voulinet_politics

Μετά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει το Πρακτορείο μας, από το 1980, και από το 2000 στο internet, συνεχίζουμε σταθερά, με νέα ρεκόρ δημοσιεύσεων και αναπαραγωγή των ρεπορτάζ μας στα ΜΜΕ στην Ελλάδα και στον κόσμο. www.vouli.net * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

14.7.09

Ο Πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής αναχωρεί σήμερα για επίσκεψη στη Ρώμη

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Αθήνα, 14 Ιουλίου 2009 Ο Πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής αναχωρεί σήμερα για επίσκεψη στη Ρώμη, όπου αύριο (15/7) θα συναντηθεί με τον Ιταλό ομόλογό του κ. S. Berlusconi. Το πρόγραμμα της επίσκεψης έχει ως εξής: Τετάρτη, 15 Ιουλίου 13:30 Συνομιλίες με τον Ιταλό Πρωθυπουργό κ. S. Berlusconi 13:55 Δηλώσεις σε εκπροσώπους ΜΜΕ 14:05 Γεύμα εργασίας 16:15 Αναχώρηση από τη Ρώμη για την Αθήνα

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας, αύριο Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009 θα δεχθεί:

Αθήνα, 14 Ιουλίου 2009 Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας, αύριο Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009 θα δεχθεί: Στις 13.00 τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο και Στις 14.00 την Πρόεδρο των Special Olympics Ελλάς κα Ιωάννα Δεσποτοπούλου.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ κ. Γ. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Αθήνα, 14 Ιουλίου 2009 ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ κ. Γ. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Γ. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Παρουσία του υπουργού Παιδείας, ενημέρωσα τον Πρόεδρο της Κυβερνήσεως για την πορεία του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, τις συζητήσεις μας, τους προβληματισμούς μας και τις συγκλίσεις που υπάρχουν σε βασικά θέματα της Εκπαίδευσης. Αυτό που είπα στον Πρόεδρο είναι ότι η προσπάθειά μας είναι πώς θα κάνουμε να αγαπήσει ο Έλληνας μαθητής το σχολείο. Αυτό δεν είναι απλώς ευχές και επιθυμίες. Περνάει μέσα από μια αλλαγή του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Μέσα από νέα αναλυτικά προγράμματα. Με περιορισμό της ύλης. Με μια ουσία στα διδασκόμενα. Με μια αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας. Με βιβλία που πραγματικά θα φέρνουν κοντά την γενική γνώση στον μαθητή και με πολλαπλό τρόπο. Γενικά ένα άλλο πνεύμα Παιδείας, που θα κάνει το ελληνικό σχολείο να συμβαδίζει με το ευρωπαϊκό, προηγμένο σχολείο. Εξήγησα ότι υπάρχει ένας ουσιαστικός διάλογος. Υπάρχει μια εμπιστοσύνη του κόσμου. Υπάρχουν προσδοκίες για το έργο του Εθνικού Διαλόγου. Η Κύπρος μας έστειλε εκπρόσωπο. Η ΠΟΣΔΕΠ έστειλε εκπρόσωπο, οι Πρυτάνεις και τα ΤΕΙ επίσης. Αυτό σημαίνει ότι όλοι βλέπουν μια σοβαρότητα και εγκυρότητα στον διάλογο που διεξάγουμε και εμείς προσπαθούμε να ανταποκριθούμε σ’ αυτές τις προσδοκίες. Δεν θα περιοριστούμε σε ευχές. Θα κάνουμε συγκεκριμένες εναλλακτικές προτάσεις για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τόσο για τη δομή του, όσο, κυρίως, για την ποιότητα. Γιατί το ζητούμενο είναι η ποιότητα στην εκπαίδευσή μας. Εκεί πάσχουμε. Έτσι, επί παραδείγματι, θέλουμε ένα άλλο Λύκειο. Ένα Λύκειο που δεν θα είναι προπαρασκευαστικό στάδιο του Πανεπιστημίου, αλλά ένα Λύκειο που θα εξασφαλίζει μια πραγματική μόρφωση στον Έλληνα μαθητή και, παράλληλα, θα δίνει μια διέξοδο σε κλίσεις του, μέσα από επιλογές. Όχι αυτό το στενό δεσμευτικό σύστημα το οποίο έχει αχρηστέψει το Λύκειο. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το εξεταστικό; ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Για το εξεταστικό δεν συζητήσαμε. Όπως ξέρετε, το εξεταστικό είναι ένα θέμα τεχνικό. Ενα θέμα το οποίο θα συζητηθεί και πιστεύω ότι θα είναι πιο εύκολο απ’ όλα τα άλλα που συζητάμε. Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε – και πιστεύω ότι τελικά θα το πετύχουμε – είναι να απαλλάξουμε τον Έλληνα μαθητή και την ελληνική οικογένεια από το άγχος της αποτυχίας και της ανασφάλειας, δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες να πλησιάσει τα πανεπιστημιακά τμήματα και δίνοντας τη δυνατότητα βελτίωσης, μ’ έναν τρόπο που μπορεί να επιτευχθεί, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα συνεδριάσετε αύριο; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε δύο ακόμη συνεδρίες. Η μια είναι την Παρασκευή και η άλλη είναι στις 21 του μηνός. Εξετάζουμε το Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο. Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με κύριο θέμα την πιστοποίηση, ώστε να μπορεί ο απόφοιτος αυτής της εκπαίδευσης να έχει μια καλή δουλειά, μια καλή αμοιβή και έτσι να προσελκύσουμε πλέον μαθητές οι οποίοι έχουν άλλες δυνατότητες. Αυτό είναι το ένα. Το άλλο που θα συζητήσουμε είναι η αξιολόγηση. Δεν μπορούμε να μιλάμε για Εκπαίδευση χωρίς αξιολόγηση. Αξιολόγηση και του εκπαιδευτικού συστήματος, και της σχολικής μονάδας, και του εκπαιδευτικού έργου και βεβαίως των εκπαιδευτικών. Και τέλος θα μας απασχολήσει, στις επόμενες συνεδρίες, το θέμα της επιμόρφωσης και της κατάρτισης των εκπαιδευτικών. Οτιδήποτε συζητάμε, αν δεν έχει επίκεντρο τον δάσκαλο, αν δεν εμπιστευθούμε τον δάσκαλο και δεν εμπιστευθούμε σ’ αυτόν τις αλλαγές, θα αποτύχει. Έχουμε συνείδηση του πράγματος και γι’ αυτό επενδύουμε στον Έλληνα δάσκαλο.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κ. ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Αθήνα, 14 Ιουλίου 2009 ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είχαμε την ευκαιρία να ενημερώσουμε σήμερα τον Πρωθυπουργό, για την πορεία των συζητήσεων που γίνονται σε επίπεδο Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και που έχουν να κάνουν με την αναδιαμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό που επιχειρούμε, σε επίπεδο λυκείου, σε επίπεδου γυμνασίου, σε επίπεδο σχολείου. Θέλω με αυτήν την ευκαιρία να πω και σε σας ότι, πράγματι, είμαστε εξαιρετικά ευτυχείς από το γεγονός ότι οι πολιτικές δυνάμεις, αλλά και οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας που συμμετέχουν στο διάλογο, έχουν σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, έχουν σταθεί με απόλυτη υπευθυνότητα, με απόλυτη συνέπεια. Και γι΄ αυτό ακριβώς ήδη, έως και σήμερα που μιλάμε, έχουμε αντιπαρέλθει όλες τις αντιξοότητες, ακόμα και αυτές των Ευρωεκλογών, και ο διάλογος έχει φέρει συγκεκριμένα χειροπιαστά αποτελέσματα. Είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο. O στόχος μας εξακολουθεί να είναι να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα και να φτάσουμε σ’ ένα σημείο να μιλούμε για μια αναδιαμόρφωση του σχολείου, κατά τέτοιο τρόπο που να είναι αποσυνδεδεμένο από τον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Να έχουμε ένα τελείως διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών μέσα στα σχολεία. Ενα πρόγραμμα το οποίο να είναι πιο ευέλικτο, πιο κοντά στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Να υπάρχει περισσότερος δημιουργικός χρόνος για τα παιδιά, τους μαθητές, τις μαθήτριες ώστε να έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν τις δημιουργικές ή καλλιτεχνικές δεξιότητες που έχουν. Να μπει η "ζώνη πολιτισμού’’. Να έχουν μια καλύτερη, πιο ουσιαστική τεχνική, επαγγελματική εκπαίδευση. Να έχουμε, με άλλα λόγια, ένα σχολείο έξυπνο, που να προετοιμάζει τη χώρα μας, όπως θα έπρεπε, για τις ανάγκες του 21ου αιώνα. Παράλληλα είχα την ευκαιρία να ενημερώσω τον Πρόεδρο της Κυβέρνησης για όλες τις προετοιμασίες που κάνουμε, έτσι ώστε αυτή η χρονιά, όπως κύλησε μέχρι τώρα ομαλά, να συνεχίσει μέχρι τέλους. Οι προετοιμασίες οι οποίες μέχρι στιγμής έχουν γίνει είναι στη σωστή κατεύθυνση, για να υποδεχθούμε το Φθινόπωρο την καινούργια σχολική χρονιά και με αυτόν τον τρόπο να πούμε ότι πράγματι έχουμε κάνει αρκετά και σημαντικά βήματα, που έχουν βοηθήσει και έχουν ηρεμήσει τον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι πληροφορίες λένε ότι θα κλείσουν τα σχολεία για την γρίπη. Εσείς αντιμετωπίζετε τέτοιο ενδεχόμενο; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως ξέρετε, το αν θα κλείσουν ή όχι τα σχολεία, είναι ένα ζήτημα που αφορά στις Νομαρχίες της χώρας και όχι βεβαίως το Υπουργείο Παιδείας. Από κει και έπειτα, πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυτοσυγκράτηση. Εμείς για τα ζητήματα αυτά είμαστε σε διαρκή επαφή ενημέρωσης και συνεργασίας με το αντίστοιχο Υπουργείο και εγώ προσωπικώς με τον υπουργό Υγείας κ. Δ. Αβραμόπουλο. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος ανησυχίας αυτή τη στιγμή. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στον τρόπο που μιλάμε, να μη δημιουργούμε την παραμικρή ανησυχία ή τον παραμικρό πανικό σε μαθήτριες ή μαθητές, αλλά και σε γονείς. Να είστε βέβαιοι ότι, αν χρειαστεί και όποτε χρειαστεί, θα έχουμε προετοιμάσει τα κατάλληλα σχέδια έτσι ώστε το όποιο, μικρό ή μεγαλύτερο, περιστατικό, να αντιμετωπιστεί και έγκαιρα και αποτελεσματικά. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το νομοσχέδιο για την τεχνολογική εκπαίδευση, για τα ΤΕΙ, το συζητήσατε με τον Πρόεδρο της Κυβέρνησης; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου δεν το συζητήσαμε. Μην ξεχνάτε ότι είναι ένα σχέδιο για εφαρμογή ειλημμένων αποφάσεων δηλαδή όσων, στον παρελθόντα χρόνο, είχαν συζητηθεί. Από εκεί και έπειτα, μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για ένα σχέδιο νόμου το οποίο έχει προέλθει από τη συνεργασία του Υπουργείου με τους προέδρους των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων. Άρα, μιλούμε για σχέδιο νόμου που θα έλθει ως φυσική συνέχεια των όσων πραγμάτων ήδη είχαν αποφασιστεί σε παρελθόντα χρόνο. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει σε εξέλιξη κάτι για το θέμα του Μπακαλορεά; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σε μας όχι, δεν έχει καμία απολύτως σχέση το Υπουργείο με εξετάσεις που γίνονται από ιδιωτικούς ή ξένους εκπαιδευτικούς φορείς. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα μέτρα για τη νέα γρίπη πότε θα είσαστε έτοιμος να τα ανακοινώσετε, συγκεκριμένα δηλαδή. Θα πάρετε μια συγκεκριμένη δέσμη μέτρων; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας είπα ότι είμαστε σε διαρκή επαφή και συνεργασία με τον υπουργό Υγείας. Δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Τα πάντα είναι έτοιμα, και αν χρειαστεί, θα είμαστε σε θέση όλα αυτά να τα αντιμετωπίσουμε. Αλλά οποιαδήποτε συζήτηση, περισσότερο δημιουργεί ένα κλίμα ανησυχίας, παρά περιγράφει την πραγματική κατάσταση που υπάρχει σήμερα. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, στα πολιτικά πράγματα έχουμε την αντικατάσταση του Αρχηγού της ΕΥΠ, δεν συζητήσατε τίποτα απ΄ όλα αυτά με τον Πρωθυπουργό; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επιτρέψτε μου να σας πω ότι παραμείναμε, όλες αυτές τις ώρες που είχαμε αυτή τη μακρά συνεργασία, αποκλειστικά και μόνο σε ζητήματα της αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας.