Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

9.2.10

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ Α.

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Αθήνα, 8 Φεβρουαρίου 2010



Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Πρώτα απ’ όλα, για το δημοψήφισμα, θέλω να σας θυμίσω ότι το ΠΑΣΟΚ, και το 2007 και το 2009, εξέθεσε τις προτάσεις του ενώπιον του Ελληνικού λαού ακριβώς για το θέμα της ιθαγένειας, της πολιτογράφησης και γενικότερα των μεταναστών, με λεπτομέρεια, όπως καταθέσαμε προτάσεις και στη Βουλή.

Είμαστε και δεσμευμένοι και συνεπείς στις προεκλογικές αποφάσεις μας αλλά και τελικά στις αποφάσεις της πλειοψηφίας, την οποία μας έδωσε ο Ελληνικός λαός.

Δεύτερον, προφανώς ακόμα κι εσείς, ο ΛΑΟΣ, συμφωνείτε στην πολιτογράφηση μη Ελλήνων. Δεν άκουσα να διαφωνείτε σ’ αυτό. Άρα σ’ ένα θέμα αρχής συμφωνείτε. Προς τι λοιπόν το δημοψήφισμα; Περισσότερο πρέπει να δούμε τις συγκεκριμένες ρήτρες αυτού του νομοσχεδίου, παρά να μιλήσουμε για ένα δημοψήφισμα με το οποίο ούτως ή άλλως εγώ θα ήμουν αντίθετος, αν λέγατε να άρουμε κάθε δυνατότητα οποιουδήποτε μη Έλληνα να πολιτογραφηθεί.

Αυτό θα ήταν πράγματι υστέρηση βασικού δικαιώματος ενός ανθρώπου που γεννιέται, μεγαλώνει και ζει εδώ. Άρα λοιπόν, ελάτε στη συζήτηση για το νομοσχέδιο.

Εμείς ακούσαμε ακόμα και δικές σας φωνές, αλλά και άλλων όταν ήταν λογικές και εποικοδομητικές. Δεν ακούμε ακρότητες και μη ρεαλιστικές σκέψεις.

Κυρίες και κύριοι,

Δεν θα μπω στη λεπτομέρεια του νόμου, ούτως ή άλλως, και ο Υπουργός Εσωτερικών αναφέρθηκε σε μερικές απ’ αυτές τις πτυχές, και θα έχουμε την ευκαιρία ως Κοινοβούλιο να συζητήσουμε και στην Ολομέλεια αυτό το νόμο.

Θέλω όμως να απαντήσω σε μερικά από τα θέματα που θέσατε. Πρώτα απ’ όλα, άκουσα ότι ανοίγουμε ένα θέμα. Σας ρωτώ: Το θέμα δεν υπάρχει; Το ζήτημα των μεταναστών στη χώρα μας δεν υπάρχει και το ανοίγουμε εμείς; Εμείς ερχόμαστε για να κλείσουμε ένα ζοφερό ζήτημα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, που δεν μπόρεσαν δικές σας κυβερνήσεις ν’ αντιμετωπίσουν. Μάλιστα, ένα σοβαρό και δύσκολο πρόβλημα που δημιουργεί ακριβώς η έλλειψη πολιτικής βούλησης.

Όλοι αναγνωρίζουμε ότι είναι δύσκολο πρόβλημα. Δεν υπάρχουν μαύρες και άσπρες πτυχές. Είναι δύσκολο και πολυσύνθετο. Αλλά εμείς λέμε ναι, θα το λύσουμε, για να μη δημιουργηθούν νέα κοινωνικά προβλήματα, φοβίες, ανομία, εγκληματικότητα, κοινωνική αναταραχή, η οποία δεν είναι αποτέλεσμα των μεταναστών, αλλά της έλλειψης βούλησης να ρυθμίσουμε επιτέλους μερικά ζητήματα σ’ αυτή τη χώρα.

Όπως και πολλά άλλα θέματα, δυστυχώς, είχαμε αδυναμία να ρυθμίσουμε, έτσι και αυτό. Βάζουμε πολύ εύκολα το κεφάλι στην άμμο, αντί να παίρνουμε δύσκολες αποφάσεις. Αυτό προφανώς προτείνουν κάποια κόμματα της Αντιπολίτευσης. Να βάλουμε το κεφάλι στην άμμο. Ν’ αφήσουμε ως έχουν τα πράγματα, σα να ήταν ρόδινα σ’ αυτό τον τομέα.

Αδράνεια. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Τα προβλήματα θα μεγαλώσουν, θα βρεθεί η χώρα μας στο έλεος καταστάσεων ακόμα χειρότερης λαθρεμπορίας ανθρώπινων ψυχών, σε κοινωνικά φαινόμενα σύγκρουσης και πόλωσης, ενώ η αξιοπιστία μας διεθνώς θα δεχθεί ένα ακόμα χτύπημα. Αυτό είναι που θέλετε; Διότι αυτά που λέτε δεν ευσταθούν.

Εμείς έχουμε μια πολιτική με τρεις πτυχές. Πρώτα απ’ όλα, ναι, θα ενδυναμώσουμε, όπως είπε και ο κ. Χρυσοχοϊδης, την προστασία των συνόρων μας. Είναι μέρος της πολιτικής μας. Ήταν ανοιχτά, ήταν ξέφραγο αμπέλι.

Δεύτερον, βάζουμε διαδικασίες, σοβαρές, αντικειμενικές και ελέγξιμες για το θέμα της ιθαγένειας, αλλά βεβαίως και γενικότερα για το θέμα της μετανάστευσης. Να ξέρουμε ποιους θέλουμε. Να υπάρχει πολιτική, πολύ σωστά ειπώθηκε. Ποιους πληθυσμούς, ποια χαρακτηριστικά, από ποιες χώρες, ποια επαγγέλματα.

Δεν είχε υπάρξει τέτοια πολιτική. Διότι μπορεί πράγματι να χρειαστεί ο τόπος ανθρώπους με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Να υπάρχει λοιπόν μια σοβαρή μεταναστευτική πολιτική.

Τρίτον, μέσω Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάνουμε προσπάθειες ώστε να υπάρξει μια κοινή αντιμετώπιση αυτού του μεγάλου θέματος. Και βεβαίως, απέναντι και στην Τουρκία. Και να σας διορθώσω κ. Σαμαρά, δεν ήταν η δική σας κυβέρνηση. Εγώ ήμουν αυτός, ο οποίος ως Υπουργός Εξωτερικών, από την πρώτη στιγμή, στην πρώτη μου επιστολή προς τον κ. Τζεμ, έθεσα το θέμα της μετανάστευσης - λαθρομετανάστευσης. Και εμείς ήμασταν η κυβέρνηση που υπέγραψε αυτή τη διμερή συμφωνία.

Μάλιστα, κατορθώσαμε σ’ ένα σημαντικό βαθμό εκείνα τα χρόνια, να περιορίσουμε την παράνομη μετανάστευση προς τη χώρα μας μέσω Τουρκίας και το καταφέραμε με την επαναπροώθηση σημαντικού ποσοστού αυτών που έρχονταν χωρίς χαρτιά στα νησιά μας και στον Έβρο. Εσείς ξεχάσατε αυτή τη διμερή συμφωνία, η οποία βεβαίως θα μπει επί τάπητος στη συζήτηση που θα έχω και με τον κ. Ερντογάν.

Μας κατηγορήσατε ότι είμαστε χαλαροί. Για να δούμε ποιοι ήταν χαλαροί, κύριοι συνάδελφοι του ελληνικού Κοινοβουλίου. Θα σας διαβάσω τρεις περιπτώσεις μεταναστών που πολιτογραφήθηκαν ως Έλληνες, τα κριτήρια τα οποία υπήρχαν και τις αποφάσεις τις οποίες εσείς πήρατε το 2008 και τους πολιτογραφήσατε.

Για να δούμε, με το νόμο που λέτε να μην αλλάξει, ποιες είναι οι διαδικασίες που εσείς θεσπίσατε στην πράξη.

Έχει μουσουλμανικό θρήσκευμα - δεν θα πω ονόματα διότι υπάρχει ζήτημα προστασίας προσωπικών δεδομένων - αυτός που έκανε αίτηση, είναι από την Αίγυπτο, παντρεύτηκε Ελληνίδα υπήκοο, δεν απέκτησε τέκνα. Αυτά αναφέρει ο εισηγητής στην Επιτροπή, η οποία εισηγείται για το αν θα πάρει ή όχι την ελληνική ιθαγένεια. Ομιλεί μέτρια την ελληνική γλώσσα, δεν απάντησε σε καμία από τις ερωτήσεις γεωγραφίας και ελληνικής ιστορίας που του τέθηκαν, δεν γνωρίζει γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας, εθνικές επετείους, θρησκευτικές εορτές, δεν ανέφερε τον αριθμό των αιρετών αντιπροσώπων του εκλογικού Σώματος του ελληνικού Κοινοβουλίου, δεν ξέρει το πολίτευμα της χώρας, δεν μπόρεσε να μιλήσει για τους τύπους των εκλογών και δεν γνωρίζει τον εθνικό μας ύμνο. Γενικότερα, δεν διαπιστώθηκε η επαφή του με τη σημερινή ελληνική πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα. Η Επιτροπή εισηγείται αρνητικά για την πολιτογράφησή του. Απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών: αποδεχόμαστε την αίτηση πολιτογράφησης του αλλογενούς αλλοδαπού για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας.

Το καταθέτω στα πρακτικά. Δεν υπάρχει όνομα, δεν θα δώσουμε όνομα. Μπορείτε να το βρείτε στα αρχεία αν θέλετε .

Γεννήθηκε στην Ιορδανία το ’78, πρεσβεύει το ισλαμικό θρήσκευμα. Παντρεμένος με Ελληνίδα, με ένα παιδί. Ομιλεί καλά την ελληνική γλώσσα, απάντησε σε ερωτήσεις γεωγραφίας, ελληνικής ιστορίας που του τέθηκαν. Απαρίθμησε μεγάλες ελληνικές πόλεις, πελάγη, νησιωτικά συμπλέγματα, κατονόμασε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αναφέρθηκε στους τύπους των εκλογών, γνωρίζει τον αριθμό των αιρετών αντιπροσώπων του εκλογικού σώματος, κατονόμασε τους μεγάλους νομπελίστες ποιητές, γνωρίζει για την ηγετική φυσιογνωμία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ανέφερε τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή, την Κάθοδο των Αχαιών, των Δωριέων κλπ. Η Επιτροπή εισηγείται θετικά για την πολιτογράφησή του. Και πράγματι δέχεται ο Υφυπουργός, παρότι όμως ο συγκεκριμένος μετανάστης δεν είχε δικαίωμα, διότι ήταν μόνο 1,5 χρόνο στην Ελλάδα, ενώ ο νόμος λέει ότι έπρεπε να είναι εδώ το λιγότερο 3 χρόνια εάν έχει παντρευτεί, για να πάρει την ελληνική υπηκοότητα. Και αυτό το καταθέτω.

Γεννήθηκε στην Αλβανία, έχει αλβανική ιθαγένεια και ελληνική καταγωγή. Δεν διευκρινίζει αν ο τόπος κύριας διαμονής του είναι η Ελλάδα ή η Αλβανία. Λέει ότι η σύζυγός του και η κόρη του διαμένουν στην Καβάλα. Δεν απάντησε στις ερωτήσεις που του τέθηκαν, ειδικότερα δεν γνωρίζει τον εθνικό ύμνο, δεν είναι εξοικειωμένος με τη διοικητική γεωγραφική διαίρεση της χώρας, δεν γνώριζε επ’ ακριβώς το γεωγραφικό διαμέρισμα στο οποίο υπάγεται η πόλη της Καβάλας, όπου ζούσε και η γυναίκα του υποτίθεται, ούτε και νομούς του γεωγραφικού διαμερίσματος Μακεδονίας. Δεν έχει προσαρμοστεί στην ελληνική πραγματικότητα, δεν έχει αποκτήσει ισχυρούς δεσμούς με τη χώρα. Η Επιτροπή εισηγείται αρνητικά για την πολιτογράφηση. Ο Υφυπουργός αποδέχεται την αίτηση πολιτογράφησης του ομογενούς αλλοδαπού υπό τα στοιχεία κλπ.

Κύριοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης,

Μας κατηγορήσατε για χαλαρότητα. Χαλαρότητα είχατε εσείς, ανομία είχατε εσείς, ρουσφετολογική πολιτική είχατε εσείς, αυθαιρεσία είχατε εσείς.

Ναι κ. Σαμαρά, ναι στην ομαλότητα, ναι στα σοβαρά κριτήρια, ναι στην ελληνικότητα.

Ποιος έστειλε το μήνυμα για χαλαρές διαδικασίες κ. Σαμαρά και το ’92 και τα τελευταία χρόνια σε αυτή τη χώρα; Η Νέα Δημοκρατία.

Εμείς μιλάμε για ευνομία. Συμφωνείτε, το καταλαβαίνω, θεωρητικά συμφωνείτε και εσείς για την ευνομία. Απλώς δεν την εφαρμόσατε ποτέ και πουθενά. Σε κανέναν τομέα της Δημόσιας Διοίκησης. Ανομία, αυθαιρεσία παντού. Πόσο μάλλον στο θέμα των μεταναστών, όπου βεβαίως ήταν πολύ εύκολη η ανομία και η αυθαιρεσία.

Γι’ αυτό έχει γίνει η Ελλάδα ξέφραγο αμπέλι. Και αν ήταν όλα καλά, γιατί δεν λειτούργησαν οι πολιτικές σας;

Ένα δεύτερο θέμα, κύριοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και άλλων αντιπολιτευτικών κομμάτων, είναι ότι δεν μιλάμε προφανώς για μαζική νομιμοποίηση μεταναστών. Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα στο νομοσχέδιο που έχουμε καταθέσει. Δεν έχουμε μιλήσει γι’ αυτό το θέμα. Δεν μιλάμε για την πολιτογράφηση εκείνων που δεν έχουν νόμιμα χαρτιά.

Πού το ακούσατε; Γιατί το λέτε; Γιατί το επαναλαμβάνετε; Για να φοβίσετε τον κόσμο; Για να δημιουργήσετε ψευτοδιλήμματα; Για να διχάσετε εσείς την ελληνική κοινωνία, όταν δεν είναι αυτό που εμείς προτείνουμε; Μην παίζετε λοιπόν με την αλήθεια. Εμείς μιλάμε για ευνομία. Να μπει τέλος στην ανομία.

Άκουσα ότι με την απόδοση της ιθαγένειας θα τους κουβαλάμε στους ώμους μας, στην πλάτη μας. Αυτή τη στιγμή, μάλλον αυτοί κουβαλούν σημαντικό μέρος της ελληνικής οικονομίας στη δική τους πλάτη. Ευνομία ξέρετε τι σημαίνει; Να πληρώνουν οι μετανάστες τα ασφαλιστικά ταμεία, να πληρώνουν τους φόρους τους, να εκπληρώνουν στρατιωτικές υποχρεώσεις.

Ευνομία σημαίνει και κάτι ακόμη. Πρώτα απ’ όλα, πράγματι, να διαχωρίσουμε εκείνους που νόμιμα ζουν και εργάζονται στη χώρα, από εκείνους που δεν έχουν το δικαίωμα. Γιατί ξέρετε τι γίνεται; Ο εργοδότης, όταν παίρνει λαθρομετανάστες, δεν πιέζει μόνο τον άλλο μετανάστη, ο οποίος είναι νόμιμος, αλλά και τον ίδιο τον Έλληνα εργαζόμενο. Τον πιέζει, διότι παίρνει τον λαθρομετανάστη και δεν τηρεί τους νόμους και άρα τις υποχρεώσεις απέναντι στον εργαζόμενο, δεν πληρώνει εισφορές, δεν πληρώνει υπερωρίες, δεν έχει σωστές συνθήκες εργασίας. Αυτό νομίζετε ότι βοηθάει την ελληνική οικονομία; Σαφώς δεν βοηθάει τον Έλληνα εργαζόμενο, ο οποίος αναγκάζεται να δουλέψει με τις ίδιες συνθήκες. Γι΄ αυτό μιλάμε για ευνομία.

Το ίδιο ισχύει και για την «κουρελού». Μα μόνο ξένοι είναι εκείνοι που «απλώνουν την κουρελού»; Είναι και Έλληνες αυτοί που φοροδιαφεύγουν.

Για τις φυλακές. Θα σας πω την προσωπική μου εμπειρία, πηγαίνοντας στο Αγαθονήσι και σε ένα Αστυνομικό Τμήμα στην Κυψέλη. Και θα σας το πω όπως μου το διηγήθηκαν. Μπαίνουν λαθρομετανάστες και τους πιάνει η αστυνομία. Ζητούν πολιτικό άσυλο πολλοί από αυτούς. Ξέρετε ποιο είναι το ποσοστό των αιτούντων που παίρνει πολιτικό άσυλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Μέσος όρος, 35%. Όχι 35% όλων των λαθρομεταναστών, 35% των αιτούντων παίρνει άσυλο κατά μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στην Ελλάδα, πόσοι από τους αιτούντες παίρνουν πολιτικό άσυλο; 0,5%. Όμως τι τους κάνουμε αυτούς; Ξέρετε τι τους κάνουμε; Τους δίνουμε ένα χαρτί και τους λέμε «σε δυο εβδομάδες πρέπει να φύγετε». Προφανώς δεν φεύγουν, γυρνούν ανά την Ελλάδα ως ημιπαράνομοι και κάποια στιγμή εκεί όπου δουλεύουν, εκεί όπου ζουν, τους πιάνει η Αστυνομία, όπως έγινε στην Κυψέλη όπου είχα πάει, ή επειδή δεν έχουν πληρώσει το νοίκι, τους αναφέρει στην Αστυνομία ο ιδιοκτήτης της πολυκατοικίας, ο οποίος τους εκμεταλλεύεται ακριβώς λόγω αυτής της ανομίας, τους βάζει 10 -10 στο δωμάτιο για να παίρνει τα χρήματα και τους πηγαίνει στην τοπική Αστυνομία.

Πήγα λοιπόν κι εγώ στο Αστυνομικό Τμήμα της Κυψέλης, όπου ήταν υπεύθυνη μια γυναίκα Αστυνομικός και τη ρωτάω «πώς είναι τα πράγματα εδώ;», «έχετε κρατούμενους;». Μου απαντά «ναι, έχουμε γεμίσει, έχουμε 20 κρατούμενους, δεν υπάρχει χώρος για άλλους». Λέω «τι είναι;». «Λαθρομετανάστες». «Τι τους κάνετε;». «Τους πιάσαμε, δεν είχαν χαρτιά». «Και μετά τι τους κάνετε;». «Τους κρατάμε δυο μήνες και μετά τους αφήνουμε».

Αυτή είναι η ευνομία στη χώρα μας; Αυτούς τους ανθρώπους που έρχονται στα σύνορά μας, ήταν καλύτερο να τους πούμε «σας πηγαίνουμε στην πατρίδα σας» εφόσον δεν τους δίνουμε πολιτικό άσυλο, παρά να τους έχουμε να γυρίζουν ανά την Ελλάδα και μετά να λέμε ότι φταίνε οι μετανάστες για την ανομία στη χώρα μας.

Μήπως και η φυματίωση ή οι διάφορες ασθένειες δεν είναι ένα αποτέλεσμα αυτής της ανομίας; Δηλαδή το να μη μπορούν να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, αλλά και να μην ελέγχονται από την ίδια την πολιτεία αυτές οι καταστάσεις; Διότι ξέρουμε, ότι όπου υπάρχει ανομία, όπου υπάρχει παρανομία, υπάρχει ΑΙDS, ναρκωτικά, ηπατίτιδα και φυματίωση.

Άρα λοιπόν εμείς μιλάμε για ευνομία.

Βέβαια, δεν λύνονται όλα μ’ αυτό το νομοσχέδιο. Γιατί δεν μιλάμε μόνο για το θέμα των νόμιμων μεταναστών, μιλάμε βεβαίως και για ένα μεγάλο θέμα που έχει η χώρα μας, αυτό των πολλών παράνομων μεταναστών. Αλλά λέμε να βάλουμε επιτέλους μια τάξη.

Δικαίωμα ψήφου για τους Έλληνες του εξωτερικού. Δεν είναι αλήθεια ότι δεν έχουν δικαίωμα ψήφου οι Έλληνες του εξωτερικού. Όλοι οι Έλληνες που έχουν ελληνική ιθαγένεια, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, έχουν δικαίωμα ψήφου. Ποιο είναι το ερώτημα; Γι’ αυτό σας λέω, μη λέτε πράγματα που δεν ευσταθούν. Όλοι έχουν δικαίωμα ψήφου!

Ποιο είναι το πρόβλημα: Θα μπορέσουν να το ασκήσουν; Πράγματι, αυτό είναι ένα ζήτημα. Εσείς λέτε ψέματα ότι δεν έχουν δικαίωμα ψήφου. Έχουν δικαίωμα ψήφου. Και πάρα πολλοί απ’ την Ευρώπη έρχονται και ψηφίζουν στην Ελλάδα. Άρα λοιπόν, δύο είναι τα ερωτήματα:

Πρώτον, η επιστολική ψήφος. Δεύτερον, ποια θα είναι η αντιπροσώπευσή τους. Θα είναι μέσω των τοπικών βουλευτών σε κάθε νομό; Δηλαδή θα ψηφίζουν για τους τοπικούς βουλευτές; Ή θα ψηφίζουν για έναν αριθμό βουλευτών, όπως είναι το Επικρατείας, το οποίο εμείς προτείνουμε; Και εκεί έχουμε διαφορές.

Ας καθίσουμε λοιπόν κάτω και ας συμφωνήσουμε στο σύστημα, για να βρούμε τον καλύτερο τρόπο. Και βεβαίως, πρώτοι εμείς, και εγώ, αλλά και ο Ανδρέας Παπανδρέου μίλησε για το δικαίωμα των Ελλήνων του εξωτερικού να ψηφίζουν.

Ψήφος των μεταναστών στις Δημοτικές εκλογές. Άκουσα πολλά εναντίον αυτής της πρότασης, αλλά δεν ξέρω κ. Σαμαρά αν ξέρετε ότι ήταν προγραμματική δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας. Στην αναθεώρηση του 2006, 50 βουλευτές σας, της Νέας Δημοκρατίας, είχαν προτείνει να μπει και σχετική συνταγματική ρήτρα για τη δυνατότητα μεταναστών να ψηφίζουν στις δημοτικές εκλογές. Ο κ. Παυλόπουλος, αρμόδιος Υπουργός της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, είχε δεσμευτεί σχετικά, με σειρά από δημόσιες τοποθετήσεις και συνεντεύξεις, για συμμετοχή όχι μόνο στις Δημοτικές, αλλά και στις Νομαρχιακές εκλογές.

Άρα λοιπόν, αναρωτιέμαι ποια είναι τελικά η στάση σας. Είναι τόσο περίεργη η δική μας απόφαση, που συμφωνεί στο κάτω-κάτω με 50 βουλευτές του δικού σας κόμματος, οι οποίοι υποστηρίζουν αυτό το δικαίωμα, που δεν το απαγορεύει το ελληνικό Σύνταγμα και που υπάρχει και σε πολλές άλλες χώρες, το οποίο μάλιστα και για εσάς έχρηζε συνταγματικής προστασίας;

Κυρίες και κύριοι,

Θα κλείσω με δύο δηλώσεις που θεωρώ ότι πρέπει να τις εξάρει κανείς.

Η πρώτη είναι του Ιερόθεου Ναυπάκτου που λέει: «Η ανωτερότητα αποδεικνύεται από το κατά πόσον έχει τη δυνατότητα να αφομοιώνει δημιουργικά άλλους πολιτισμούς και παραδόσεις, χωρίς να αλλοιώνεται και να απο-εκπολιτίζεται ο ίδιος. Συχνά υποστηρίζουμε με επιχειρήματα ότι ο ελληνικός πολιτισμός έχει μεγάλη δύναμη, γονιμοποίησε άλλες παραδόσεις, όπως την ρωμαϊκή, άντεξε σε Τουρκοκρατία, Φραγκοκρατία κλπ. Οι ενδεχόμενες φοβίες δείχνουν ότι αμφιβάλλουμε για την δύναμη και την γονιμότητα του πολιτισμού μας.»

Η δεύτερη είναι του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου: «Ο Ελληνισμός ποτέ δεν σκέφτηκε με κριτήρια αρίας φυλής να διαφυλάξει την φερεγγυότητα του ελληνικού πολιτισμού. Ο ελληνικός πολιτισμός έχει άλλα κριτήρια και άλλες αρχές, την ελευθερία του ανθρώπου και το σεβασμό στην αξιοπρέπεια του ανθρωπίνου προσώπου μέσα από τις οποίες αναδεικνύεται διαχρονικά».

Γι’ αυτή την ελληνικότητα μιλάω. Γι’ αυτή την ελληνικότητα, ήμουν και θα είμαι πάντα υπερήφανος. Για την Ελλάδα των αξιών.

Σας ευχαριστώ.

Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης