Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

14.4.10

Αλλαγές στην εκπαίδευση

Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου στη διάρκεια της εισήγησής του στο Υπουργικό Συμβούλιο τόνισε ότι είναι σημαντική η ενιαία παρουσία της κυβέρνησης στο μέτωπο της οικονομίας, υπογράμμισε την αναγκαιότητα καλής ενημέρωσης στα ζητήματα αυτά και της συνεργασίας με τον εκπρόσωπο Τυπου, το γενικό γραμματέα Ενημέρωσης, το Γραφείο Τύπου και τους υπουργούς και υπογράμμισε ότι οι υπουργοί δεν πρέπει να είναι αναλυτές και σχολιαστές και να αφήσουν αυτό το έργο στους δημοσιογράφους.



Επίσης, ο Γ. Παπανδρέου είπε ότι για θέματα οικονομίας, επενδύσεων και συνεργασιών πρέπει οι υπουργοί να είναι σε άμεση επαφή με το γραφείο του.

Ο πρωθυπουργός είπε επίσης ότι είτε χρησιμοποιήσουμε το μηχανισμό (στήριξης), είτε όχι - και αυτό θα αξιολογηθεί - αυτός είναι ένα δίχτυ ασφαλείας που θα μας επιτρέψει με μεγαλύτερη ηρεμία να κάνουμε τη δουλειά μας.

Ο πρωθυπουργός έδωσε συγχαρητήρια στο Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και όσους εμπλέκονται με τις εξελίξεις στο θέμα της τρομοκρατίας.

Αναφερόμενος στην επικείμενη επίσκεψη του τούρκου πρωθυπουργού κ. Ερντογάν στην Αθήνα σημείωσε ότι δεν έχουν καθοριστεί ακόμα οι ημερομηνίες, αναφέρθηκε, χωρίς να εισέλθει σε λεπτομέρειες, στο χθεσινό του ταξίδι στην Κύπρο και πρόσθεσε ότι σε κάποια στιγμή, σε Υπουργικό Συμβούλιο, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δ. Δρούτσας θα ενημερώσει για τις πρόσφατες επαφές που είχε στην Τουρκία.

Επίσης, ο πρωθυπουργός είπε ότι έχει συμφωνηθεί η επανενεργοποίηση των διερευνητικών επαφών με την Τουρκία, ελπίζοντας να καταλήξουμε στην υπόθεση της οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας.

Ο Γ. Παπανδρέου είπε ότι η κυβέρνηση θα διοργανώσει επενδυτικό συνέδριο και πρόσθεσε ότι για επαφές στο εξωτερικό πρέπει να υπάρχει ενημέρωση και συνεννόηση με το υπουργείο Εξωτερικών, ενώ σημείωσε ότι οι υπουργοί πρέπει να έχουν συνεργασία με τον κ. Δρούτσα σε ό,τι αφορά μία σειρά συνεργασίες σε διάφορους τομείς που έχουν συμφωνηθεί με την Τουρκία, με σκοπό την αποτίμηση των μέχρι τώρα συνεργασιών, αλλά και τις προτάσεις για περαιτέρω συνεργασίες.

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε ριζοσπαστικές αλλαγές στη λειτουργία του κράτους, με χρονοδιαγράμματα σε κάθε τομέα, τα οποία θα τεθούν σε επόμενο Υπουργικό Συμβούλιο ενώ θα τεθούν και δείκτες αξιολόγησης.

Τόνισε ότι θα δοθεί έμφαση σε κοινωνικές πολιτικές και υπογράμμισε ότι πρέπει να υπάρχει συνεργασία μεταξύ του κόμματος, των γραμματέων των τομέων, των υπουργών, των κοινοβουλευτικών τομέων εργασίας και των βουλευτών, ώστε να υπάρχει συνεχής ενημέρωση, διαβούλευση και σχεδιασμός.

Εξάλλου, έγινε γνωστό ότι αύριο στις 5.30 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση του πρωθυπουργού με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε ότι εισηγήθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο τη νέα νομοθετική ρύθμιση που αφορά στο νέο σχολείο, "ξεκινώντας από τον πρωταγωνιστή του εκπαιδευτικού συστήματος που είναι ο εκπαιδευτικός".

Σύμφωνα με την Υπουργό, η πρόταση αφορά "ένα νέο προφίλ εκπαιδευτικού, με πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης, με ενιαίο τρόπο εισόδου, μόνο με ΑΣΕΠ και μεταβατική περίοδο για το δόκιμο εκπαιδευτικό ο οποίος θα αξιολογείται".

Η κα Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι είναι σημαντική επιλογή η αξιολόγηση, η οποία ξεκινά από το Σεπτέμβριο, αφορά δε το εκπαιδευτικό έργο και σημαίνει προγραμματισμό για κάθε σχολείο και δημόσια λογοδοσία στη σχολική κοινότητα και τους γονείς.

Ερωτηθείσα, μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, για τη βάση του 10, η Υπουργός ανακοίνωσε ότι καταργείται από φέτος, είναι άλλωστε, όπως είπε, προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης, η οποία έχει τεκμηριωθεί επί τέσσερα χρόνια σε συνέδρια και στην κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ και έχει παιδαγωγικούς και κοινωνικούς λόγους.

Στο μεταξύ, θετικό ήταν το πρώτο κρίσιμο τεστ δανεισμού από τις αγορές για την ελληνική οικονομία μετά την αποσαφήνιση του μηχανισμού στήριξης. Η έκδοση εντόκων γραμματίων του Ελληνικού Δημοσίου υπερκαλύφθηκε, καθώς αντλήθηκαν 1,56 δισ. ευρώ έναντι 1,2 δισ. ευρώ, που ήταν το δημοπρατούμενο ποσό.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, πωλήθηκαν έντοκα γραμμάτια ετήσιας διάρκειας 780 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 4,85% και έντοκα γραμμάτια εξάμηνης διάρκειας, αξίας επίσης 780 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 4,55%.

Σημειώνεται ότι, στα έντοκα γραμμάτια ετήσιας διάρκειας το επιτόκιο της προηγούμενης δημοπρασίας (του Ιανουαρίου) είχε διαμορφωθεί στο 2,20% και στα έντοκα γραμμάτια εξάμηνης διάρκειας στο 1,38%.

Τα ποσά των προσφορών τόσο στα έντοκα γραμμάτια εξάμηνης διάρκειας όσο και στα ετήσια ήταν σημαντικά υψηλότερα από το δημοπρατούμενο ποσό. Ετσι, για τα έντοκα γραμμάτια ετήσιας διάρκειας προσφέρθηκαν 3,925 δισ. ευρώ έναντι 600 εκατ. ευρώ που ήταν το δημοπρατούμενο ποσό (υπερκάλυψη 6,54 φορές, ενώ στα εξάμηνης διάρκειας προσφέρθηκαν προσφορές 4,602 δισ. ευρώ, ενώ το δημοπρατούμενο ποσό ήταν 600 εκατ. ευρώ (υπερκάλυψη 7,67 φορές).

Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι το υπουργείο Οικονομικών παρέχει τη δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα να προμηθευτούν τους τίτλους αυτούς και να έχουν αφορολόγητη απόδοση, υπό την προϋπόθεση, ότι θα διακρατηθούν μέχρι τη λήξη τους.

Η προμήθεια των τίτλων μπορεί να γίνει μέσω δημόσιας εγγραφής σε οποιαδήποτε τράπεζα ή χρηματιστηριακή εταιρία και με ανώτατο ποσό 15.000 ευρώ για κάθε φυσικό πρόσωπο.

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας

Αλλάζουν όλα στα σχολεία με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που συζητήθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Αυτό που ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού, μια και επίκεινται οι πανελλαδικές εξετάσεις, είναι η κατάργηση του πλαφόν της βάσης του 10.

«Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την υιοθέτηση της ρύθμισης αυτής», σημειώνεται στο σχέδιο νόμου, «δεν υπάρχει καμιά ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του 10 πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στο λύκειο ή τα τριτοβάθμια ιδρύματα. Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ έχουν σήμερα καλύτερους φοιτητές από αυτούς που είχαν μέχρι το 2006. Αντίθετα, έχουμε τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με καθηγητές και διοικητικό προσωπικό χωρίς αντικείμενο εργασίας και υποδομές που υπολειτουργούν, όταν μάλιστα δεκάδες χιλιάδες νέοι λόγω του συγκεκριμένου συστήματος προσφεύγουν σε "κολέγια" αλλά και σε κάθε είδους πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα χωρών όλου του κόσμου. Με το νομοσχέδιο καταργείται ο περιορισμός της βάσης του 10, όπως αυτός θεσμοθετήθηκε».

Σύμφωνα με αυτό, τρεις είναι οι ενότητές του:

· Επείγουσες βελτιώσεις και παρεμβάσεις στη λειτουργία των ΑΕΙ · Δευτεροβάθμια Εκκλησιαστική Εκπαίδευση · Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης - Συμμόρφωση προς την ευρωπαϊκή νομιμότητα - Ενίσχυση του Ελέγχου Ποιότητας.

Έτσι, αλλάζουν όλα στις προσλήψεις εκπαιδευτικών αφού για να συμμετέχει υποψήφιος εκπαιδευτικός σε πανελλήνιο διαγωνισμό για την είσοδό του στην Εκπαίδευση θα πρέπει να διαθέτει Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης.

Οι εκπαιδευτικοί που θα προσλαμβάνονται σε όλα τα σχολεία οφείλουν να έχουν συγκεντρώσει τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Σήμερα μόνο το 38% προσλαμβάνεται με ΑΣΕΠ και το 62% από πίνακες και περίπλοκα κριτήρια. Οι πίνακες αυτοί παύουν να τροφοδοτούνται στις 30 Ιουνίου 2010. Οι διαγωνισμοί θα διεξάγονται ανά διετία, θα είναι ανοιχτοί, δηλ. δεν θα προκηρύσσεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων. Θα ισχύσουν πάντως μεταβατικές διατάξεις για το πέρασμα από το σημερινό δαιδαλώδες σύστημα στο νέο σύστημα διορισμών μετά το 2012.

Περιορίζεται ο θεσμός του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού. Εισάγεται όμως ο θεσμός του αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο, εάν το σύνολο των απαιτούμενων ωρών διδασκαλίας σε ένα ή περισσότερα σχολεία είναι λιγότερες από 16 ώρες.

Εισάγεται διετής δοκιμαστική θητεία του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού. Καθιερώνεται ο θεσμός του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου. Η μονιμοποίηση θα γίνει έπειτα απο αξιολόγηση η οποία μπορεί να καταλήξει σε πρόταση μονιμοποίησης ή σε πρόταση μετάταξής του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου.

Οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις περιορίζονται, αφού το σύστημα εξορθολογίζεται. Θεσπίζεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, θα συντάσσεται έκθεση αξιολόγησης όπου θα περιγράφεται η απόδοση της μονάδας, η εκτίμηση επιτυχιών, αποτυχιών, αδυναμιών, προβλημάτων. Κατάθεση προτάσεων βελτίωσης για την επόμενη σχολική χρονιά.

Η δεύτερη ενότητα αναφέρεται στις παρεμβάσεις στη λειτουργία των ΑΕΙ.

Έτσι, προωθείται ο εκσυγχρονισμός του συστήματος διανομής συγγραμμάτων. Ήδη, έχει δρομολογηθεί ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος διανομής συγγραμμάτων από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Στόχος είναι η έγκαιρη διανομή από το προσεχές ακαδημαϊκό έτος, ενώ με το ίδιο σύστημα έχει προβλεφθεί να γίνεται και η διανομή ηλεκτρονικών συγγραμμάτων όταν αυτά θα είναι έτοιμα.

Μειώνεται από 30 σε 15 ο μέγιστος αριθμός των μελών των εκλεκτορικών σωμάτων για εκλογή μελών ΔΕΠ. Αυτό άλλωστε είχε ζητηθεί από τους πρυτάνεις, ενώ προβλέπεται και η συμμετοχή σε συνεδριάσεις εκλεκτορικών σωμάτων μέσω τηλεδιάσκεψης προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω το κόστος μετακίνησης και ο διατιθέμενος χρόνος των εξωτερικών εκλεκτόρων.

Στο θέμα των μετεγγραφών φοιτητών-σπουδαστών, προτείνεται ρύθμιση με την οποία επιχειρείται η εξισορρόπηση του αριθμού των μετεγγραφόμενων φοιτητών και σπουδαστών, μέσω της ορθολογικότερης κατανομής τους στα ομοειδή τμήματα.

Με το πολυνομοσχέδιο ρυθμίζονται θέματα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης (δευτεροβάθμιας). Έτσι, καταργούνται ή συγχωνεύονται ορισμένα από τα εκκλησιαστικά λύκεια και εκτιμάται ότι θα υπάρξει εξοικονόμηση τουλάχιστον 1,5 εκατ. ευρώ το χρόνο. Να σημειωθεί ότι σήμερα οι υφιστάμενες δομές είναι: 10 γυμνάσια - 17 λύκεια με 218 και 481 μαθητές, αντίστοιχα. Κόστος λειτουργίας ανά μαθητή είναι 16.500 ευρώ, όταν ό μέσος όρος στον ΟΟΣΑ είναι 5.000 ευρώ το χρόνο.

Σχετικά με τα κολέγια και το ιδρυτικό νόμο του 2008, σημειώνεται στο πολυνομοσχέδιο ότι ο νόμος αυτός απετέλεσε αντικείμενο κριτικής εξέτασης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία έχει εκφράσει αντιρρήσεις για τη συμβατότητα των διατάξεών του. Αντί οποιασδήποτε άλλες ενέργειας, η προηγούμενη κυβέρνηση «προχώρησε στην εσπευσμένη χορήγηση αδειών λειτουργίας "κολεγίων" στη χώρα μας με βάση αυτό το αμφισβητούμενο θεσμικό πλαίσιο».

Ιδιαίτερα τονίζεται ότι: «Ήδη το δεδομένο της χορηγήσεως μη νομίμων αδειών λειτουργίας σε σειρά κολεγίων (κατά την ομόφωνη γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους) γεννά την ανάγκη σύννομης χορηγήσεως νέων αδειών με έρεισμα ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, στο πλαίσιο της κοινοτικής νομιμότητας, ώστε να υπάρξει επιτέλους σαφές, μη αμφισβητούμενο καθεστώς λειτουργίας βάσει προδιαγραφών και ελέγχου. Με το παρόν νομοσχέδιο κινούμεθα στην κατεύθυνση αποκατάστασης των αρχών της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και ελεύθερης εγκατάστασης που ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η οποία θα συνδυασθεί, κατά τη θέσπιση του νέου νόμου, με την ενίσχυση του εθνικού ελέγχου στην πιστοποίηση των μεταλυκειακών αυτών ιδρυμάτων, ώστε η λειτουργία τους, τελικώς, να ισορροπεί μεταξύ των κοινοτικών και εθνικο-συνταγματικών επιταγών».

Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης