Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

1.4.14

Ομιλία του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων κ. Ευάγγελου Μεϊμαράκη κατά τη συζήτηση επί της πρότασης μομφής του Προέδρου και Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ κατά του Προέδρου της Βουλής

Ο Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων κ. Ευάγγελος Μεϊμαράκης, τοποθετήθηκε κατά τη συζήτηση επί της πρότασης μομφής του Προέδρου και Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ κατά του Προέδρου της Βουλής, που διεξήχθη απόψε στη Βουλή.


«Ο πολιτικός πολιτισμός έχει πληγεί με την πρόταση μομφής που καταθέσατε κατά του Προέδρου της Βουλής. Ήταν ένα παιχνίδι με το θεσμό του Προέδρου της Βουλής για είσπραξη μικροκομματικού οφέλους» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Μεϊμαράκης.

Αναλυτικά ο Πρόεδρος της Βουλής, κατά την ομιλία του, ανέφερε τα εξής:
«Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι δεν είχα την πρόθεση να μιλήσω αλλά μετά απ’ όσα άκουσα με σεβασμό, θέλω να τοποθετηθώ. Άκουσα τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και τα μαθήματα Δημοκρατίας και Κοινοβουλευτισμού που μου έκανε.
Οφείλω να πω ότι καταρχήν χαιρετίζω την άποψη ότι δεν υπάρχει κάτι προσωπικό και θεωρώ ότι δεν είναι προσωπικό. Είναι μια πολιτική επιλογή . Όμως η πρόταση τυχαίνει να είναι σε μένα, εγώ είμαι το πρόσωπο . Και οφείλω να απαντήσω και εγώ , όχι προσωπικά αλλά πολιτικά. Πολιτικά, κοινοβουλευτικά και με τον τρόπο που αρμόζει στον Πρόεδρο της Βουλής που απαντά στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Καταρχήν για να συνεννοηθούμε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι , δεν υπάρχει Πρόεδρος Βουλής ή Αντιπρόεδρος ο οποίος δεν ανήκει σε ένα κομματικό σχηματισμό και δεν έχει μια ιδεολογία. Οι Πρόεδροι δεν προέρχονται από το πουθενά, εκλέγονται με βάση ένα πρόγραμμα το οποίο παρουσιάζουν στους Έλληνες πολίτες και έχουν τον σταυρό προτίμησης. Και εφόσον η Ολομέλεια , το Σώμα, τους κάνει την τιμή να τους εκλέξει Προέδρους για να διευθύνουν τις εργασίες του Σώματος με βάση τον Κανονισμό , έχουν μία διττή-έτσι αισθάνομαι- υπόσταση και ιδιότητα. Αφενός μεν του Βουλευτού που ανήκει σε μια πολιτική οικογένεια και δεν μπορεί να απαρνηθεί την πολιτική του οικογένεια και το κόμμα του και αφετέρου του Προέδρου της Βουλής όπου αυτοτελώς πρέπει να κρίνεται , εάν ασκεί τα καθήκοντά του σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής , το Σύνταγμα , τους Νόμους, τα χρηστά ήθη και την αντικειμενικότητα που απαιτούνται . Αν κατάλαβα καλά χωρίς να αναφέρεστε προσωπικά σε μένα , εγώ δεν ασκώ τα καθήκοντά μου σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής. Και μάλιστα, ελέχθη από τους συναδέλφους ότι είμαι και κομματικό «μακρύ χέρι» στο προεδρείο .
Πρώτον θέλω να πω πολύ φιλικά και όχι προσωπικά, ο δικός σας Αντιπρόεδρος τι αισθάνεστε ότι είναι; Όταν δηλαδή κατ’ επανάληψιν από την Έδρα έχει συμπεριφερθεί με αντίστοιχο τρόπο, εμείς του κάναμε καμία πρόταση μομφής; Τουλάχιστον επιτρέψτε μου να πω τα γεγονότα, διότι εσείς κατά την εκτίμηση σας κρίνετε ότι εγώ φέρθηκα κομματικά και εγώ κατά τη δική μου εκτίμηση κρίνω ότι σε κάποιες περιπτώσεις και ο Αντιπρόεδρος που ανήκει στο ΣΥΡΙΖΑ συμπεριφέρθηκε κομματικά . Δηλαδή εσείς μπορείτε να κρίνετε ενώ εγώ όχι; Και εάν κρίνω δεν πρέπει να το πω και μάλιστα στην Ολομέλεια ;
Κύριε Πρόεδρε , όποτε εσείς πρόκειται να μιλήσετε θέλω να προεδρεύω, για να σας τιμώ θεσμικά. Από τις δύο η ώρα ρώτησα να μάθω τι ώρα θα μιλήσετε. Και ο κύριος Βούτσης και άλλοι συνεργάτες σας, μου είπαν ότι θα μιλήσετε στις δύο και μισή, τρεις παρά τέταρτο, περίπου . Οφείλω να σας πω ότι ήμουν στο γραφείο μου και περίμενα να έρθετε να μιλήσετε . Στις τέσσερις παρά δέκα επικοινώνησα με την έδρα και τους ενημέρωσα ότι θα βγω εκτός Βουλής για λίγο. Δεν πρόλαβα να φύγω και ανεβήκατε στο βήμα. Και καλά κάνατε, δικαίωμα σας ήταν. Δεν θέλατε να προεδρεύω εγώ όταν θα καταθέτατε την συγκεκριμένη πρόταση. Έτσι εκτιμώ. Μπορεί να μην είναι έτσι , να μην ήταν στις προθέσεις σας. Το λέω όμως γιατί θεωρώ ότι είχα μια εντιμότατη σχέση και συνεννόηση και συνεργασία με το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης με δικές μου προσπάθειες κατ’ επανάληψιν και αναγνωρίζοντας πολλές φορές τις σκοπιμότητες που εσείς θέτετε. καθώς πολλές φορές παίξατε με το θεσμό και με το Κοινοβούλιο. Και γι’ αυτό ακριβώς δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία στο ότι αφού έφυγα ανεβήκατε στο βήμα -και προσέξτε, αφού η κυρία Κόλλια ήταν να αντικαταστήσει τον κύριο Δραγασάκη και ήρθε η κυρία Κόλλια, ο κύριος Δραγασάκης δεν την άφησε να προεδρεύσει αμέσως, αλλά κάθησε δίπλα η κυρία Κόλλια, πήρε την αίτησή σας, αφού είδε ότι είναι εντάξει και είπε ότι υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός υπογραφών χωρίς να αναγνωστούν, ενώ έπρεπε, και αφού η κυβέρνηση χωρίς να διαβάσει την πρότασή σας, μη κρίνοντας το παραδεκτό νομικά ή όχι, είπε ότι εάν υπάρχει παραδεκτό νομικά θα συζητηθεί, γιατί δεν είχε δει την πρόταση, και η κυρία Κόλλια διέκοψε, αφού παρέδωσε ο κύριος Δραγασάκης την πάσα-.
Εγώ, λοιπόν, για να τα ξεκαθαρίζουμε, θέλω αυτοτελώς να κρίνομαι όταν είμαι στην έδρα. Όταν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν είμαι στην έδρα είμαι Νέα Δημοκρατία. Είναι τιμή μου και περηφάνια μου. Απευθύνομαι στους πολίτες με βάση αυτή την ιδεολογία και με αυτήν εκλέγομαι και με αυτή θα ξαναεκλεγώ. Και αυτό υποθέτω ότι μου το επιτρέπετε...
Το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι μου είπατε ότι το πήρα επάνω μου ενώ μπορούσα να το πάω στη Διάσκεψη των Προέδρων. Δηλαδή τι νομίζετε; Ότι θα υπέφευγα να το πάω στη Διάσκεψη, τι, δεν έχουμε τη συντριπτική πλειοψηφία στη Διάσκεψη των Προέδρων; Και ; Θα ήταν σωστό, θα το αποδεχόσασταν; Και μας το λέτε τώρα; Γιατί δεν το λέγατε εκείνη την ώρα; Γιατί δεν μου το λέγατε να το πήγαινα στη Διάσκεψη των Προέδρων; Να διακόψουμε για πέντε λεπτά και να συγκαλέσουμε τη Διάσκεψη. Άκουσα από τον κύριο Δραγασάκη να αναρωτιέται γιατί δεν πήγα στο προεδρείο. Γιατί, τι, θα το έχανα το προεδρείο; Και πρέπει να σας πω ότι επειδή αυτή η Βουλή έχει για πρώτη φορά οκτώ κόμματα κι έχει για πρώτη φορά συγκυβέρνηση μακράς πνοής κι επειδή σ’ αυτή τη Βουλή δεν υπάρχει ο απαιτούμενος πολιτικός πολιτισμός που υπήρχε στις προηγούμενες Βουλές, διότι δεν είναι ανάγκη όλα να είναι γραμμένα στον Κανονισμό, υπάρχουν και οι άγραφοι κανόνες δημοκρατίας. Οι άγραφοι κανόνες της ηθικής, τους οποίους ουδέποτε παραβιάσαμε γιατί δεν διανοούμεθα να τους παραβούμε και διότι τους θεωρούσαμε αυτονόητους. Εάν, λοιπόν, τώρα οι άγραφοι κανόνες δεν είναι αυτονόητοι, να τους γράψουμε και αυτούς στον Κανονισμό.
Αλλά ο πολιτικός πολιτισμός, να ξέρετε, έχει ήδη πληγεί με την πρόταση μομφής κατά του Προέδρου της Βουλής. Και αφήστε τα «σας ψηφίσαμε». Και επειδή με ψηφίσατε; Σας ευχαριστώ πολύ. Μήπως δεν ξέρατε τι ψηφίσατε; Ε, λοιπόν; Το παίρνετε πίσω τώρα. Μετά χαράς. Εγώ, κύριε Πρόεδρε, θα εξακολουθήσω να ασκώ τα καθήκοντά μου με τον τρόπο που ορίζει ο Κανονισμός. Διότι εγώ και τώρα που σας άκουσα, και επειδή διάβασα προσεκτικά και τον κύριο Χρυσόγονο και όλους αυτούς τη γνώμη των οποίων καταθέσατε στα πρακτικά, με όλο το σεβασμό και αυτόν τον απαιτούμενο σεβασμό να τον δείξετε και στους Συνταγματολόγους που κι εγώ θα επικαλεστώ. Σας λέω, λοιπόν, ότι οι ίδιοι κάνουν διάκριση συνολικής κυβερνητικής ευθύνης και ατομικής ευθύνης. Μόνο που η διάκριση που γίνεται είναι σύμφωνα με αυτό, κύριε Πρόεδρε, που δεν είπατε, στην περίπτωση που ασκούν προσωπική πολιτική και όχι κυβερνητική πολιτική η οποία έχει εγκριθεί από το κυβερνητικό συμβούλιο. Και αυτό θα παρακαλούσα να το διαβάσετε, γιατί εγώ διάβασα τις γνωμοδοτήσεις.
Επειδή, λοιπόν, πράγματι με ενδιαφέρει να λειτουργήσω όπως ορίζουν το Σύνταγμα και οι Νόμοι και επειδή πρέπει να σας πω ότι το Σύνταγμα είναι ο υπέρτατος νόμος- και δεν έχει σημασία αν ο ισχυρός Κανονισμός της Βουλής ορίζει το θέμα έτσι, σημασία έχει ότι στην περίπτωση που έχουμε μια τέτοια διαφωνία, μια τέτοια παρερμηνεία, προσφεύγουμε στο Σύνταγμα- ποιος, λοιπόν, αρνείται το Σύνταγμα; Εγώ ή εσείς; Εσείς, κύριε Πρόεδρε, αρνείστε το Σύνταγμα. Το Σύνταγμα δεν αναφέρεται πουθενά για ατομική ευθύνη όταν υλοποιείς συλλογική κυβερνητική πολιτική. Πού το βρήκατε αυτό; Σε καμία από τις γνωμοδοτήσεις που μου δώσατε. Και γι’ αυτό και σας το είπα, αλλά δεν διαβάσατε ούτε εσείς την πρόταση μομφής που καταθέσατε και δεν τη διάβασε κανείς, θα έλεγα. Καταθέτετε πρόταση μομφής κατά του Υπουργού Οικονομικών για τις διατάξεις που εισάγει στο πολυνομοσχέδιο για τις τράπεζες. Τίποτα άλλο.
Και γι’ αυτό σας είπα από την έδρα ότι με τη λογική αυτή θα μπορούσατε να καταθέτετε πρόταση μομφής σε κάθε Υπουργό που εισάγει διατάξεις. Εάν από κάτω λέγατε «προσπαθεί να παραπλανήσει με δόλο τη Βουλή και να υφαρπάξει την ψήφο της Βουλής, γι’ αυτό έχει προσωπική ευθύνη» τότε, ίσως, να έπρεπε να κρίνουμε ότι έχετε δίκιο. Διαβάστε παρακαλώ πολύ την πρόταση. Γιατί εγώ τη διάβασα, δεν πήρα αβασάνιστα απόφαση ούτε την έλαβα επειδή το υπέδειξε η Κυβερνητική πλειοψηφία- .
Δηλαδή αν σε αυτή την περίπτωση λάμβανα άλλη απόφαση τότε θα έπρεπε να μου κάνει πρόταση μομφής η Κυβερνητική πλειοψηφία καταγγέλλοντας με ως το «μακρύ χέρι» του ΣΥΡΙΖΑ ή ως Δούρειο Ίππο; Ή αποδέχεσαι θεσμικά, νομικά και συνταγματικά τι ακριβώς λέει ή όχι . Γιατί δεν τολμήσατε να αιτιολογήσετε την πρόταση μομφής κατά του Υπουργού Οικονομικών κατηγορώντας για συγκεκριμένα ατοπήματα; Διαβάστε την πρόταση σας, είναι ατελής και είμαι βέβαιος πως δε τη διαβάσατε. Όπως δεν διαβάσατε και τις γνωμοδοτήσεις που μας καταθέσατε αλλά και την πρόταση μομφής στον Πρόεδρο της Βουλής. Διότι κύριε Πρόεδρε, η πρόταση μομφής δεν είναι πρόταση αποδοκιμασίας. Βάσει του Κανονισμού, θεωρείτε ότι έχω διαπράξει αξιόποινη πράξη. εάν λοιπόν το Κόμμα σας θεωρεί ότι έχω διαπράξει αξιόποινη πράξη τότε καλώς μου κάνει πρόταση μομφής.
Όμως, από τη συζήτηση, όπως την έχω παρακολουθήσει μέχρι στιγμής, δεν άκουσα κανέναν από τους ομιλητές να μου καταλογίζει αξιόποινη πράξη. Και ειλικρινά, αυτά σας τα λέω με πόνο ψυχής, διότι δεν περίμενα ότι θα καταθέτατε αυτή την πρόταση. Κάποιοι λένε ότι το κάνατε διότι ούτως ή άλλως θα διέκοπτα τη συνεδρίαση, άρα το πολυνομοσχέδιο δεν θα ψηφιζόταν και θα μπορούσατε να πείτε ότι σταμάτησε η ψηφοφορία. Κι εκεί όμως αδιάβαστοι πιαστήκατε. Δεν καταλάβατε ότι η Πρόταση μομφής στον Πρόεδρο δεν συζητείται ποτέ σε ώρα Νομοθετικού Έργου αλλά σε ώρα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου;
Άκουσα με πολύ προσοχή όσα είπατε, τα οποία όμως δεν στρέφονται κατά της Βουλής και του Προέδρου. Είναι αντικυβερνητικά και θα έλεγα ότι πολλές φορές στρέφονται και κατά του Συντάγματος. Για να ξεκαθαρίσουμε: Έχει το δικαίωμα η Κυβέρνηση να καταθέσει πράξη Νομοθετικού περιεχομένου, ναι ή όχι; Το Σύνταγμα το επιτρέπει εφόσον συντρέχουν έκτακτες περιστάσεις. Κατά την Κυβέρνηση περνάμε έκτακτες περιστάσεις αυτή την περίοδο. Το πόσο θα διαρκέσει δεν το γνωρίζω. Εάν το γνωρίζετε εσείς, ενημερώστε μας. Δεν αντιπαρατίθεμαι, απλώς λέω την άποψη μου. Άλλωστε εσείς με κατηγορείτε κι εγώ εν τέλει απολογούμαι και το θεωρώ τιμή και χαρά μου να απολογούμαι στο Σώμα. Έτσι έχω μάθει, ν’ απολογούμαι σε εκείνους που με ψηφίζουν και πάντα με επιχειρήματα.
Είναι λοιπόν σαφές πως και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός θα ήθελε να συζητούνται με άνεση χρόνου τα Νομοσχέδια. Τι πιστεύετε ότι φοβάται; Όπως είδατε και χθες το Νομοσχέδιο, δεν πέρασε με απλή πλειοψηφία 145 ή 149. Πήρε την πλειοψηφία των 151. Συμφωνείτε και σε αυτό. Άρα σε τι με κατηγορείτε, για να καταλάβω;
Εγώ θεωρώ ότι σήμερα ήταν μια καλή ευκαιρία, πράγματι, να γίνει μια συζήτηση και να κατατεθούν και προτάσεις. Όμως πρέπει να σας πω ότι πιστεύω πως χθες εσείς ήσασταν εκείνοι που παραβήκατε τον Κανονισμό και το Σύνταγμα με καταχρηστικό και βάναυσο τρόπο. Από τη στιγμή που η Κυβέρνηση έχει το δικαίωμα να καταθέσει ένα Νομοσχέδιο και να το χαρακτηρίσει «κατεπείγον» και αυτό το αποφασίζει η πλειοψηφία της Επιτροπής, που υπάρχει παράβαση του Κανονισμού; Δεν υπάρχει.
Βεβαίως, μπορεί η κυβέρνηση να μην έπρεπε να το χαρακτηρίσει κατεπείγον κατά την γνώμη σας. Μάλιστα. Όμως η παράβαση του κανονισμού που είναι; Τώρα ξέρετε που είναι η δικιά σας παράβαση; Ότι εσείς θέλατε να αλλοιώσετε το χαρακτήρα του κατεπείγοντος. Κι εγώ σας κάνω μια πρόταση: να αλλάξουμε τον Κανονισμό και να προστεθεί ότι στο κατεπείγον νομοσχέδιο, εφόσον κατατεθεί πρόταση μομφής κατά της Κυβέρνησης ή κατά Υπουργού θα συζητείται αφού ψηφιστεί το κατεπείγον.
Βεβαίως, αν θέλετε, κύριε Πρόεδρε, να έχουμε άλλη πρόταση. Είπα και χθες οι τροπολογίες Βουλευτών να μην γίνονται και να μην κατατίθενται σε κατεπείγοντα νομοσχέδια. Πρέπει να προσδιορίσουμε την έννοια του κατεπείγοντος, διότι εσείς είπατε ότι το κατεπείγον –όπως το χαρακτήρισε η Κυβέρνηση- το χαρακτήρισε έτσι γιατί αύριο είχαμε το ECOFIN, ενώ η δόση ήταν να εγκριθεί στις 17 Απριλίου, πράγμα το οποίο αφορά την Κυβέρνηση και όχι τη Βουλή. Και δεν είναι έτσι, όπως απήντησε η Κυβέρνηση, αλλά δεν έχει σημασία αυτό για τη Βουλή. Αυτό αφορά την Αξιωματική Αντιπολίτευση και την Κυβέρνηση.
Εγώ μιλάω τώρα διά μέσου της Βουλής και σας λέω, κύριε Πρόεδρε, ότι όταν προβλέπεται το κατεπείγον, πιστεύω ότι πράγματι να είναι κατεπείγον και να ψηφίζεται σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζει ο Κανονισμός. Δεν θέλετε; Να αλλάξουμε τον Κανονισμό. Μέχρι να τον αλλάξουμε θα ισχύει αυτός και αν η Κυβέρνηση ξαναφέρει κατεπείγον, πάλι η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί, γιατί αυτό λέει ο Κανονισμός και διότι αν δεν μας αρέσει ο Κανονισμός, εδώ είμαστε για να μπορέσουμε να τον αλλάξουμε.
Εγώ θέλω ολοκληρώνοντας να σας πω ότι θεωρώ πως η πρόταση μομφής κατά του Προέδρου είναι άδικη. Θέλω να σας πω, επίσης, προσωπικά ότι τη θεωρώ ως ένα παιχνίδι με τον θεσμό του Προέδρου της Βουλής για είσπραξη μικροκομματικού οφέλους, όπως το ίδιο θεωρώ και την πρόταση μομφής στον Υπουργό Οικονομικών.
Γιατί, εάν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πολιτικά –πέρα από το θεσμικό και το νομικό κομμάτι- χθες η Βουλή έλεγε «δεκτή η πρόταση» και ξεκινούσαμε τη συζήτηση, θα φτάναμε να ψηφίσουμε την Τρίτη τα μεσάνυχτα. Άρα, την Τρίτη, που το ECOFIN θα συναντιόταν εδώ –όχι στις Βρυξέλλες- ο Έλληνας Υπουργός, που θα προήδρευε κιόλας, δεν θα είχε την εμπιστοσύνη της Βουλής, θα ήταν «στον αέρα». Κι αυτό καλό είναι για εσάς. Για μένα δεν είναι και για τη χώρα δεν είναι και δεν το θεωρώ και υπεύθυνη στάση.
Λυπούμαι, κύριε Πρόεδρε, που δυστυχώς αναφέρομαι σε αυτά. Λυπούμαι που αυτά τα αναφέρω και τα λέω έτσι όπως πρέπει και όπως τα αισθάνομαι.
Όμως, πρέπει να σας πω ότι ανεξάρτητα από τις προσπάθειες που μπορεί να γίνονται για να μην πάρει η χώρα τη χρηματοδότηση, δεν μπορεί να γίνονται προσπάθειες για να μην ασκήσει και το θεσμικό ρόλο της Προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
(διακοπή από Λαφαζάνη)
Προσπαθείτε να με κάνετε κομματάρχη και να σας μιλήσω σαν Νεοδημοκράτης. Σας μιλώ λοιπόν ως Νεοδημοκράτης : ναι το πεζοδρόμιο δεν θα το επιτρέψουμε να κάνει κουμάντο στην Αθήνα. Για να συνεννοούμεθα!
Όπως είδατε, κύριε Λαφαζάνη σας ομιλώ σαν βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και όχι σαν Πρόεδρος γι’ αυτό και δεν είμαι πάνω στο Προεδρείο. Είμαι κάτω και θα πω ότι πάρα πολλές φορές να ξέρετε κύριε Λαφαζανη ότι παρά πολλές φορές έχω αυτοσυγκρατηθεί, έχω αυτοπειθαρχηθεί μπροστά στις υπερβολές τις οποίες εσείς κατ’ επανάληψη έχετε καταγγείλει και προσωπικά σε έμενα. Το ότι αυτά δεν είναι προσωπικά και είναι πολίτικες επιλογές αυτό θα το δούμε.
Εγώ λοιπόν κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι, θέλω κλείνοντας να πω ότι η Πρόταση Μομφής θεωρώ ότι ήταν ένα πολιτικό παιχνίδι με τους θεσμούς. Εγώ εφόσον η πρόταση μομφής δεν περάσει θα συνεχίσω να ασκώ τα καθήκοντα μου από την έδρα ως Πρόεδρος της Βουλής,. Όταν όμως δεν είμαι στην έδρα θα είμαι ένα στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας που δίνει τον αγώνα του για να προχωρήσει αυτή η χώρα εμπρός.
Ευχαριστώ».

Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης