμάς έχει πολύ μεγάλη αξία ότι, ως Υπουργείο Παιδείας που έχουμε τη δυνατότητα απορρόφησης από το ΕΣΠΑ, να έχουμε μια καλή συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, έτσι ώστε να μπορέσουμε να μετατρέψουμε διάφορες πολιτισμικές δραστηριότητες σε κομμάτια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο δημιουργούνται και οι ψηφιακές βιβλιοθήκες, δημιουργείται το ψηφιακό βιβλίο, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάδειξη, μέσα από την ψηφιοποίηση, διαφόρων διαδικασιών των πολιτιστικών χώρων ως ξεχωριστών κομματιών της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θα μπορούν δηλαδή τα παιδιά με την επίσκεψή τους εκεί να συμμετέχουν διαδραστικά και να μαθαίνουν για τον πολιτισμό και την ιστορία. Ταυτόχρονα, δημιουργούμε δράσεις για την ακόμα μεγαλύτερη ανάδειξη και της σύγχρονης πολιτισμικής κληρονομιάς, αλλά και την είσοδο των εικαστικών τεχνών μέσα στα σχολεία. Σας φέρνω δυο παραδείγματα: Την όσο το δυνατόν καλύτερη και πιο άρτια διοργάνωση του θεσμού των καλλιτεχνικών αγώνων σε πανελλαδικό επίπεδο και την εισαγωγή του θεσμού των καλλιτεχνικών αγώνων και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μέσα από αυτήν τη συστράτευση, προσπαθούμε να φέρουμε μέσα στα ίδια τα σχολεία τις εικαστικές τέχνες και το θεσμό του κινηματογράφου. Θα έλεγα δε, τέλος, πως έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία ότι σήμερα συζητήσαμε και προχωρούμε στην επεξεργασία σχεδίου νόμου για την δημιουργία ενός ξεχωριστού χώρου -ας τον ονομάσουμε ‘’ Ακαδημία Τεχνών’’- ενός χώρου που θα μπορεί να συγκεντρώσει τους καλλιτέχνες, να συγκεντρώσει ταλέντα και να μπορεί να κινητροδοτήσει και να αναδείξει τους ανθρώπους των τεχνών. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται σε εκλογική ετοιμότητα. Η Κυβέρνηση; ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ: Η Κυβέρνηση δεν βρίσκεται σε καμία εκλογική ετοιμότητα. Η Κυβέρνηση βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα δράσης και επίλυσης των προβλημάτων, γιατί έχει λάβει σαφέστατη λαϊκή εντολή, την οποία επιχειρεί όσο το δυνατόν να τη φέρει εις πέρας. Και αυτή η λαϊκή εντολή είναι να επιλύει τα προβλήματα της καθημερινότητας. Μ’ αυτό ασχολείται και αυτό κάνει. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: Τα οφέλη του πολιτισμού πρέπει να διατρέχουν ολόκληρη την κοινωνία, μια συνιστώσα της οποίας είναι και οι μαθητές μας. Ήδη, από το Γ’ ΚΠΣ, είναι γνωστό ότι ο ψηφιακός κόμβος πληροφόρησης για τον πολιτισμό, ο ‘’ΘΗΣΕΑΣ’’, έχει ολοκληρωθεί, ώστε να βοηθά στην ενίσχυση της μαθητικής εκπαίδευσης. Σε σχέση με το Δ’ ΚΠΣ, αυτό που ονομάζουμε ΕΣΠΑ, θα σας πω μόνο δύο από τα συγκεκριμένα έργα δράσης τα οποία προτείνουμε και έγιναν σήμερα δεκτά να προχωρήσουν: Το πρώτο είναι τα «Θεωρικά», η αναβίωση δηλ. του θεσμού των «Θεωρικών», που προβλέπει με μια ειδική κάρτα το δικαίωμα της ελεύθερης δωρεάν πρόσβασης των μαθητών, ιδιαίτερα σε χώρους του σύγχρονου Πολιτισμού, όπως για παράδειγμα το θέατρο. Και το δεύτερο είναι η δυνατότητα που ανοίγεται να γίνουν οι λεγόμενοι ‘’Νεοκλασικοί Περίπατοι’’, δηλαδή η δυνατότητα των μαθητών να γνωρίσουν τις γειτονιές όπου υπάρχουν αριστουργήματα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής που οφείλουν να ξέρουν. Γνωρίζοντάς τα αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, μεγαλύτερη γνώση, αλλά ταυτόχρονα και την ευθύνη της προστασίας αυτών των μνημείων που πραγματικά κοσμούν όχι μόνο την Αθήνα, αλλά την κάθε πόλη της χώρας. Είναι μια σημαντική διαδικασία μέσα από την οποία ο καθένας θα μάθει με αυτούς τους περιπάτους την γειτονιά του, την πόλη του, τη χώρα του. Έτσι, θα υπάρχει μια μεγαλύτερη συνειδητοποίηση του συνολικού πολιτιστικού πλούτου που διαθέτει η χώρα μας. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, είναι μια μακρά προεκλογική περίοδος. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: Προχωράμε καλά, όλα πάνε καλά. Εμείς έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε. Εξάλλου τα μέλη της Επιτροπής συζήτησαν και αποτίμησαν τα έργα που είχαν προγραμματισθεί και πραγματοποιήθηκαν έως τις 30 Ιουνίου 2009 και ειδικότερα: 1.Παιδεία – Πολιτισμός: Δημιουργία Ψηφιακού Πολιτιστικού Αποθέματος για την Ανάδειξη και Προβολή του Ελληνικού Πολιτισμού και την Ενίσχυση της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας. Το έργο αυτό έχει ως αντικείμενο τη δημιουργία (παραγωγή – ψηφιοποίηση) και τεκμηρίωση ψηφιακού πολιτιστικού περιεχομένου, που κατηγοριοποιείται σε διάφορες θεματικές ενότητες, άμεσα συναρτώμενες με την εκπαιδευτική ύλη που διδάσκεται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την επεξεργασία και αποθήκευση του περιεχομένου αυτού σε ψηφιακά μέσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία και την ευρύτερη ανάδειξη, προβολή και επικοινωνία του παραχθέντος πολιτιστικού περιεχομένου με ηλεκτρονικό τρόπο. Στο πλαίσιο του έργου αυτού πραγματοποιήθηκαν δραματοποιήσεις πεζογραφημάτων, μελοποιήσεις ποιημάτων, αφιερώματα – βιογραφίες σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και καλλιτεχνών, παρουσίαση καλλιτεχνικών ρευμάτων, παραγωγή ντοκιμαντέρ για τις αρχιτεκτονικές τάσεις στη σύγχρονη Ελλάδα, ψηφιακές περιηγήσεις σε ιστορικές περιόδους και σε σημαντικούς πολιτιστικούς χώρους, δημιουργία νέων ακουστικών παραγωγών αρχαίου δράματος, καθώς και άλλες διαδραστικές εφαρμογές που στοχεύουν στην προώθηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην αποδοτικότερη εκμάθηση διαφόρων εκπαιδευτικών ενοτήτων. Παρήχθησαν 37.000 πλήρη αντίγραφα, τα οποία έχουν αποσταλεί εις διπλούν σε 15.769 σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα και έχει ξεκινήσει η διαδικασία αποστολής σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού. 2.Αναβάθμιση και λειτουργία του πληροφοριακού κόμβου «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» σε πύλη του Ελληνικού Πολιτισμού στο Διαδίκτυο». Σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη των υποδομών και η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την κεντρική συστηματική και αξιόπιστη επικοινωνία του Ελληνικού Πολιτισμού στο παγκόσμιο διαδίκτυο μέσω της συνέχισης, της εξέλιξης και της διαρκούς επέκτασης του υφιστάμενου κόμβου πληροφόρησης του Υπουργείου Πολιτισμού στο διαδίκτυο, του κόμβου «Οδυσσέας». Η ανάπτυξη του νέου κόμβου στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.culture.gr είχε ως στόχο, πέρα από την πληροφόρηση, να αποκτήσει χαρακτήρα επικοινωνιακό, εκπαιδευτικό, ψυχαγωγικό, τουριστικό και ευρύτερα κοινωνικό και πολιτιστικό, με μοναδική διεθνή διάσταση και απήχηση. Αντικείμενο του έργου υπήρξε η ανάπτυξη και η θέση σε παραγωγική λειτουργία της πύλης για την προβολή του υπάρχοντος αρχειακού πολιτιστικού υλικού, η υποστήριξη συγκεκριμένων υπηρεσιών (online) που έχουν ως στόχο την ανάδειξη της Ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς και του σύγχρονου και νεότερου ελληνικού πολιτισμού, η προμήθεια και εγκατάσταση του βασικού εξοπλισμού στις υπηρεσιακές μονάδες και του αναγκαίου κεντρικού εξοπλισμού της πύλης, η προμήθεια και εγκατάσταση του λογισμικού συστήματος, η προμήθεια και εγκατάσταση του απαραίτητου λογισμικού διαχείρισης βάσεων δεδομένων, η προμήθεια, παραμετροποίηση και εγκατάσταση του συστήματος διαχείρισης περιεχομένου, η ψηφιοποίηση αρχειακού υλικού και η φωτογράφηση επιλεγμένων αντικειμένων. 3.Ψηφιοποίηση υλικού δημοσίων βιβλιοθηκών. Το έργο αυτό αφορά στην επιλεκτική ψηφιοποίηση υλικού των δημοσίων βιβλιοθηκών με κριτήρια τη συμβολή του υλικού αυτού στη βελτίωση της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων και την πολιτιστική ανάπτυξη. Πρόκειται για τη δημιουργία μίας κεντρικής ψηφιακής βιβλιοθήκης, καθώς και μία ηλεκτρονική βάση των καταλόγων των δημοσίων βιβλιοθηκών και τη διάθεση αυτών μέσω νέων τεχνολογιών. 4.Εφαρμογή ξενόγλωσσων προγραμμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το έργο έχει ως στόχο την προώθηση της γλωσσικής πολυμορφίας και στην εκμάθηση ξένων γλωσσών (γαλλικά ή γερμανικά) για την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην προσωπική, την κοινωνική και επαγγελματική ανάπτυξη του κάθε πολίτη. Αφορά στην εισαγωγή ξένων γλωσσών στο διδακτικό πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων, αμβλύνοντας εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες που παρατηρούνται και οφείλονται στη φοίτηση των μαθητών της αρχικής σχολικής ηλικίας στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Για την αποτελεσματικότερη υλοποίηση της πράξης αυτής πραγματοποιούνται επιμορφωτικά σεμινάρια με αντικείμενο την επιμόρφωση των απασχολούμενων εκπαιδευτικών. 5.Δημιουργία εκπαιδευτικής πύλης (portal) για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πρόκειται για τη δημιουργία εκπαιδευτικής πύλης στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία συντονίζει και στηρίζει τους εκπαιδευτικούς στη χρήση νέων εργαλείων λογισμικού. 6. Ανάπτυξη ολοκληρωμένων ψηφιακών πολιτιστικών συλλογών των Γενικών Αρχείων του Κράτους. Το έργο αυτό αφορά στην ψηφιοποίηση σημαντικών Ελληνικών πολιτιστικών συλλογών και στη διατήρηση και προβολή της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, την ανάπτυξη συνθηκών για τη δημιουργία ψηφιακού πολιτιστικού αποθέματος, την ανάδειξη, προβολή και επικοινωνία του Ελληνικού Πολιτισμού στην Κοινωνία της Πληροφορίας, καθώς και στην οικονομική αξιοποίηση και την προστασία πνευματικών δικαιωμάτων. 7.Σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης γλωσσομάθειας, Με το έργο αυτό επιτυγχάνεται η ανάπτυξη ενιαίου συστήματος, μέσω του οποίου αξιολογείται και πιστοποιείται η γλωσσομάθεια, στην προσπάθεια να προωθηθεί η κοινωνική και ατομική πολυγλωσσία στην Ελλάδα, να ενισχυθεί η εκμάθηση ξένων γλωσσών και η γνώση διαφόρων γλωσσών ως επαγγελματικό εφόδιο. 8.Σχεδιασμός και ανάπτυξη portal Τουρισμού – Πολιτισμού και Ιστορίας για τα Ιόνια νησιά. Το έργο αφορά στην ανάπτυξη ενός πληροφοριακού portal για τα Ιόνια Νησιά, με στόχο να οδηγήσει σε ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεματικής και θα αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία ενός κοινού πλαισίου δυνατοτήτων του συστήματος τουριστικής και πολιτιστικής προβολής, που θα υποστηρίζει πολλές γλώσσες. Ακολούθως, τα μέλη της Επιτροπής συζήτησαν τις περαιτέρω δράσεις, προγράμματα και έργα και αποφάσισαν τον προγραμματισμό και την εφαρμογή των ακολούθων: 1. Δημιουργία Μικρής Βιβλιοθήκης για τους τελειόφοιτους των Λυκείων της χώρας. Στόχος της δράσης είναι η υποστήριξη της δημιουργίας μιας πρώτης ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης για τους τελειόφοιτους μαθητές της χώρας. Η βιβλιοθήκη αυτή δεν θα είναι κλασσικής μορφής (έντυπα βιβλία) αλλά θα χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες και μορφές ηλεκτρονικών βιβλίων (e-books). Ο κάθε μαθητής θα εφοδιάζεται με μονάδες και με αυτές θα μπορεί να επιλέξει τα βιβλία που επιθυμεί. Στους αριστούχους μαθητές θα δίδονται επιπλέον μονάδες ως επιβράβευση της προσπάθειάς τους. 2. Υποστήριξη και ώθηση των Πανελλήνιων Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, έχει καθιερώσει εδώ και σειρά ετών, ετήσιους Πανελλήνιους Μαθητικούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες Ζωγραφικής, Μουσικής, Χορού και Θεάτρου. Πρόκειται για ένα θεσμό με στόχο την προώθηση της αισθητικής αγωγής των μαθητών, τη σύνδεση της Παιδείας με τις τέχνες και την καλλιέργεια της ευγενούς άμιλλας μεταξύ των μαθητών. Στο πλαίσιο αυτό , ο στόχος της παρούσας δράσης, είναι να υποστηρίξει τη διοργάνωση και να δώσει ώθηση στους αγώνες αυτούς με μια σειρά από παρεμβάσεις. Οι Πανελλήνιοι Μαθητικοί Καλλιτεχνικοί Αγώνες ενισχύονται με επιπλέον δράσεις, όπως κινούμενο σχέδιο, ντοκιμαντέρ, ταινία μικρού μήκους, φωτογραφία, θέατρο σκιών, comics και με τη χρήση νέων τεχνολογιών και θα χρηματοδοτηθεί η αγορά απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού, η αποτύπωση της τελικής φάσης παρουσιάσεων για τη δημιουργία ιστορικού και θα καλυφθούν τα έξοδα μετακινήσεων και παραμονής των σχολικών ομάδων που λαμβάνουν μέρος στο θεσμό. 3. Εισαγωγή των Πανελλήνιων Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι Πανελλήνιοι Μαθητικοί Αγώνες αφορούν όλα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, διεξάγονται στα κατά τόπους Γραφεία Α/θμιας Εκπαίδευσης και τρία (3) καλύτερα θέματα από κάθε αντικείμενο διαγωνίζονται ανά Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης. Τα θέματα δράσεις περιλαμβάνουν χορό, θέατρο και χορωδία. 4. Ανάπτυξη Σχολικών Δραστηριοτήτων Ενίσχυσης της Ιστορικής Γνώσης μέσω Αξιοποίησης Πρωτογενών Πηγών Πολιτιστικών Μνημείων και Αρχαιολογικών Χώρων. Στόχος του έργου είναι η ενίσχυση του μαθήματος της Ιστορίας στο σχολείο και της ιστοριογνωσίας γενικότερα μέσα από την σύνδεσή τους με τα πολιτιστικά μνημεία και τα αρχαιολογικά ευρήματα. Στο πλαίσιο της δράσης αυτής προβλέπεται η δημιουργία θεματικών ομάδων μαθητών σε όλα τα συμμετέχοντα σχολεία με την καθοδήγηση του αρμόδιου καθηγητή. Σε συνεργασία με εφορείες αρχαιοτήτων, μουσεία, ανασκαφικές ομάδες, κλπ. προγραμματίζονται επισκέψεις και προσδιορίζονται τα αντικείμενα προς μελέτη. Τα αποτελέσματα αυτά θα δημοσιεύονται σε ειδικό newsletter, θα αναρτώνται στο διαδίκτυο και θα παρουσιάζονται στο σχολείο. 5. Εικαστικές παρεμβάσεις σε εκπαιδευτικούς χώρους. Ο στόχος του έργου είναι η προώθηση και η διάδοση των μοντέρνων και σύγχρονων εικαστικών τεχνών στην ευρύτερη ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους) με έμφαση στον χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω της τοποθέτησης αντιγράφων εικαστικών έργων (συμπεριλαμβανομένων και φωτογραφιών) στα σχολεία ολόκληρης της χώρας. 6. Ανοιχτά θερινά ανασκαφικά διδασκαλεία. Η διοργάνωση θερινών ανασκαφικών διδασκαλείων σε επιλεγμένους ανασκαφικούς χώρους - εργαστήρια της χώρας σε οργανωμένες ομάδες φοιτητών διαφορετικών ειδικοτήτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, μαθητών, άλλων ανθρώπων που ενδιαφέρονται και ντόπιου πληθυσμού, ώστε να αξιοποιηθεί το μοναδικό πολιτιστικό απόθεμα της χώρας με μια καινοτόμα, ζωντανή και ολοκληρωμένη εκπαιδευτική και πολιτιστική δραστηριότητα υψηλού επιπέδου, σε αγροτικούς κατά τεκμήριο χώρους της χώρας μας. 7. Διοργάνωση εκδηλώσεων για τον Κινηματογράφο στα σχολεία. Στόχος του έργου είναι η προώθηση και η διάδοση του σύγχρονου κινηματογράφου και εν γένει των κινηματογραφικών τεχνών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους) με έμφαση στον χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να ενισχυθεί η κινηματογραφική καλλιτεχνική δημιουργία και εκπαίδευση. 8. Νεοκλασικοί Περίπατοι: Μαθαίνω τη γειτονιά μου, μαθαίνω την πόλη μου. Στόχος του έργου είναι η γνωριμία της εκπαιδευτικής κοινότητας με τη νεώτερη & σύγχρονη πολιτιστική κληρονομιά, η αύξηση της εκτίμησης του ευρέος κοινού προς τα νεώτερα μνημεία, και η ανάπτυξη αισθήματος ευθύνης για τη διατήρηση της νεώτερης πολιτιστικής κληρονομιάς στη νέα γενιά. Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου περιλαμβάνονται προκαθορισμένες περιηγήσεις σε συγκεκριμένες γειτονιές της πόλης, επισκέψεις σε νεοκλασσικά μνημεία, παραγωγές μουσειοσκευών, εκδηλώσεις εντός σχολικών χώρων, όπως διαλέξεις, εκθέσεις οπτικοακουστικού υλικού και δημιουργία σχετικών εργασιών από μαθητικές ομάδες υπό την επίβλεψη του διδάσκοντος. 9. Θεωρικά. Στόχος του έργου είναι η αναβίωση του αρχαίου θεσμού των Θεωρικών για την εκπαιδευτική κοινότητα. Με χρήση μιας ειδικής κάρτας, της κάρτας Θεωρικών, τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί των ίδιων βαθμίδων) θα μπορούν να παρακολουθούν δωρεάν πολιτιστικές εκδηλώσεις ή να επισκέπτονται χώρους Πολιτισμού. 10.Ακαδημία Τεχνών Επίσης, η Επιτροπή συζήτησε επί των γενικών αρχών της σύστασης και λειτουργίας της Ακαδημίας Τεχνών με σκοπό την ανάπτυξη των τεχνών της μουσικής, του χορού της δραματικής τέχνης, του κινηματογράφου και των λοιπών οπτικοακουστικών τεχνών. Ο σκοπός αυτός επιτυγχάνεται ιδίως μέσω: α. της παροχής άρτιας ελεύθερης καλλιτεχνικής εκπαίδευσης επιμόρφωσης και κατάρτισης, β. της βελτίωσης των δεξιοτήτων του ενασχολούμενου με τις τέχνες αυτές ανθρωπίνου δυναμικού, γ. της επαφής με τις σύγχρονες διεθνείς αναζητήσεις, μεθόδους, τάσεις και εξελίξεις στις τέχνες αυτές, δ. της συνεργασίας με φορείς προαγωγής των τεχνών στην ημεδαπή και αλλοδαπή, ε. της εξοικείωσης με τις τεχνικές κατακτήσεις και εφαρμογές των νέων τεχνολογιών που καθημερινά πραγματοποιούνται στις ανωτέρω τέχνες, στ. του διαλόγου, της συνύπαρξης και της αλληλεπίδρασης των τεχνών αυτών, ζ. της βελτίωσης της θεωρητικής κατάρτισης, της πρακτικής άσκησης και της απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας από καλλιτέχνες και τεχνικούς, που διακρίνονται στις τέχνες αυτές, η. της αναζήτησης, κατάρτισης ή και ενίσχυσης νέων ταλέντων στο πεδίο αυτών των τεχνών, θ. της μελέτης και εφαρμογής καινοτομιών στις τέχνες αυτές,. ι. της μελέτης θεμάτων που άπτονται της πολιτιστικής κληρονομιάς, σχετικών με τις τέχνες αυτές, ια. της έκδοσης και διάθεσης έντυπου ή μη υλικού αναφορικά με το έργο και τις εκδηλώσεις της Ακαδημίας Τεχνών, ιβ. της οργάνωσης, παραγωγής ή ενίσχυσης καλλιτεχνικών εκδηλώσεων Παράλληλα προωθείται η μελέτη και εν συνεχεία εκτέλεση των αναγκαίων κτιριολογικών ρυθμίσεων στο Ολυμπιακό Ακίνητο των Άνω Λιοσίων, το οποίο έχει επιλεγεί για την εγκατάσταση της Ακαδημίας Τεχνών. Το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή στο αμέσως προσεχές διάστημα. Παράλληλα προωθούνται οι μελέτες και εν συνεχεία οι εργασίες για την εγκατάσταση της Ακαδημίας Τεχνών στο Ολυμπιακό Ακίνητο των Άνω Λιοσίων, όπου έχει προβλεφθεί νομοθετικά ότι θα είναι η έδρα της Ακαδημίας. 11.Ημερίδα για τη διασύνδεση Παιδείας και Πολιτισμού Η Επιτροπή επιβεβαίωσε την διοργάνωση στην Αθήνα, την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, της ειδικής ημερίδας για την εφαρμογή και τον προγραμματισμό των πρώτων προγραμμάτων και δράσεων στο πλαίσιο «Παιδεία – Πολιτισμός και, εν γένει, για τις προοπτικές και τις προκλήσεις της διασύνδεσης Παιδείας και Πολιτισμού. 12.Παγκόσμιο Συνέδριο για την Ελληνική Γλώσσα Τέλος, τα μέλη της Επιτροπής επιβεβαίωσαν τη διοργάνωση, την δεύτερη εβδομάδα του Δεκεμβρίου, Παγκόσμιου Συνεδρίου με θέμα την Ελληνική Γλώσσα, την ενίσχυση και τις προοπτικές της με τη συμμετοχή καθηγητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, εκπροσώπων των Θετικών Επιστημών, εκπροσώπων της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και άλλων ειδικών. Ως Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου αναλαμβάνει ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Χρήστος Κίττας.