Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

14.7.09

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ κ. Γ. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Αθήνα, 14 Ιουλίου 2009 ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ κ. Γ. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Γ. ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Παρουσία του υπουργού Παιδείας, ενημέρωσα τον Πρόεδρο της Κυβερνήσεως για την πορεία του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, τις συζητήσεις μας, τους προβληματισμούς μας και τις συγκλίσεις που υπάρχουν σε βασικά θέματα της Εκπαίδευσης. Αυτό που είπα στον Πρόεδρο είναι ότι η προσπάθειά μας είναι πώς θα κάνουμε να αγαπήσει ο Έλληνας μαθητής το σχολείο. Αυτό δεν είναι απλώς ευχές και επιθυμίες. Περνάει μέσα από μια αλλαγή του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Μέσα από νέα αναλυτικά προγράμματα. Με περιορισμό της ύλης. Με μια ουσία στα διδασκόμενα. Με μια αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας. Με βιβλία που πραγματικά θα φέρνουν κοντά την γενική γνώση στον μαθητή και με πολλαπλό τρόπο. Γενικά ένα άλλο πνεύμα Παιδείας, που θα κάνει το ελληνικό σχολείο να συμβαδίζει με το ευρωπαϊκό, προηγμένο σχολείο. Εξήγησα ότι υπάρχει ένας ουσιαστικός διάλογος. Υπάρχει μια εμπιστοσύνη του κόσμου. Υπάρχουν προσδοκίες για το έργο του Εθνικού Διαλόγου. Η Κύπρος μας έστειλε εκπρόσωπο. Η ΠΟΣΔΕΠ έστειλε εκπρόσωπο, οι Πρυτάνεις και τα ΤΕΙ επίσης. Αυτό σημαίνει ότι όλοι βλέπουν μια σοβαρότητα και εγκυρότητα στον διάλογο που διεξάγουμε και εμείς προσπαθούμε να ανταποκριθούμε σ’ αυτές τις προσδοκίες. Δεν θα περιοριστούμε σε ευχές. Θα κάνουμε συγκεκριμένες εναλλακτικές προτάσεις για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τόσο για τη δομή του, όσο, κυρίως, για την ποιότητα. Γιατί το ζητούμενο είναι η ποιότητα στην εκπαίδευσή μας. Εκεί πάσχουμε. Έτσι, επί παραδείγματι, θέλουμε ένα άλλο Λύκειο. Ένα Λύκειο που δεν θα είναι προπαρασκευαστικό στάδιο του Πανεπιστημίου, αλλά ένα Λύκειο που θα εξασφαλίζει μια πραγματική μόρφωση στον Έλληνα μαθητή και, παράλληλα, θα δίνει μια διέξοδο σε κλίσεις του, μέσα από επιλογές. Όχι αυτό το στενό δεσμευτικό σύστημα το οποίο έχει αχρηστέψει το Λύκειο. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το εξεταστικό; ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ: Για το εξεταστικό δεν συζητήσαμε. Όπως ξέρετε, το εξεταστικό είναι ένα θέμα τεχνικό. Ενα θέμα το οποίο θα συζητηθεί και πιστεύω ότι θα είναι πιο εύκολο απ’ όλα τα άλλα που συζητάμε. Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε – και πιστεύω ότι τελικά θα το πετύχουμε – είναι να απαλλάξουμε τον Έλληνα μαθητή και την ελληνική οικογένεια από το άγχος της αποτυχίας και της ανασφάλειας, δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες να πλησιάσει τα πανεπιστημιακά τμήματα και δίνοντας τη δυνατότητα βελτίωσης, μ’ έναν τρόπο που μπορεί να επιτευχθεί, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα συνεδριάσετε αύριο; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε δύο ακόμη συνεδρίες. Η μια είναι την Παρασκευή και η άλλη είναι στις 21 του μηνός. Εξετάζουμε το Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο. Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με κύριο θέμα την πιστοποίηση, ώστε να μπορεί ο απόφοιτος αυτής της εκπαίδευσης να έχει μια καλή δουλειά, μια καλή αμοιβή και έτσι να προσελκύσουμε πλέον μαθητές οι οποίοι έχουν άλλες δυνατότητες. Αυτό είναι το ένα. Το άλλο που θα συζητήσουμε είναι η αξιολόγηση. Δεν μπορούμε να μιλάμε για Εκπαίδευση χωρίς αξιολόγηση. Αξιολόγηση και του εκπαιδευτικού συστήματος, και της σχολικής μονάδας, και του εκπαιδευτικού έργου και βεβαίως των εκπαιδευτικών. Και τέλος θα μας απασχολήσει, στις επόμενες συνεδρίες, το θέμα της επιμόρφωσης και της κατάρτισης των εκπαιδευτικών. Οτιδήποτε συζητάμε, αν δεν έχει επίκεντρο τον δάσκαλο, αν δεν εμπιστευθούμε τον δάσκαλο και δεν εμπιστευθούμε σ’ αυτόν τις αλλαγές, θα αποτύχει. Έχουμε συνείδηση του πράγματος και γι’ αυτό επενδύουμε στον Έλληνα δάσκαλο.

Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης