Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

6.11.17

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 και το δημοσιογράφο κ. Γιώργο Παπαδάκη.

Συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 και το δημοσιογράφο κ. Γιώργο Παπαδάκη.



ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο υπουργός μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης είναι στην τηλεφωνική μας γραμμή Καλημέρα Κύριε Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα σας κύριε Παπαδάκη. Καλημέρα σε όλους
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από σήμερα το ηλεκτρονικό εισιτήριο μιας διαδρομής το 1,40 έτσι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι όπως είχαμε πει, όπως είχε δεσμευτεί ΟΑΣΑ, από τα αυτόματα μηχανήματα πώλησης παρότι, κύριε Παπαδάκη να σας δώσω και μία είδηση, πολλοί έκαναν αγώνα τις προηγούμενες ημέρες να μην τεθεί σε λειτουργία. Παραδείγματος χάριν προχθές μία ομάδα σφράγισε όλες τις εισόδους της κάρτας στο σταθμό του Συντάγματος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό πρέπει να σταματήσει κάποια στιγμή γιατί και στο παρελθόν είχαμε ανάλογες ενέργειες. Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει Κύριε υπουργέ αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρέπει αλλά μπορείτε να καταλάβετε τον αγώνα συγκεκριμένων κύκλων για να μην εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λοιπόν έχουμε το 1,40 το οποίο ισχύει για ποιο πράγμα; εγώ πηγαίνω και βγάζω εισιτήριο 1,40 ηλεκτρονικό, βάζω τα χρήματα στο μηχάνημα, παίρνω το εισιτήριο 1,40 αυτό το εισιτήριο ισχύει ισχύει για τι αυτό το εισιτήριο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ισχύει όπως όλα τα προηγούμενα που υπήρχαν πριν, ισχύουν και σήμερα. Αρα, το 1,40 ισχύει για 90 λεπτά για μετακίνηση στα μέσαμαζικής μεταφοράς όπως ίσχυε και πριν που είχαμε το χάρτινο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια να πούμε τίποτα αυτό ισχύει από τη στιγμή που θα μπω γιατί αν εγώ μπω, ενεργοποιείται εκείνη τη στιγμή και όταν βγω έχει περάσει το 90λεπτο μη μείνω αμανάτι στο κιγκλίδωμα καταλάβατε γιατί το ρωτάνε και αυτό σου λέει μη κλείσουν οι πόρτες και μείνω μέσα. Αυτό επαναφορτίζεται;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως επαναφορτίζεται, να μην υπάρχει καμία ανησυχία ότι θα μείνει κάποιος μέσα στο σταθμό. Υπάρχουν οι αρμόδιοι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ θα είναι σε όλες τις εξόδους μετά τις 15 του μηνός που θα κλείσουν και οι πύλες σταδιακά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μισό λεπτό Κύριε Υπουργέ μου δίνετε μία είδηση άρα και τα χάρτινα επειδή ξέραμε ότι θα είναι μέχρι εξαντλήσεως έχουν ημερομηνία λήξης 15 Νοεμβρίου.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακούστε 15 Νοεμβρίου θα σταματήσουν να πωλούνται από τις αστικές συγκοινωνίες τα χάρτινα εισιτήρια και θα υπάρχει και ημερομηνία λήξης είναι προφανές. Μπορεί να είναι λίγες ημέρες αργότερα, μπορεί να είναι και στις 15.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το 0,60 το οποίο είναι μισό εισιτήριο, το μειωμένο, οι άνεργοι είναι δωρεάν το τονίζουμε. Εκείνοι οι οποίοι παίρνουν 0,60 είναι κάποιες κοινωνικές ομάδες όπως ηλικίας άνω των 65 ετών ή κάτω των 18 ή οι φοιτητές μας ή οι πολύτεκνοι μας ή οι στρατιωτικοί ή οι φαντάροι. Αυτοί από πού θα προμηθεύονται το εισιτήριο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτοί εφόσον δεν επιθυμούν να βγάλουν προσωποποιημένη κάρτα θα προμηθεύονται το εισιτήριο από το γκισέ του σταθμού δείχνοντας αντίστοιχα τα αποδεικτικά στοιχεία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μην τους ζητάνε ένα κάρο χαρτιά πάλι για να πάρουν το 0.60.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι άλλα μπορούν να εκδώσουν την προσωποποιημένη κάρτα. Συγνώμη και τα χαρτιά που ζητούνταν πριν δεν ήταν ένα κάρο χαρτιά. Ήταν μία φωτογραφία δεν είναι χαρτί γιατί είναι προσωποποιημένη κάρτα ήταν το ΑΜΚΑ μία φωτοτυπία δηλαδή…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τους ταλαιπώρησαν τώρα η από άγνοια ή... Δηλαδή πήγαινε τώρα ο άλλος με το βιβλιάριο ασθενείας και έλεγε ορίστε το ΑΜΚΑ και του έλεγαν όχι εγώ θέλω χαρτί από το ΚΕΠ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εκεί ήταν μεγάλη ευθύνη των υπαλλήλων που δεν ανταποκρίνονταν σε αυτό που τους έδινε ο πολίτης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βέβαια γιατί με το βιβλιάριο υγείας εγώ ψηφίζω είναι αποδεικτικό στοιχείο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς. Για αυτό επιλέχθηκε από αυτούς που επιλέχτηκε, να δηλωθεί το ΑΜΚΑ γιατί είναι αποδεικτικό στοιχείο και κάνουν ταυτοποίηση, ότι ο καθένας από μας είναι αυτός και δεν είναι κάποιος άλλος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν λέμε ότι επαναφορτίζεται το 1,40 το ηλεκτρονικό εγώ δηλαδή πήγαινα στο μηχάνημα και μπορώ να το επαναφορτίσω για δύο για τρεις διαδρομές;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι βεβαίως και από ότι γνωρίζω θα δοθεί και από τον ΟΑΣΑ και κίνητρο για να γίνονται αυτές οι επαναφορτίσεις, προκειμένου…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χωρίς περιορισμό είτε ένα εισιτήριο θέλω να βάλω είτε 10, όπως δηλαδή περνάμε παλιά την δεσμίδα των 10 τώρα θα τη βάζουμε στο ηλεκτρονικό. Πάω στο μηχάνημα και μου δίνει οδηγίες γιατί από ότι άκουσα έχει και φωνητικές οδηγίες το μηχάνημα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει και η κάρτα η οποία δεν είναι προσωποποιημένη που την αγοράζεις επίσης από τους σταθμούς και την επαναφορτίζεις κανονικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί να μην τις δώσουμε και στα περίπτερα αυτές. Έτσι για να αποκεντρώσετε λιγάκι τη διαδικασία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από τα περίπτερα, επειδή ήταν κάτι που επέμενα πάρα πολύ για το πώς θα γίνει, είχαμε 600 περίπτερα που διέθεταν εισιτήρια. Ξέρετε πόσα δέχτηκαν να πάρουν από την αρχή τα συστήματα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κάτω από 200.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όσοι κινούνται με λεωφορεία τι πρέπει να κάνουν που δεν τους βολεύει να πάνε σε ένα μετρό ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν είναι έτσι γιατί υπάρχουν και στους σταθμούς της ΟΣΥ και υπάρχει και ένας σχεδιασμός για πολύ περισσότερα μηχανήματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να βάλετε πολύ περισσότερα μηχανήματα για να εξυπηρετείτε ο κόσμος κύριε υπουργέ. Μιλήσατε στην Δημόσια Τηλεόραση και είπατε ότι έρχεται το σύστημα το οποίο εγώ το θεωρώ πολύ δίκαιο το σύστημα πληρωμής των διοδίων ανάλογα με την διαδρομή την οποία κάνω στους δρόμους. Δηλαδή δεν θα πληρώνω στην είσοδο θα πληρώνω στην έξοδο με λίγα λόγια.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με λίγα λόγια δε θα πληρώνετε όπως πληρώνετε σήμερα σε κάποιο γκισέ πάνω στον αυτοκινητόδρομο. Δηλαδή θα έχουμε όλοι ένα transmitter, μία συσκευή στο αυτοκίνητό μας ή μία εφαρμογή στο κινητό και θα μπορούμε να χρεωνόμαστε την ώρα που μπαίνουμε στον αυτοκινητόδρομο τα χιλιόμετρα που διανύουμε μέχρι το σημείο...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή θα καταργηθούν τα ταμεία των διοδίων.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο στόχος μας είναι τα ταμεία των διοδίων να καταργηθούν τελείως και να υπάρχουν στην άκρη του δρόμου μόνο για να φορτίζει κάποιος επιτόπου τον λογαριασμό του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από πότε θα ξεκινήσει Κύριε υπουργέ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς κύριε Παπαδάκη έχουμε δεσμευτεί ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα γίνει ο διαγωνισμός και μέσα στην επόμενη χρονιά θα προσπαθήσουμε να το έχουμε εφαρμόσει σίγουρα στην Εγνατία οδό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ταβάνι των διοδίων θα είναι το σημερινό. Ας πούμε για παράδειγμα σήμερα έχει 2,80 στην Αττική Οδό. Θα είναι μέχρι 2,80 και θα πληρώνεις λιγότερο αν έχεις λιγότερες διαδρομές ή μπορεί να έχει και παραπάνω διόδια αν πάει κάποιος από Ελευσίνα Μαρκόπουλο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Αττική Οδός επειδή είναι αυτοκινητόδρομος με άλλες συμβάσεις που έρχονται από το παρελθόν και είναι μέσα στον αστικό ιστό το μεγαλύτερο μέρος της, πρέπει να γίνει μία ειδική διαπραγμάτευση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιλάτε για τους εθνικούς δρόμους τώρα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μιλάμε για τους εθνικούς δρόμους εκεί θα ισχύει αυτό το σύστημα και από κει και πέρα θα χρεώνεται και ανάλογα με την τιμή που υπάρχει και σήμερα ανά χιλιόμετρο στον κάθε πολίτη…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή θα κρατήσετε την ανώτερη τιμή αλλά από κει και πέρα θα υπάρχει έκπτωση για μικρότερες αποστάσεις.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Παπαδάκη και σήμερα από σταθμό σε σταθμό η χρέωση είναι αναλογική. Το θέμα είναι ότι εσείς μπορεί να μετακινηθείτε μέχρι τη μέση της διαδρομής και να πληρώσετε το σύνολο της, άρα αυτό είναι ένα δίκαιο σύστημα είναι όμως ταυτόχρονα και ένα σύστημα που θα μας δώσει και άλλα οφέλη, πολλαπλά οφέλη…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μήπως υπάρχει κάποιο χαράτσι για την προμήθεια το μηχανήματος το οποίο θα πρέπει να έχω εγώ και αυτά που θα γλιτώσω από τα διόδια τα πληρώσω με το μηχάνημα αυτό το οποίο πρέπει να προμηθευτώ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε νομίζω από τη στιγμή που θα μπορείτε να το έχετε και στο κινητό σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή για να το καταλάβω εγώ μπαίνω στην Εθνική Οδό και θέλω να φύγω να πάω στη Λαμία, όχι να πάω στη Θεσσαλονίκη. Θα πληρώνω με βάση την κάρτα μου την πιστωτική ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα πληρώνετε σύμφωνα με τα χρήματα που έχετε στο λογαριασμό σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Α, στο λογαριασμό, στο μηχανηματάκι, την εφαρμογή αυτή που θα ….
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στο μηχανηματάκι, ακριβώς. Αν έχετε ένα κινητό τηλέφωνο, κύριε Παπαδάκη, με σύνδεση θα μπορείτε σε κάθε ταξίδι σας να βάζετε τα αντίστοιχα λεπτά και μόνο και να μην υπάρχει…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ή θα έχω αυτό που έχουμε στην Αττική Οδό που βάζουμε. Τον πομποδέκτη που λέμε. Αυτό που έχουμε για να περνάς. Ακριβώς, τον πομποδέκτη.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς. Τώρα, το θέμα είναι κύριε Παπαδάκη ότι πάνω σε αυτό το σύστημα, και αυτό είναι πιστεύω το πρωτότυπο που θα λειτουργήσει στη δική μας χώρα, είναι ότι στα επαγγελματικά αυτοκίνητα θα υπάρχει υποχρεωτικά και θα υπάρχει και ένα κόστος, γιατί θέλουμε στο ίδιο σύστημα να υπάρχουν ηλεκτρονικοί ταχογράφοι, να υπάρχουν συστήματα GPS προκειμένου τα διερχόμενα φορτηγά από τη χώρα μας να ξέρουμε που πηγαίνουν και ότι δεν μπαίνουν στους παραδρόμους και θα υπάρχουν μία σειρά από συστήματα που θα διασφαλίσουν επιτέλους την καλή λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων της χώρας μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Τι θα γίνει με αυτούς που έχουνε ετήσια κάρτα και λήγει το Φεβρουάριο, μου λέει ένας; Έχω ετήσια κάρτα η οποία λήγει το Φεβρουάριο. Εγώ τα έχασα τα λεφτά μου;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από τις 15 του μηνός και μετά, αν δεν έχουν αντικαταστήσει την κάρτα τους με μία αντίστοιχη ετήσια κάρτα, για το διάστημα που υπολείπεται θα γίνει αντικατάσταση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα υπάρχει συμψηφισμός δηλαδή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα υπάρχει βέβαια. Ή διαφορετικά κύριε Παπαδάκη θα δείχνει την κάρτα του και θα διέρχεται από την πύλη..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ισχύει η ετήσια κάρτα και θα περνάει από την ειδική πύλη δε χάνει τα χρήματα τα οποία έχει πληρώσει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε όχι βέβαια, αλίμονο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το 1 εκατομμύριο των ανέργων που είναι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ και δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση, τι θα κάνουμε με αυτούς;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα γίνεται το ίδιο μέχρι να βγάλουν την προσωποποιημένη κάρτα. Δηλαδή με την κάρτα ανεργίας θα διέρχονται από τις πύλες που έχουν…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα πηγαίνουνε στο γκισέ και θα βγάζουνε ημερήσιο εισιτήριο απλώς σαν δωρεάν ή θα περνάνε κατευθείαν από τις;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, όχι. Μέχρι να βγάλουν την προσωποποιημένη κάρτα, γιατί ο στόχος ο δικός μας είναι να βγούνε για αυτές τις κατηγορίες μαζικά οι κάρτες σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς που θα μας δώσουν τη λίστα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα περνάνε κατευθείαν. Θα περνάνε από την πύλη, την ειδική πύλη. Θα περνάνε όπως πέρναγαν.
Υπουργός: Ακριβώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν έχουμε για τον προαστιακό δωρεάν εισιτήριο κύριε υπουργέ λένε οι άνεργοι; Γιατί ο προαστιακός εξυπηρετεί ένα μεγάλο αριθμό ανέργων, και ανέργων, γιατί να μην είναι…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο προαστιακός, όπως ξέρετε κύριε Παπαδάκη, είναι αυτή τη στιγμή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ξέρω ότι είναι, είναι ιδιωτική επιχείρηση. Εάν θα μπορούσε να γίνει κάποια διευκόλυνση ίσως.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι εννοείται διευκόλυνση; Άμα μου βρείτε εσείς έναν ιδιώτη που θα το κάνει, θα κάνει τη διευκόλυνση για τους ανέργους ή για τις ειδικές ομάδες όπως κάνουνε οι κρατικοί φορείς να μου το πείτε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχετε άδικο σε αυτό που λέτε αλλά ασκούμε πίεση. Να ασκήσετε και εσείς πίεση, να ασκήσουμε και εμείς πίεση και να πούμε κοιτάξτε να δείτε, δείξτε και εσείς κοινωνική ευαισθησία.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εντάξει, κύριε Παπαδάκη, αυτό που γίνεται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και εκεί υπάρχει καλή συνεργασία, είναι να ισχύσει η ίδια πολιτική σε σχέση με τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων, που είναι πολύ σημαντικό, γιατί όπως γνωρίζετε τα εισιτήρια σήμερα που ισχύουν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΑΣΑ ισχύουν για ένα πολύ μεγάλο μέρος του δικτύου και είναι κοινά, εκεί υπάρχει μία στενή συνεργασία μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΑΣΑ και από ότι ξέρω έχουν καταλήξει και σε βασικές αρχές και για το μέλλον για να έχουμε ένα μόνιμο σύστημα που θα..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ας βάλουνε όμως και αυτό, ας βάλουνε και αυτό. Τι γίνεται με στρατιωτικούς και αστυνομικούς, ρωτάνε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Με όλες τις ειδικές κατηγορίες, πρέπει το αρμόδιο Υπουργείο να κάνει συμβάσεις με τον ΟΑΣΑ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή περιμένετε από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να κάνει σύμβαση με τον ΟΑΣΑ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σύμβαση με τον ΟΑΣΑ. Για τις κοινωνικές κατηγορίες που καλύπτει το μειωμένο εισιτήριο προχωράει σε συμβάσεις το Υπουργείο Εργασίας. Για τους μαθητές και τους φοιτητές το Υπουργείο Παιδείας. Επομένως αυτός είναι ένας ορθολογικός τρόπος για να ξέρει και κάθε Υπουργείο το κόστος της Κοινωνικής Πολιτικής που ασκεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί οι οπλίτες είναι στα δωρεάν εισιτήρια, δεν είναι στο μειωμένο εισιτήριο. Αλλά θέλουν και αυτοί να έχουν την ταυτότητα μαζί, τη στρατιωτική, για να αποδεικνύουν .Κάτι άλλο Κύριε Υπουργέ, που άκουσα μέσα στο Σαββατοκύριακο και μου έκανε εντύπωση. Απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών στους εθνικούς δρόμους, έτσι; Συγκεκριμένες ώρες και συγκεκριμένες μέρες. Είναι έτσι ή δεν είναι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η κυκλοφορία των φορτηγών έχει απαγορευτεί στο παράπλευρο δίκτυο. Στις εθνικές οδούς απαγορεύεται εκτάκτως όταν έχουμε μεγάλες εισόδους ή εξόδους για να μην υπάρχουν τα προβλήματα που γνωρίζετε. Θεωρώ ότι αυτό το γεγονός σιγά-σιγά θα εκλείψει. Δηλαδή τα Σαββατοκύριακα δεν υπάρχει λόγος, -πρέπει να συνεννοηθούμε με την τροχαία για να μπορούν να μετακινούνται συγκεκριμένα βαριά οχήματα- γιατί από τη στιγμή που δεν έχουμε πλέον, έχουμε απαγόρευση στο παράπλευρο δίκτυο των βαρέων οχημάτων και έχουν ολοκληρωθεί οι αυτοκινητόδρομοι....
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ακούστε τώρα τι λένε. Αυτό ανεβάζει το κόστος των μεταφορών, το κόστος των μεταφορών θα μετακυλήσει, θα μετακυλιστεί στην τιμή των προϊόντων,
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ποιο, ποιο; Κύριε Παπαδάκη η απαγόρευση από το παράπλευρο δίκτυο;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οτι ναι, γιατί θα πληρώνουν διόδια. Κι αν πληρώνουν διόδια θα είναι πιο ακριβά. Θα είναι μεγαλύτερη η διαδρομή, θα θέλουν περισσότερα καύσιμα. Σας λέω, άκουγα χτες σε τηλεοπτική εκπομπή, στο ΣKAI, άκουγα έναν εκπρόσωπο των εταιρειών που μεταφέρουν προϊόντα και λέει ότι είναι ένα κόστος το οποίο υποχρεωτικά θα πρέπει να το μετακυλήσουμε στον καταναλωτή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχάς θα μου επιτρέψετε να έχω τις επιφυλάξεις μου ότι αυτό το κόστος ο καταναλωτής δεν το έχει πληρώσει μέχρι σήμερα. Δηλαδή αυτό που λένε οι επαγγελματίες οδηγοί μας που κάνουν τις μεταφορές, οι μεταφορικές εταιρείες είναι ότι μέχρι τώρα είχαμε χαμηλότερο κόστος …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ε, θα εκμεταλλευτούν όμως Κύριε Υπουργέ, ξέρετε πως λειτουργούνε, θα εκμεταλλευτούν τη λεπτομέρεια και θα βάλουν καπέλο στην τιμή.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μία στιγμή. Λένε λοιπόν ότι είχαμε μία τιμή που δεν είχαν υπολογίσει την τιμή των διοδίων. Όποιος το πιστεύει αυτό, πραγματικά είναι άξιο απορίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Άρα λέτε ότι δεν, να το ελέγξετε όμως γιατί εγώ άκουσα τις προθέσεις τους.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κύριε Παπαδάκη να πούμε κάτι άλλο που είναι πολύ σημαντικό, κάτι άλλο. Το ότι σκοτώνονται οι πολίτες μας στους παράδρομους από βαριά οχήματα είτε δικά μας, είτε του εξωτερικού που περνάνε μέσα από οικισμούς, είναι γεγονός.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι γεγονός, είναι γεγονός.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επομένως, ειλικρινά σας μιλάω δεν με νοιάζει καθόλου αυτό που λένε οι μεταφορικές εταιρείες για αυτό το θέμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αρκεί να μην ανεβάσουν την τιμή των προϊόντων κύριε υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε το συζητάω. Θα σας παρακαλέσω να πάτε μέχρι μία διασταύρωση κοντινή στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη να δείτε τι γίνεται στις εξόδους για να μην πληρώσουν τα βαριά οχήματα διόδια και να δείτε μετά τον παράδρομο που πρέπει κατά τους μεταφορείς να πηγαίνουν τα βαριά οχήματα και όχι τα μικρά επιβατικά αυτοκίνητα ως εναλλακτική διαδρομή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Είπατε για τα διόδια τώρα και ξεσηκώθηκαν αυτοί που δουλεύουν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εδώ σήμερα θα τρελαθούμε. Στον παράδρομο θα είναι τα μεγάλα φορτηγά, οι νταλίκες και στον αυτοκινητόδρομο θα είναι τα μικρά επιβατικά αυτοκίνητα πόλης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε για την αλλαγή στα διόδια και ξεσηκώθηκαν τώρα αυτοί που δουλεύουν στα διόδια. Λέει εμείς είμαστε σε όλη την Ελλάδα, δεν είμαστε καμιά δεκαριά 15αριά χιλιάδες άνθρωποι; Εμείς λέει θα μείνουμε άνεργοι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, όχι. Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν πάρα πολλές δραστηριότητες για τη συντήρηση, για τη λειτουργία τους, για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λέτε θα απορροφηθούν, θα απορροφηθούν σε άλλες εργασίες. Μάλιστα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης