Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

14.6.17

Συνέντευξη Κουρουμπλή στο Ρ/Σ Flash 96

Συνέντευξη Κουρουμπλή στο Ρ/Σ Flash 96



Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής έδωσε σήμερα συνέντευξη εφ όλης της ύλης στον Ρ/Σ Flash96 και στους δημοσιογράφους Φώφη Γιωτάκη και Γιάννη Κορωναίο.

Για το αυριανό Eurogroup ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:

«Για πρώτη φορά νομίζω, ο Ελληνικός Λαός σύσσωμος, έχει κατανοήσει ότι αυτή η Κυβέρνηση έκανε ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατό, για να μην υπάρχουν αιτιάσεις, όπως συνήθως γινόταν, να μη λένε ότι η Ελλάδα συμφωνεί, αλλά δεν τηρεί, δεν υπογράφει, δεν υλοποιεί. Πιστεύουμε ότι με αυτή την προσπάθεια, με αυτό το τεράστιο κόστος, με αυτό το πολιτικό ρίσκο που πήραμε, μπορούμε να βγάλουμε τη χώρα από αυτή τη μέγγενη στην οποία δυστυχώς βρέθηκε τα τελευταία χρόνια. Άρα λοιπόν αύριο κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί στο Eurogroup ότι η Ελλάδα δεν έπραξε τα δέοντα.

Η Ελλάδα διεκδικεί τα συμπεφωνημένα. Αυτά που συμφωνήθηκαν πρέπει να τηρηθούν και από την άλλη πλευρά, διότι η συμφωνία δεν γίνεται από έναν γίνεται από δύο. Και πρέπει να σημειώσω ότι ίσως είναι από τις μοναδικές στιγμές, που πάρα πολλοί θεσμικοί παράγοντες της Ευρώπης, συνηγορούν και αναγνωρίζουν, ότι εδώ έχει γίνει σημαντική προσπάθεια. Αυτό το νόημα έχει και η επίσκεψη του νέου υπουργού οικονομικών της Γαλλίας. Βέβαια καταλαβαίνω και τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται ο κ. Σόιμπλε. Κανείς δεν αμφισβητεί ότι ο Σόιμπλε είναι μια πανίσχυρη πολιτική προσωπικότητα στην Ευρώπη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πάντοτε έχει και όλη την ευχέρεια να επιβάλει αυτά που εκείνος θεωρεί ότι είναι σωστά.

Για αύριο εγώ είμαι αισιόδοξος ότι θα βρεθεί λύση. Πρέπει να καταλάβουν στην Ευρώπη ότι εάν αποσταθεροποιήσουν την Ελλάδα, οι επιπτώσεις θα είναι μεγάλες. Εκτός αν η Ευρώπη δεν κατανοεί τι γίνεται στην ευρύτερη περίμετρό της. Η Μέση Ανατολή βρίσκεται σε μια κατάσταση που δεν είχε βρεθεί ποτέ τα τελευταία χρόνια. Και είναι στην πόρτα μας. Μπορεί να προκύψουν καταστάσεις που να μην είναι διαχειρίσιμες. Δεν μπορεί η Ευρώπη να τα αγνοεί όλα αυτά.

Ο πρωθυπουργός είπε «εγώ δεν έχω άλλο περιθώριο, εάν δεν υπάρξει μια σωστή και δίκαιη λύση, να πάμε στη σύνοδο κορυφής, δεν έχουμε άλλα όπλα». Από εκεί και πέρα η Ευρώπη ας αναλάβει και αυτή τις ευθύνες της.»

Για το έργο του Ευκλείδη Τσακαλώτου.

«Το έργο του Τσακαλώτου είναι δύσκολο και οφείλει κανείς να το αναγνωρίσει αυτό με γενναιότητα, -γιατί σηκώνει πολύ μεγάλο φορτίο και αυτός και ο Χουλιαράκης. Δουλεύει όλη η ομάδα της διαπραγμάτευσης ακατάπαυστα, γιατί δεν είναι απλό πράγμα. Είναι δεκάδες τα θέματα που άπτονται διαφόρων τομέων της οικονομίας. Από εκεί και πέρα εγώ πιστεύω ότι θα βρεθεί λύση, γιατί δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Πιστεύω ότι δεν συμφέρει κανέναν να πάει το θέμα στη σύνοδο κορυφής.»

Για την επόμενη μέρα μιας θετικής απόφασης.

«Η είσπραξη των χρημάτων που πρέπει να δοθούν και ενδεχομένως αν υπάρξει και μια αύξηση αυτού του ποσού, είναι ένα πρώτο δυνατό μήνυμα στις αγορές ότι εμπιστεύονται την ελληνική οικονομία αυτοί που της δανείζουν λεφτά. Από εκεί και πέρα ανοίγονται πολλοί δρόμοι προς διάφορες κατευθύνσεις. Ποιος είναι ο στόχος της Κυβέρνησης; Ο στόχος της Κυβέρνησης είναι να έρθει μια τέτοια πρωτοβουλία και να δέσει με τα θετικά μηνύματα που βγαίνουν από την κινητικότητα στο χώρο της οικονομίας. Και είναι αισιόδοξα τα μηνύματα. Δημιουργείται δηλαδή ένα κλίμα που είναι ελκυστικό για επενδύσεις. Πρέπει να εμπιστευτούν οι επενδυτές την ελληνική οικονομία. Η Ελλάδα, μην το ξεχνάμε αυτό, είτε αρέσει σε κάποιους είτε δεν αρέσει, είναι μια από τις πιο ασφαλείς χώρες στον κόσμο.»

Για την ένταση στο Μενίδι

«Κάποιοι προϋπήρξαν υπουργοί και τώρα δείχνουν την Κυβέρνηση αυτή με το δάχτυλο. Έχω περάσει από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και ξέρω τι δουλειά κάνουν οι άνθρωποι, η ηγεσία και η πολιτική και η φυσική. Επίπονη δουλειά, σκληρή δουλειά και νομίζω το αποτέλεσμα είναι η χώρα να εκπέμπει ασφάλεια. Τώρα η υπόθεση στο Μενίδι θέλει μια άλλου είδους προσέγγιση. Στο ζήτημα όλης αυτής της περιοχής πρέπει και η Αυτοδιοίκηση να λειτουργήσει σε ένα πνεύμα συνεννόησης και συνεργασίας. Να υπάρξει ένα επεξεργασμένο σχέδιο. Τα φαινόμενα αυτά δεν δημιουργήθηκαν τώρα. Ας ζητήσουν οι πρώην υπουργοί να κάνουν μια συνάντηση και με το υπουργείο να τα συζητήσουν όλοι μαζί. Να βρεθεί ένα κοινός τρόπος και τόπος. Επιτέλους ένας διάλογος είναι απαραίτητος να γίνεται! Πιστεύω ότι σε αυτά τα ζητήματα κερδίζει κανείς, δεν χάνει.»

Για τους εφοπλιστές και τις δηλώσεις Σόιμπλε

«Υπήρξε μια πάρα πολύ σκληρή απάντηση από την πλευρά της ΕΕΕ, αλλά δεν υπήρξε ανταπάντηση. Υπήρξε απόλυτη σιωπή. Με επιστολή μου προς την Επίτροπο Βεστάγκερ έχω εξηγήσει τα πράγματα ακριβώς όπως έχουν. Της εξήγησα ότι αν είναι τόσο καλό το φορολογικό καθεστώς για τους εφοπλιστές, όσο καλό πιστεύουν κάποιοι, τότε γιατί έχουμε μόνο 750 πλοία με ελληνική σημαία, ενώ είναι περίπου 4500 τα ελληνόκτητα πλοία; Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Από εκεί και πέρα λοιπόν, όλες οι χώρες στην Ευρώπη έχουν έναν τρόπο να ενισχύουν τη ναυτιλία, για πολλούς και διαφόρους και ευνόητους λόγους. Η Ελληνική Ναυτιλία είναι το 50% της ευρωπαϊκής. Και στον κόσμο είναι πρώτη. Κι ενώ θεωρούσαν όλοι ότι λόγω της κρίσης στη ναυλαγορά, τα τελευταία 6 - 7 χρόνια, θα κέρδιζαν έδαφος οι Κινέζοι και οι Ιάπωνες, σας πληροφορώ ότι έχει διευρυνθεί η απόσταση.

Ο κ. Σόιμπλε δε λέει τίποτα τυχαία ούτε είναι «αθώος του αίματος». Η Ελληνική Ναυτιλία είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας, που πρέπει να αξιοποιήσουμε – δεν το έχουμε αξιοποιήσει. Θέλω να σας πω ότι πήγα στους Lloyd’s του Λονδίνου και μου είπαν ότι είχε να πάει εκεί Έλληνας υπουργός 27 χρόνια. Λοιπόν πήγα εκεί, κάναμε μια εξαιρετικά καλή συζήτηση, ενημέρωσα τον πρωθυπουργό και θα ξαναπάω. Στις 28 έχω ραντεβού με τον πρόεδρο των P&I Clubs. Είναι αντασφαλιστές ναυτασφαλίσεων και η Ελληνική Ναυτιλία, είναι ένα μεγάλο μέρος του τζίρου τους. Ζήτησα και από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και έστειλε μία υπέρ της πρωτοβουλίας που έχω αναλάβει επιστολή. Έχω ζητήσει και από το Committee του Λονδίνου, τους Έλληνες εφοπλιστές να βοηθήσουν κι αυτοί. Θα το παλέψω, δεν ξέρω αν θα το πετύχω, αλλά τουλάχιστον δεν θα πει κανείς ότι η Ελλάδα αδιαφόρησε, ενώ είχε την ευκαιρία λόγω του BREXIT να διεκδικήσει πράγματα. Λοιπόν κάποιες μεγάλες εταιρίες αναζητούν έδρα σε ευρωπαϊκό έδαφος. Ο Πειραιάς έχει πλέον, λόγω και της δυναμικής ανάπτυξης του λιμανιού (κερδίζει συνεχώς έδαφος χρόνο με το χρόνο σε σχέση με άλλα λιμάνια) τη δυνατότητα και η Ελλάδα έχει τα όπλα να διεκδικήσει και να γίνει ο Πειραιάς μια τέτοια έδρα ναυτιλιακών εταιριών. Κάτι τέτοιο θα είχε πολλές και θετικές επιπτώσεις.»

Για το έργο του Υπουργείου Ναυτιλίας και τη Ναυτική Εκπαίδευση

«Ετοιμάζουμε ένα ολόκληρο αφήγημα με δεκατρείς στόχους. Ξεκινάει από την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Την επόμενη Παρασκευή, στη Βουλή, θα ακούσουν κάποια πράγματα οι φίλοι μου της αντιπολίτευσης, που μου έκαναν επερώτηση. Η εκπαίδευση λοιπόν, η ναυτική εκπαίδευση, το 2013 είχε 280 καθηγητές. Σήμερα έχουν καταργηθεί 220 θέσεις. Και αυτό έγινε εν μία νυκτί. Και προσπαθούμε τώρα, να καλύψουμε τα κενά, παίρνοντας 20% παραπάνω ωρομίσθιους. Αναβαθμίζουμε τις σχολές, οι οποίες μπορούν να δώσουν επαγγελματικό διέξοδο σε πάρα πολλούς ανθρώπους. Στόχος είναι να αυξήσουμε τον αριθμό των εισακτέων.

Ετοιμάζουμε λοιπόν ένα αφήγημα με 13 στόχους, νησιωτική πολιτική, λιμενική βιομηχανία, κρουαζιέρα, τουριστικά σκάφη αναψυχής, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, όλα αυτά. Και θα τολμήσουμε να το θέσουμε υπόψη και της αντιπολίτευσης και αν μπορούμε και είμαστε ώριμοι όλοι μαζί να κάνουμε μια εθνική πολιτική για τη ναυτιλία, η οποία είναι μια βιομηχανία, χωρίς επενδύσεις του κράτους. Και βέβαια δεν σας το κρύβω και στους εφοπλιστές λέω, και το λέω και δημόσια, ότι πρέπει να φέρουν έναν μεγαλύτερο αριθμό πλοίων στην Ελληνική Σημαία.»

Για τις πολιτικές συνεργασίες

«Είναι ιστορική ευθύνη όλων μας, η συνεννόηση, γιατί δεν θέλω να πω ότι είναι μόνο των άλλων. Κι επειδή ξέρω λίγη πολιτική ιστορία θυμίζω ότι από το ’32 που έφυγε από το προσκήνιο ο Ελευθέριος Βενιζέλος, η Δημοκρατική Παράταξη, στα 50 χρόνια που ακολούθησαν, μέχρι το ’81, κυβέρνησε μόνο 46 μήνες κι αυτούς διασπασμένους. Γιατί; Όχι γιατί δεν είχε προσωπικότητες. Είχε τις καλύτερες, είχε τις πιο ισχυρές, αλλά δεν είχε ενότητα. Θα πρέπει να καταλάβουμε τώρα ότι ο ρόλος και του χώρου της ιστορικής παράταξης, δεν είναι να βλέπει προς τα δεξιά. Ο ιστορικός ρόλος είναι να συγκροτηθεί μια μεγάλη Δημοκρατική Παράταξη, όπως την έκανε ο Ανδρέας Παπανδρέου. Για να γίνει αυτό χρειάζονται βήματα από όλους μας. Υπήρξαν στιγμές έντασης, υπήρξαν χαρακτηρισμοί, έγιναν λάθη κι από εδώ κι από εκεί, αυτά λοιπόν, αν έχουμε γενναιότητα μέσα μας, όπως έλεγε ο Γέρος της Δημοκρατίας, αυτά θα αρθούν και θα βρεθούμε σε ένα άλλο πεδίο πολιτικών συνεργασιών, συνεννοήσεων, προγραμματικών συγκλίσεων. Και κάποια στιγμή μπορεί να μπει στο τραπέζι και το θέμα των κυβερνητικών συνεργασιών.»

Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης