«Είμαι περήφανος ότι καταφέραμε για το Πάτρα-Πύργος να ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες με πολύ χαμηλότερο κόστος»
Είναι μία ιδιαίτερη μέρα η σημερινή για τη Δυτική Ελλάδα, διότι πρώτον παραδόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα του οδικού δικτύου Άκτιο - Βόνιτσα, που είναι 15 χιλιόμετρα, ώστε να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια από τους πολίτες πριν τις γιορτές του Πάσχα και δεύτερον διότι ξεκινά σήμερα η υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου, που είναι σημαντικός για την ανάπτυξη της περιοχής και την ασφάλεια των κατοίκων».Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε σήμερα στον Πύργο μετά τις επισκέψεις του στα εργοτάξια του Αλισσού στην Αχαΐα και της Βάρδας της Ηλείας. Παράλληλα, ο Χρήστος Σπίρτζης επεσήμανε ότι «υπήρξε παραπληροφόρηση τα τέσσερα τελευταία χρόνια σχετικά με το οδικό έργο έργου της Πατρών - Πύργου», κατηγορώντας γι' αυτό την αξιωματική αντιπολίτευση.
Ειδικότερα, ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «δεν υπάρχει κατάτμηση του έργου, αλλά οκτώ διακριτές διαγωνιστικές διαδικασίες αυτοτελών τμημάτων», ενώ πρόσθεσε ότι «ο αυτοκινητόδρομος, όχι μόνο δεν είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, όπως έλεγε η αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά δεν είχε καν έγκριση για να είναι αυτοκινητόδρομος.»
Στη συνέχεια ο υπουργός Υποδομών είπε ότι «είμαι περήφανος ότι καταφέραμε το κομμάτι από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο να είναι αυτοκινητόδρομος, να ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες με κόστος πολύ χαμηλότερο και η εκτίμησή μου είναι ότι έχουμε εξοικονόμηση πάνω από 120 εκατομμύρια ευρώ».
Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε και στις διαπραγματεύσεις που έγιναν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και είχαν, όπως είπε, θετικό αποτέλεσμα
Όσον αφορά στα χαρακτηριστικά του έργου, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «ο αυτοκινητόδρομος από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο είναι ενταγμένος στο ευρωπαϊκό δίκτυο, είναι ένας αυτοκινητόδρομος 75 χιλιομέτρων και από αυτά τα 13 χιλιόμετρα βελτιώνουν την υπάρχουσα χάραξη και τα υπόλοιπα είναι νέα χάραξη». Επίσης, θα υπάρχουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης, καθώς και κεντρική διαχωριστική νησίδα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, όπως είπε ο Χρήστος Σπίρτζης, «ανέρχεται στα 502 εκατομμύρια ευρώ και προβλέπεται μέσα σε αυτά τα έργα να υπάρχουν έργα προαίρεσης 11,3 εκατομμυρίων ευρώ για να μπορούμε να καλύψουμε τοπικές ανάγκες».
Σχετικά με την ολοκλήρωση του έργου, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «θα παραδοθεί εμπρόθεσμα στην επόμενη κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα», ενώ ας σημειωθεί ότι η συμβατική υποχρέωση είναι περίπου 3,5 χρόνια.
Στο μεταξύ απαντώντας σε ερώτηση, για το αν θα λειτουργήσουν διόδια, είπε ότι είναι «νωρίς να το πω», αλλά όπως πρόσθεσε, «εμείς δεν πρόκειται να βάλουμε διόδια σε δρόμο υπό κατασκευή».
Όσον αφορά στο τμήμα Πύργος - Καλό Νερό, είπε ότι «ολοκληρώνονται οι διαδικασίες και η χρηματοδότηση είναι διασφαλισμένη» εξηγώντας ότι «είναι δεσμευμένα χρήματα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.»
Στο τμήμα Καλό Νερό - Τσακώνα είπε ότι σε λίγο καιρό ολοκληρώνονται οι μελέτες, προκειμένου να βρεθεί χρηματοδότηση και υπάρχουν τρία σενάρια εξηγώντας: «το ένα είναι να γίνει το έργο με ΣΔΙΤ, το δεύτερο είναι να μπει στην επόμενη προγραμματική περίοδο και το τρίτο, αν υπάρξουν οι συνθήκες του νόμου, για την επέκταση των πέντε συμβάσεων παραχώρησης, να ενταχθεί σε μία από αυτές».
Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας τόνισε ότι «για εμάς η Ολυμπία Οδός είναι η μεγαλύτερη αναπτυξιακή πρόκληση γι' αυτό διεκδικούσαμε και θα διεκδικούμε την ολοκλήρωσή της μέχρι και το τελευταίο χιλιόμετρο στην Τσακώνα». Παράλληλα, τόνισε ότι «είμαστε εδώ και ξεκινάμε, γι' αυτό αξιοποιήσαμε ως Περιφέρεια ένα θεσμικό όργανο παρακολούθησης της πορείας των έργων,» προσθέτοντας ότι «η συγκυρία επιτρέπει να ολοκληρωθεί όλο το έργο».