Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

2.2.16

Συνέντευξη Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστου Σπίρτζη στον «Real fm»

Συνέντευξη Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστου Σπίρτζη στον «Real fm»



Συνέντευξη παραχώρησε σήμερα το μεσημέρι ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, στο ραδιοφωνικό σταθμό «Real fm» και τη δημοσιογράφο κ. Κάτια Μακρή. Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σχολίασε μεταξύ άλλων την τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα, μίλησε για τη νέα τιμολογιακή πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών, ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα των τηλεοπτικών αδειών.

Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής.

Δημοσιογράφος: Καλό μεσημέρι κ. υπουργέ. Τι κάνετε;
Υπουργός: Καλό μεσημέρι κ. Μακρή και καλό μεσημέρι στους ακροατές σας
Δημοσιογράφος: Επειδή είναι πολλά τα θέματα. Να τα ξεκινήσουμε ένα - ένα. Να ξεκινήσουμε από το ασφαλιστικό και τη διαπραγμάτευση με την Τρόικα. Άκουσα χθες τον κ. Κατρούγκαλο να λέει στην εκπομπή του κ. Χατζηνικολάου ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση μείωσης κύριων συντάξεων. Ταυτοχρόνως όμως μαθαίνω ότι υπάρχουν και σενάρια και plan b και plan c στην κυβέρνηση αν ζοριστούμε πάρα πολύ από τους δανειστές να προχωρήσουμε και σε μείωση κύριων συντάξεων. Τι θα γίνει από τα δύο κ. υπουργέ;
Υπουργός: Η μάχη που δίνουμε και η πολιτική που θέλουμε να ακολουθήσουμε είναι αυτή που έχει κοινοποιήσει ο αρμόδιος υπουργός. Θεωρούμε ότι οι συντάξεις αυτή τη στιγμής στηρίζουν όλη την ελληνική κοινωνία. Υπάρχουν οικογένειες που με την σύνταξη ζουν, δεν έχουν άλλο εισόδημα. Η ανεργία είναι εδώ και πολλά χρόνια σε πολύ μεγάλα επίπεδα. Επομένως θεωρούμε εγκληματικό να πάμε στις λύσεις, που είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που αυτό σήμαινε αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών και μείωση των συντάξεων ταυτόχρονα. Ό άξονας της πολιτικής μας είναι να κρατηθούν οι συντάξεις στα επίπεδα που είναι σήμερα μέσα στην κρίση. Αυτό στηρίζει και την ελληνική κοινωνία και την αγορά και εκεί δίνεται η μάχη.
Δημοσιογράφος: Προκειμένου όμως να κλείσει η αξιολόγηση να πάμε στο παρακάτω επίπεδο, στο μείζον, που είναι η ρύθμιση του χρέους. Υπάρχει περίπτωση να κάνετε πίσω σε αυτό ή το αποκλείετε;
Υπουργός: Όταν γίνεται μια αξιολόγηση και έχουμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις, οι συγκεκριμένες δεσμεύσεις δεν είναι η μείωση των συντάξεων. Είναι το κόστος του ασφαλιστικού στον προϋπολογισμό του κράτους. Θεωρώ ότι το σχέδιο που παρουσιάζουμε πληροί τι προϋποθέσεις. Δεν νομίζω ότι υπάρχει θέμα προκειμένου να πάμε σε άλλου είδους λογικές από αυτές που προτείνουμε
Δημοσιογράφος: Το σχέδιο αυτό που παρουσιάζετε που δεν είναι και το τελικό, σίγουρα θα είναι επί τα χείρω, το τελικό γιατί κάτι θα περάσει από τις προτάσεις της τρόικας
Υπουργός: Γιατί λέτε ότι θα είναι επί τα χείρω. Εδώ παρουσιάστηκε ένα σχέδιο νόμου και μία λύση για να μπορέσουμε να βάλουμε τις βάσεις για ένα ασφαλιστικό σύστημα που θα είναι βιώσιμο και θα είναι και δίκαιο.
Δημοσιογράφος: Γιατί μιλάει και ο κ. Τσακαλώτος για έντιμο συμβιβασμό και ο κ. Σταθάκης για έντιμο συμβιβασμό με τους δανειστές που σημαίνει ότι αυτοί ξεκινούν από μια πολύ σκληρότερη αφετηρία, εμείς από μία άλλη, οπότε κάπου στη μέση θα τα βρούμε άρα επί τα χείρω της δικής μας πρότασης θα είναι. Για αυτό λέω με βάση τις υπουργικές δηλώσεις.
Υπουργός: Ξέρετε γίνεται μια διαπραγμάτευση με τους θεσμούς αλλά γίνεται και μια διαπραγμάτευση με τους φορείς της ελληνικής κοινωνίας…
Δημοσιογράφος: Εκεί ήθελα να καταλήξω ότι βλέπουμε μια γενικευμένη αναστάτωση και στους αγρότες και στους ελεύθερους επαγγελματίες. Όλοι απεργούν ατή την εβδομάδα. Αυτό πως θα το αντιμετωπίσετε
Υπουργός: Τι εννοείτε πως θα το αντιμετωπίσουμε. Εμείς έχουμε σαν κυβέρνηση ένα σχέδιο για το ασφαλιστικό. Τις αρχές τις γνωρίζετε. Έχει γίνει ένας πραγματικός και ειλικρινής διάλογος με όλους τους φορείς και τους εκπροσώπους τους. Υπάρχουν σημεία που μπορούν να βελτιωθούν ή να είναι κοινωνικά δικαιότερα και πρέπει να βελτιωθούν. Δεν αιφνιδιάσαμε κανέναν. Πιστεύω ότι είναι πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια, όπως είχα ζήσει εγώ τα προηγούμενα χρόνια ως πρόεδρος του ΤΕΕ, που γίνεται συζήτηση, γίνεται διάλογος. Δεν αιφνιδίασε η κυβέρνηση κανένα φορέα, καμία τάξη.
Δημοσιογράφος: Ναι αλλά και οι συνάδελφοι σας στον δρόμο είναι κ. Σπίρτζη
Υπουργός: Αυτό πρέπει να κάνει η κοινωνία. Η κοινωνία και οι φορείς της δεν μπορούν να μη διεκδικούν. Δεν είναι σε αντιπαλότητα με κάποιον υπουργό ή με την κυβέρνηση. Οι φορείς της κοινωνίας έχουν πολύ μεγάλα προβλήματα στην καθημερινότητα τους και επομένως διεκδικούν δικαιότερες λύσεις ή αλλά κεκτημένα που πρέπει να έχουν.
Δημοσιογράφος : Αυτό που λέτε μου ακούγεται λίγο αντιφατικό γιατί λέτε σωστά τα διεκδικεί η κοινωνία αλλά τα διεκδικεί από μια κυβέρνηση που τα περνάει.
Υπουργός: Αυτό γινόταν τα προηγούμενα χρόνια
Δημοσιογράφος : και η κυβέρνηση σας τώρα δεν κατέθεσε μια πρόταση με την οποία διαφωνεί η κοινωνία;
Υπουργός: Η κυβέρνηση μας δεν κατέβασε ένα σχέδιο τώρα στην Βουλή χωρίς να το συζητήσει σε κανένα ή να το επιβάλλει στην κοινωνία. Παρουσίασε τις αρχές ενός νομοσχεδίου. Κάθισε και συζήτησε με όλους και είναι ανοικτές οι πόρτες όλων, για να συζητήσουν τα ιδιαίτερα προβλήματα που υπάρχουν ανά κοινωνική ομάδα ή ανά κλάδο προκειμένου αυτό να βελτιωθεί πάντα στο πλαίσιο και των δεσμεύσεων που έχουμε και τού να είναι βιώσιμο το ασφαλιστικό σύστημα. Το κακό που βλέπετε σε αυτό που συζητάμε. Θυμάστε τον κ. Βρούτση να ανοίγει τις πόρτες του να συζητάει με όλους; Θυμάστε τον κ. Σαμαρά να συναντάται με κοινωνικές ομάδες ενόψει των 50 ασφαλιστικών που είχαν τροποποιηθεί και είχαν περάσει τα προηγούμενα χρόνια;
Δημοσιογράφος: Τους θυμάμαι αλλά και τους θυμάμαι να διαφωνούν όπως και τώρα
Υπουργός: Εγώ δεν το θυμάμαι γιατί εμείς ζητούσαμε να δούμε τον υπουργό όχι τον πρωθυπουργό και οι πόρτες ήταν κλειστές. Αν κάνετε μια έρευνα στο ΤΕΕ να δείτε πόσες επιστολές είχαμε στον κ. Βρούτση για να συναντηθούμε, θα εκπλαγείτε
Δημοσιογράφος: Και τώρα που γίνονται οι συναντήσεις πάλι κινητοποιήσεις γίνονται. Προφανώς οι προτάσεις είναι σε τελείως διαφορετική κατεύθυνση από αυτές που θέλουν οι αρμόδιοι φορείς
Υπουργός: Δεν νομίζω ότι οι τελικές προτάσεις και οι τελικές διατυπώσεις που θα γίνουν θα είναι σε αντίθετη κατεύθυνση σε προτάσεις των κοινωνικών φορέων. Αυτό όμως που είναι παράξενο, είναι να είναι ανοιχτές οι πόρτες του υπουργού, Πρωθυπουργού και κάποιοι να λένε δεν συναντιόμαστε μαζί τους. Αυτό είναι πραγματικά πρωτοφανές.
Δημοσιογράφος: Ακούω πάλι τα τελευταίες μέρες εκλογικά σενάρια ή σενάρια πολιτικών εξελίξεων υπό την έννοια μιας κυβέρνησης συνεργασίας, μία οικουμενική κυβέρνηση. Αν ζοριστεί πάρα πολύ η κυβέρνηση είναι στο μυαλό σας αυτά. Τα έχετε αυτά ως δεύτερες σκέψεις.
Υπουργός: Αυτά είναι στο μυαλό όσων επιθυμούν να γίνει μια επανάληψη αυτών που είχαμε ζήσει στο παρελθόν, μόνο που εμείς δεν έχουμε τέτοιες προθέσεις, δεν έχουμε τέτοιες σκέψεις και δεν έχουμε αυτή την εντολή από τον ελληνικό λαό.
Δημοσιογράφος: Άρα δεν υπάρχει αυτό γιατί είχαμε μια συνέντευξη του κ. Σταθάκη στην Αγορά που λέει ότι κερδίσαμε 3 εκλογικές αναμετρήσεις και αν χρειαστεί θα το ξανακάνουμε
Υπουργός: Ναι δεν νομίζω ότι θα χρειαστεί. Υπάρχει μια κυβερνητική πλειοψηφία που είναι επαρκέστατη. Υπάρχει ένας Έλληνας Πρωθυπουργός που εκπροσωπεί τη χώρα και τον ελληνικό λαό όπως πρέπει και όχι όπως είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν. Υπάρχει αξιωματική αντιπολίτευση που ονειρεύεται αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση να έχει άλλου είδους προβλήματα..
Δημοσιογράφος: Δηλαδή εσείς λέτε η κυβέρνηση θα περάσει τον κάβο της αξιολόγησης και θα περάσει και τα μέτρα χωρίς προβλήματα.
Υπουργός: Βεβαίως
Δημοσιογράφος: Πάμε σε κάποια θέματα που άπτονται της δικής σας αρμοδιότητας και έχουν το δικό τους ενδιαφέρον το καθένα από αυτά. Πρώτα από όλα εισιτήρια πήγε η τιμή στο 1.40 από το 1.20 και κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο ευρύτατα η αποστροφή του νυν Πρωθυπουργού και του τότε αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην προηγούμενη κυβέρνηση ότι με 1.40 που πάει το εισιτήριο καταστρέφεται τους εργαζόμενους των 700 ευρώ και δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ΜΜΜ και τα διαλύετε και τώρα έρχεστε να το κάνετε εσείς αυτό.

Υπουργός: Καταρχάς να πιάσουμε λίγο τη ιστορία. Το εισιτήριο ήταν 1.40, κατέβηκε στο 1.20 αλλά κατέβηκε και ο χρόνος που χρησιμοποιούσαν. Οι κάρτες είχαν τις αντίστοιχες τιμές και το καλοκαίρι ανακοινώθηκε ότι αυξάνεται η τιμή σε πάρα πολλά προϊόντα και υπηρεσίες του ΦΠΑ. Από το καλοκαίρι που οφείλαμε να βάλουμε ΦΠΑ απορροφήθηκε η τιμή και έγινε ένας υπολογισμός και μια διαπραγμάτευση πως δεν επιβαρυνθούν οι πιο ασθενείς πολίτες, τα πιο ασθενή στρώματα, οι άνθρωποι του μεροκάματου, οι άνεργοι από αυτή την αύξηση του ΦΠΑ στα εισιτήρια των ΜΜΜ. Επομένως εμείς υπολογίσαμε και κρατήσαμε σταθερή τη μηνιαία κάρτα, αυτή που παίρνει δηλαδή ο άνθρωπος της εργασίας. Το σημαντικότερο που κάναμε ήταν να συνεχίζει να ισχύει το μέτρο για την ελεύθερη μετακίνηση των ανέργων. Έμεινε σταθερό το εισιτήριο για όσους δικαιούνται με το 50% του εισιτηρίου. Επομένως δεν πήγε στα 0,70 λεπτά, παρέμεινε στα 0.60 λεπτά. Έμεινε σταθερή η μηνιαία κάρτα και έμεινε σταθερή και η 3μηνιάια κάρτα και όταν λέμε ότι έμεινε σταθερή δεν εννοούμε ότι δεν πήγε στο 23% ΦΠΑ, εννοούμε ότι απορροφήθηκε το 23% στην ίδια τιμή.
Δημοσιογράφος: Τον κόσμο που χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ έστω και αποσπασματικά δεν τον ενδιαφέρει ποίος φταίει, τον ενδιαφέρει ότι πλήρωνε 1,20 και πληρώνει 1,40
Υπουργός: Όποιος λοιπόν είναι εργαζόμενος και τα χρησιμοποιεί καθημερινά συνήθως βγάζει κάρτα. Αυτό τον συμφέρει τέλος πάντων. Αυτή η κάρτα η μηνιαία ή 3μηνιαία δεν αυξήθηκε. Όποιος βγάζει εισιτήριο μια δύο πέντε φορές το μήνα και βγάζει μεμονωμένα εισιτήρια και δεν βγάζει κάρτα αυξήθηκε ο χρόνος χρησιμοποίησης του εισιτηρίου όπως ήταν πριν μερικούς μήνες
Δημοσιογράφος: Ξαναγυρίσατε σε αυτό που καταγγέλλατε στην αύξηση του εισιτηρίου έστω με διευρυμένο χρόνο
Υπουργός: Δεν θυμάστε καλά. Όταν μειώθηκε το εισιτήριο και μειώθηκε και ο χρόνος τότε έγινε η καταγγελία.
Δημοσιογράφος: Αισθάνεστε βολικά εσείς με αυτό, με την αύξηση του εισιτηρίου;
Υπουργός: Όχι αλλά όταν αυξήθηκε το ΦΠΑ και έχει ζητηθεί αυτό 5 φορές από τότε που είχαμε υποχρέωση να επιβάλλουμε τον ΦΠΑ και να γίνουν αυτές οι αυξήσεις. Υπάρχει ένα κλίμα ξέρετε και αυτό με ενοχλεί, τέσσερις φορές έχει γίνει μια συζήτηση για την αύξηση των εισιτηρίων από τότε που υπήρχε αυτή η υποχρέωση. Αυτό παρουσιάζεται από τα κόμματα της αντιπολίτευσης ότι έγινε γιατί υπήρχαν δέκα μέρες, δυο βδομάδες ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών λες και πήραμε τους φίλους μας και τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ και τα πήγαμε βόλτα με τα λεωφορεία, δεν τα χρησιμοποίησαν οι πολίτες αυτά τα λεωφορεία και γιατί δώσαμε δωρεάν στους ανέργους να μετακινούνται με τα ΜΜΜ
Δημοσιογράφος: Το καλοκαίρι, τις μέρες του δημοψηφίσματος, δώσατε τη δυνατότητα δωρεάν μετακίνησης σε όλους και τώρα έρχεστε και αυξάνετε τα εισιτήρια για να καλύψετε και εκείνη την ζημιά.
Υπουργός: Αυτό ακριβώς εντοπίζω και έχετε πέσει και εσείς στην ίδια παγίδα. Το έλλειμμα που έχουν οι αστικές μεταφορές της Αθήνας, μακάρι να ήταν τα λίγα εκατομμύρια που ξοδεύτηκαν για τους πολίτες, που είχαν αιφνιδιαστεί από τα capital controls. Μακάρι να ήταν αυτό το έλλειμμα που κληρονομήσαμε. Μακάρι να ήταν όλα καλά στις αστικές μεταφορές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και να ήταν αυτό το πρόβλημα. Δεν είναι έτσι και βεβαίως δεν φταίνε οι άνεργοι που πρέπει να μετακινηθούν, και πρέπει να έχουν το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης για να καλύψουν τις δημόσιες αστικές μεταφορές στην Αθήνα. Αυτό λοιπόν που επιχειρείται, είναι ότι όταν η κυβέρνηση εφαρμόζει κοινωνικές πολιτικές προς όφελος των ασθενέστερων ομάδων, κάποιοι αυτό να μην θέλουν να το κάνουν, γιατί θέλουν πλήξουν την έννοια των δημόσιων ΜΜΜ και για αυτό λέω, και αυτό παρεξηγήθηκε, ότι δεν έχουμε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου αλλά του ΦΠΑ. Αν θέλαμε να καλύψουμε ελλείμματα των αστικών μεταφορών μέσω της αύξησης των εισιτηρίων, θα είχαμε αύξηση του εισιτηρίου , δεν θα είχαμε αύξηση του ΦΠΑ
Δημοσιογράφος: Επαναπροκήρυξη ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον διαγωνισμό.
Υπουργός: Να ρωτήσετε το ΤΑΙΠΕΔ
Δημοσιογράφος: Ρωτώ και εσάς γιατί και στην δική σας αρμοδιότητα την πολιτική δεν είναι;
Υπουργός: Οι ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι στην δική μου αρμοδιότητα
Δημοσιογράφος: Δεν θα πρέπει να υπογράψετε κι εσείς για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Υπουργός: Καθίστε να γίνει πρώτα και θα το συζητήσουμε
Δημοσιογράφος: Λέτε ότι δε θα γίνει;
Υπουργός: Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός;
Δημοσιογράφος: Εσείς θα μου πείτε
Υπουργός: Εγώ λέω ότι όσοι συναίνεσαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και από τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και από τα στελέχη των θεσμών για να γίνει μια ιδιωτικοποίηση που απέτυχε, δεν πρέπει να μας πουν γιατί απέτυχε;
Δημοσιογράφος: Έχω ακούσει δύο εκδοχές. Η μία είναι ότι υπήρξε πολύ μειωμένο ενδιαφέρον και από τους ρώσους και από τους Αμερικάνους. Η άλλη εκδοχή είναι ότι επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός για να μπουν μέσα και οι κινέζοι γιατί αλλάζει το τοπίο μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Δεν ξέρω τι από τα δύο ισχύει;
Υπουργός: Τότε γιατί δεν περιμένουμε και την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ να έχουμε ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Δημοσιογράφος: Εγώ σας λέω τι έχω ακούσει και θέλω να μου πείτε αν υπάρχει κι άλλο ενδιαφέρον, αν θα μπούνε και οι κινέζοι ή αν δεν θα γίνει αυτή η ιδιωτικοποίηση
Υπουργός: Εγώ λέω να ρωτήσετε όσους χειρίζονται τον διαγωνισμό και για την αποτυχία της ιδιωτικοποίησης και του διαγωνισμού μέχρι τώρα, και για το πώς σκέπτονται να προχωρήσουν και την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αν θέλετε την δική μου άποψη για μια σειρά από ιδιωτικοποιήσεις που είχε κανονίσει η ΝΔ, έπρεπε να είναι τελείως διαφορετικό το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων, πρέπει να είναι τελείως διαφορετική η λογική του πως αξιοποιούμε την δημόσια περιουσία. Αυτό εμείς το πετύχαμε για την υπόλοιπη δημόσια περιουσία εκτός από τις εννιά δεσμεύσεις που έχουμε για ιδιωτικοποίηση. Τα έχουμε ξαναπεί πάρα πολλές φορές κι επομένως εκεί που θα καταθέσουμε τη δική μας πολιτική και την δική μας άποψη για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας είναι με την ίδρυση του νέου ταμείου.
Δημοσιογράφος: Η ΝΔ σταμάτησε να κυβερνάει τον Γενάρη του 2015 όταν το αποφάσισε ο ελληνικός λαός από τότε έχει περάσει ένας χρόνος
Υπουργός: Πληρώνουμε ακόμη τις δεσμεύσεις που είχε η ΝΔ και μέσα σε αυτές τις δεσμεύσεις είναι και οι εννιά ιδιωτικοποιήσεις
Δημοσιογράφος: κ. υπουργέ εσείς κάνετε τον διαγωνισμό. Ο κ. Πιτσιόρλας κάνει τον διαγωνισμό στο ΤΑΙΠΕΔ….
Υπουργός: Με τους ίδιους όρους οι δεσμεύσεις για τους εννιά…
Δημοσιογράφος: Ε αλλάξτε τους
Υπουργός: Τι λέτε τώρα. Δεν είμαστε μόνοι μας στον πλανήτη Γη. Υπάρχουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Αυτοί οι διαγωνισμοί, ο τρόπος αξιοποίησης, το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων. Έχουμε δεσμευτεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και από αυτά που είχαμε διαπραγματευτεί τότε.
Δημοσιογράφος: Καταλαβαίνω ότι μετά τα αεροδρόμια, διαφωνείτε και στο μοντέλο ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Υπουργός: Θέλετε να το ξαναπώ. Οι εννιά ιδιωτικοποιήσεις που είχαν προγραμματιστεί από τη ΝΔ και που επιβλήθηκαν να συνεχιστούν στο ίδιο μοντέλο, στην ίδια λογική, είναι συγκεκριμένες και έχουν κανονιστεί από προηγούμενες κυβερνήσεις. Αυτό το μοντέλο επιβλήθηκε στη συμφωνία που έγινε το καλοκαίρι, να συνεχιστεί για τις εννέα ιδιωτικοποιήσεις. Συγγνώμη που δεν το πιστεύουμε. Δεν πιστεύουμε στο μοντέλο του νεοφιλελευθερισμού και των νεοφιλελευθέρων επιλογών και πολιτικών που υπηρετεί η ΝΔ και πολλά άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, που θέλουν να είναι συνοδοιπόροι της. Από αυτή λοιπόν τη σκοπιά, να απολογηθούν, γιατί αυτό το θεάρεστο έργο τους, και οι φοβεροί διαγωνισμοί που έχουν κάνει μέχρι τώρα με το ΤΑΙΠΕΔ, με αυτούς τους όρους και με αυτό το μοντέλο ανάπτυξης, αποτυγχάνουν.
Δημοσιογράφος: Θα ρωτήσω για τις τηλεοπτικές άδειες. Έρχεται νέα τροπολογία που θα παίρνετε τελείως την αρμοδιότητα από το ΕΣΡ που δεν πέτυχε χθες η συγκρότηση του
Υπουργός: Αυτό θα το φέρει ο αρμόδιος υπουργός στη Βουλή, αν χρειαστεί να το φέρει, και δε συγκροτηθεί το ΕΣΡ. Όποιος και όποιο κόμμα, θέλει να χρεωθεί, τη μη συγκρότηση του ΕΣΡ και ο λόγος είναι προφανής, για να μη γίνει ο διαγωνισμός, για να υπάρχουν τηλεοπτικές άδειες, χρεώνεται και το πολιτικό κόστος. Πιστεύω ότι πλέον είναι πολύ ξεκάθαρο. Ποιος κωλυσιεργεί και ποιος έχει προσπαθήσει όλο αυτό το διάστημα να φέρει προσχώματα προκειμένου να μη γίνει διαγωνισμός για τους τηλεοπτικούς σταθμούς, δηλαδή να διατηρήσουν ένα καθεστώς σαν κι αυτό που υπάρχει τα τελευταία χρόνια, ποιος είναι σε διαπραγμάτευση με τα ιδιωτικά συμφέροντα και ποιος θέλει να φέρει μια άλλη πολιτική, μια άλλη πνοή στη χώρα μας.
Δημοσιογράφος: Ο τούρκος που λέει ότι έχει συμφωνήσει. Υπάρχει τέτοιο θέμα;
Υπουργός: Θα σας πω κι εγώ πολλά ανέκδοτα, αν είναι τούρκος, κινέζος, ιάπωνας. Όταν γίνεται ένας πλειοδοτικός ή ένας μειοδοτικός διαγωνισμός, δε μπορεί να υποσχεθεί κανείς τίποτα σε κανέναν. Αυτό τον λαϊκισμό δηλαδή που ζούμε και την λάσπη που πετιέται τον τελευταίο καιρό…
Δημοσιογράφος: Κατά δηλώσεις του ιδίου
Υπουργός: Καλά εντάξει… κατά δηλώσεις και του ιδίου και άλλων που μπορεί να είναι στημένοι ή άλλων φοβερών δημοσιογράφων που διαβάζουμε τελευταία να ρίχνουν τόνους λάσπης, δεν έχουμε θέμα, να συνεχίσουν οι άνθρωποι να κάνουν τη δουλειά τους και να υπηρετούν αυτούς που υπηρετούν. Εγώ άλλο λέω. Όταν γίνεται ένας πλειοδοτικός διαγωνισμός με διαφάνεια, όπως γίνονται οι διαγωνισμοί στη χώρα μας, δεν είμαστε μια τριτοκοσμική χώρα. Εδώ έχουμε διαδικασίες, έχουμε διαφάνεια, υπάρχουν υπηρεσίες, υπάρχουν τα πάντα, υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί. Μπορεί κάποιος να πει ότι αυτόν τον διαγωνισμό θα τον κερδίσει η κα Μακρή ή ο κ. Σπίρτζης. Για όνομα του Θεού.
Δημοσιογράφος : κ. Σπίρτζη σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνομιλία μας. Kαλό μεσημέρι.
Υπουργός : Καλό μεσημέρι κ. Μακρή

Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης