Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

22.7.09

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. ΣΟΥΦΛΙΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Αθήνα, 22 Ιουλίου 2009 ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. ΣΟΥΦΛΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στην Ελλάδα υπάρχει ένα πολύ μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα, το θέμα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα. Πρo έτους περίπου είχα παρουσιάσει ένα Εθνικό Σχέδιο μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Το εθνικό σχέδιο αυτό εξειδικεύτηκε από επιτροπή του ΥΠΕΧΩΔΕ και εκπροσώπους συναρμόδιων υπουργείων. Και καταλήξαμε σε συγκεκριμένα μέτρα για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τις οδικές μεταφορές στα αστικά κέντρα. Τα μέτρα αυτά εισηγήθηκα σήμερα στην Κυβερνητική Επιτροπή, η οποία τα ενέκρινε και αναφέρονται: Πρώτον, στην επιβολή περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας. Δηλαδή, αυτό σημαίνει ότι ενώ μέχρι σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονταν ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος, τώρα θα καθορίζονται και ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα. Θα λαμβάνεται υπόψη ο κυβισμός, αλλά και η περιβαλλοντική επιβάρυνση. Γενικές γραμμές είναι ότι στα καθαρά αυτοκίνητα θα μειωθούν τα τέλη και στα αυτοκίνητα τα οποία ρυπαίνουν θα αυξηθούν τα τέλη. Σε άλλα 50 ευρώ, σε άλλα 100 και σε άλλα 150. Τα τέλη αυτά τα καινούργια θα επιβληθούν από το 2010. Όπως είναι γνωστό, τους τελευταίους μήνες του 2009, πληρώνονται τα τέλη που αφορούν το 2010. Τώρα λοιπόν, θα πληρώσουν οι κάτοχοι των αυτοκινήτων από τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο τα νέα τέλη, τα λεγόμενα, περιβαλλοντικά τέλη, που είναι διαφορετικά από τα προηγούμενα, όπως σας είπα. Το δεύτερο μέτρο είναι ένα πρόγραμμα απόσυρσης και πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου των οχημάτων. Όλες οι μελέτες έδειξαν ότι οι ρύποι που υπάρχουν στα αστικά κέντρα, κατά 70% και πάνω, οφείλονταν στην κυκλοφορία των οχημάτων. Και μάλιστα αυτό οφείλεται, πρώτον, στο μεγάλο αριθμό των αυτοκινήτων, δεύτερον, στο ότι έχουμε πολύ παλιά αυτοκίνητα, κατά μέσο όρο τα επιβατικά αυτοκίνητα είναι 12 χρόνια και τα φορτηγά 17 χρόνια, πολύ μεγάλης ηλικίας. Και βεβαίως τα κυκλοφοριακά προβλήματα. Αρα, πρέπει να ανανεωθεί ο στόλος και πρέπει να αποσυρθούν τα παλιά, της παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα. Δίνουμε κίνητρα. Πρώτον, για την απόσυρση και δεύτερον, γι’ αυτόν που θα αποσύρει αυτοκίνητο του δίνουμε επιπλέον κίνητρο για να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο νέας τεχνολογίας. Αυτά τα αυτοκίνητα δηλαδή που έχουν ως ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας μετά το 2005 και το 2006. Τα κίνητρα αυτά είναι ανάλογα με τον κυβισμό και περιλαμβάνονται σε πίνακες που θα δοθούν στη δημοσιότητα. Το πρόγραμμα αυτό της απόσυρσης και της ανανέωσης των στόλων δεν θέλουμε να επιβαρύνει τον προϋπολογισμό. Πράγματι, έτσι όπως έχει διαρθρωθεί και θα εφαρμοστεί για 4 χρόνια, μέχρι το 2012 και θα αρχίσει από το 2009, μόλις βγουν οι υπουργικές αποφάσεις, το πρόγραμμα αυτό θα εξυπηρετηθεί χρηματοδοτικά από την αύξηση των τελών κυκλοφορίας, που θα εισπράξει το κράτος, αλλά και από την αύξηση των εσόδων που θα έχει το κράτος, επειδή με τα μέτρα αυτά θα αυξηθεί η ζήτηση και η αγορά των οχημάτων. Δηλαδή, θα πουληθούν περισσότερα αυτοκίνητα και βάσει των περισσοτέρων αυτοκινήτων που θα πουληθούν, θα υπάρχει είσπραξη σε ΦΠΑ, αλλά και τα τέλη ταξινόμησης. Ετσι πλέον, με τους υπολογισμούς που κάνουμε, δεν θα επιβαρυνθεί καθόλου ο προϋπολογισμός και θα είναι ένα αυτοχρηματοδοτούμενο, ένα καλά οργανωμένο σύστημα απόσυρσης παλαιών οχημάτων και ανανέωσης του στόλου. Το τρίτο μέτρο είναι ο ‘’πράσινος δακτύλιος’’. Στον πράσινο δακτύλιο, ο οποίος θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την 1η Σεπτεμβρίου 2011 –αφήνουμε δύο χρόνια για να λειτουργήσει το σύστημα απόσυρσης και ανανέωσης – τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν μικρή εκπομπή ρύπων και μάλιστα συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, έχουν εκπομπή κάτω από 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, αυτά είναι της νέας τεχνολογίας, αυτά θα μπορούν να κυκλοφορούν συνέχεια στον δακτύλιο. Τα αυτοκίνητα της κλάσης Δ’ όπως λέμε, δηλαδή αυτά που άρχισαν να κυκλοφορούν πριν από το 1995 και θεωρούνται ότι είναι τα πλέον ρυπογόνα, αυτά δεν θα επιτρέπονται να κυκλοφορούν τις ώρες λειτουργίας του δακτυλίου. Τα ενδιάμεσα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν, όπως και τώρα, μονά-ζυγά. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα όρια του δακτυλίου είναι ίδια; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τα όρια του δακτυλίου θα παραμείνουν τώρα τα ίδια και αργότερα, όταν εφαρμοστεί το πρόγραμμα αυτό, θα δουν το 2012 αν πρέπει να διευρυνθεί ή δεν πρέπει να διευρυνθεί, δεδομένου ότι μέχρι τότε θα έχουν μπει σε κυκλοφορία και αρκετές γραμμές και σταθμοί του ΜΕΤΡΟ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Διόδια θα επιβληθούν στο κέντρο της Αθήνας; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η κίνηση, το κυκλοφοριακό έχει ληφθεί υπόψη; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπολογίζουμε ότι, λόγω της αύξησης των γραμμών και των σταθμών του ΜΕΤΡΟ, ότι δεν θα έχουμε περισσότερη κίνηση από ό,τι υπάρχει σήμερα. Ήδη, πολλοί σταθμοί θα παραδοθούν μέχρι τέλος του 2009 και θα παραδοθούν και άλλοι πέντε, έξι, το 2010 και συνεχίζουμε. Θα ξεκινήσει και το έργο από το Χαϊδάρι στον Πειραιά και έχουμε ένα σχέδιο θα έλεγα μεγαλεπήβολο, αλλά εφαρμόσιμο για την ανάπτυξη ενός πολύ πυκνού πλέγματος, όπως η γραμμή U του ΜΕΤΡΟ. Εν πάση περιπτώσει, αυτά είναι τα τρία βασικά μέτρα. Είναι καλά δουλεμένα. Είναι ένα πρόγραμμα αυτοχρηματοδοτούμενο, όπως είπα, δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό. Και οι υπολογισμοί –διότι έγινε και αποτίμηση περιβαλλοντική – μας λένε ότι το 2012 θα μειωθούν ανάλογα με τους ρύπους, άλλοι κατά 25% περίπου και άλλοι κατά 35%. Και ότι το 2015 η μείωση της ρύπανσης θα φτάσει το 50% με 60%. Αυτό είναι ένα πολύ θετικό μήνυμα. Βεβαίως, θέλω να σημειώσω ότι ισχύει για όλη την Ελλάδα. Επιπλέον προβλέπουμε ότι στα μεγάλα άλλα αστικά κέντρα θα μπορεί να γίνει και εκεί ‘’πράσινος δακτύλιος’’, εφόσον τα αποφασίσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το καθαρό πετρέλαιο, θα επιτραπεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εγώ είμαι αντίθετος. Και όσο είμαι Υπουργός Περιβάλλοντος θα είμαι αντίθετος. Διότι, το πετρέλαιο είναι αυτό που αυξάνει τα σωματίδια, που είναι το μεγάλο πρόβλημα του Λεκανοπεδίου της Αττικής και της Θεσσαλονίκης και αυξάνει και τα οξείδια του αζώτου. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, πιστεύετε ότι ο κ. Παπούλιας θα είναι υποψήφιος μετά την αρνητική στάση του ΠΑΣΟΚ; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γι’ αυτά δεν θέλω να κάνω κανένα σχόλιο. Θα τα πούμε άλλη φορά.

Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης