Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

10.7.17

Το 2017 ξεκίνησε αρκετά καλά για την ανάπτυξη

Το 2017 ξεκίνησε αρκετά καλά στον τομέα της ανάπτυξης, καθώς το πρώτο τρίμηνο είχαμε ανάπτυξη, το πρώτο εξάμηνο σημειώθηκε άνοδος της βιομηχανικής παραγωγής και υπήρξαν καλές ειδήσεις και στον τομέα της απασχόλησης με θετικό ισοζύγιο των νέων θέσεων εργασίας, επισήμανε ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος, μιλώντας στην ΕΤ 3.

 Σημεία συνέντευξης του υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον Τ/Σ της ΕΡΤ3 και την εκπομπή «ert3.gr»

«Η Ν.Δ. έχει επιλέξει να δημιουργήσει ένα θέμα εκ του μη όντος» ανέφερε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την πρόταση για σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την τηλεφωνική συνομιλία Καμμένου με τον καταδικασμένο για την υπόθεση εμπορίας ηρωίνης του πλοίου Noor 1.

Πιο συγκεκριμένα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος τόνισε ότι:

«Η Ν.Δ. έχει επιλέξει να δημιουργήσει ένα θέμα εκ του μη όντος. Εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν μπορεί να ασκήσει αποτελεσματική αντιπολίτευση στα μείζονα ζητήματα, δηλαδή στα ζητήματα της οικονομίας, αλλά ούτε και να τοποθετηθεί στα πραγματικά σκάνδαλα και τις υποθέσεις της πραγματικής διαφθοράς, όπως είναι η διαφθορά στην Υγεία, για την οποία πάρα πολύ μεγάλη ευθύνη φέρει η αξιωματική αντιπολίτευση, η διαφθορά στα εξοπλιστικά προγράμματα, η διαφθορά που οργίασε την περίοδο από το 1975, αν θέλετε, μέχρι το 2015, δηλαδή γι’ αυτά τα 40 χρόνια της εναλλαγής των δύο κομμάτων στην εξουσία, επειδή λοιπόν η Ν.Δ. δεν θέλει να θέσει τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων και επειδή δυσκολεύεται να τοποθετηθεί σε αυτές τις πολύ μεγάλες και σοβαρές υποθέσεις, οι οποίες επηρέασαν ιστορικά την πορεία της ελληνικής κοινωνίας, θέλει να δημιουργήσει ένα σκάνδαλο σε συμμαχία, σε συνεννόηση και σε συντονισμό με μερίδα του συστημικού Τύπου, το οποίο, κατά τη γνώμη μου, δεν βασίζεται σε κανένα πραγματικό στοιχείο».

«Δεν έχει υπάρξει από κανέναν η παραμικρή δυνατότητα να στοιχειοθετηθεί νομικά η υπέρβαση οποιουδήποτε συνταγματικού κανόνα. Δηλαδή, τι έχουμε στην πραγματικότητα; Έχουμε έναν κρατούμενο, ο οποίος για να προστατευθεί, έτσι όπως ισχυριζόταν στο παρελθόν, θέλησε να επικοινωνήσει με την ελληνική κυβέρνηση. Επικοινώνησε με την ελληνική κυβέρνηση και από εκεί και πέρα, το θέμα παραπέμφθηκε στον εισαγγελέα. Ουδεμία προσπάθεια παρέμβασης έχουμε στο θέμα της Δικαιοσύνης. Ουδεμία προσπάθεια έχουμε για να επηρεαστούν καθ΄ οιονδήποτε τρόπο οι έρευνες που γίνονται για το μεγάλο ζήτημα του Noor1, του ναρκοπλοίου που μετέφερε δύο τόνους ηρωίνης. Και το βασικό ζήτημα, σε αυτή τη φάση, είναι να διευκρινιστούν οι όροι κάτω από τους οποίους η έρευνα αυτή δυσχεράνθηκε, θα μπορούσε κανένας να πει, από τους τραγικούς θανάτους οκτώ ανθρώπων, οι οποίοι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο εμπλέκονταν στην υπόθεση. Και με αυτή την έννοια, θεωρώ ότι καλό είναι να βλέπουμε το δάσος και όχι το δέντρο, διότι το σημαντικό είναι να υπάρξει η δυνατότητα, η ελληνική Δικαιοσύνη να διαλευκάνει τη συγκεκριμένη υπόθεση. Και έχω την πεποίθηση ότι η ελληνική Δικαιοσύνη θέλει να διαλευκάνει την υπόθεση».

Ο Δημήτρης Τζανακόπουλος επισήμανε ότι πρόκειται για μία υπόθεση αντιπερισπασμού και τόνισε ότι προκαλεί ενδιαφέρον ο τρόπος με τον οποίο η ΝΔ και μεγάλη μερίδα των συστημικών μέσων διαμορφώνουν την ατζέντα του Δημόσιου Διαλόγου.

«Σας ξαναλέω ότι πρόκειται για μια υπόθεση αντιπερισπασμού. Και το καταπληκτικό σε όλη αυτή την ιστορία είναι ότι υπάρχει δυνατότητα από τη μεριά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σε συνεργασία με συγκεκριμένα Μέσα, μία πολύ μεγάλη μερίδα των συστημικών ΜΜΕ, να δημιουργεί κεντρικά ζητήματα στην ατζέντα. Δηλαδή, να καθορίζει τη δημόσια συζήτηση, αλλά και την ιεραρχία των θεμάτων που κάθε φορά συζητιούνται. Αντί, δηλαδή, να συζητάμε για την οικονομία, αντί να συζητάμε για μια σειρά από θετικές ειδήσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, διότι φαίνεται ότι οδεύουμε προς την ολοκλήρωση του προγράμματος και μάλιστα με επιτυχία, αντί να συζητάμε για τις μεγάλες υποθέσεις διαφθοράς, αντί να συζητάμε για το αναπτυξιακό σχέδιο και να μπορέσουμε να αντιπαρατεθούμε, ιδεολογικά και πολιτικά, με τη Ν.Δ. ως προς τις θέσεις και τις τοποθετήσεις των κομμάτων του ελληνικού Κοινοβουλίου σε σχέση με την πορεία της χώρας και στα μεγάλα ζητήματα, βλέπουμε ότι κάθε φορά η δημόσια ατζέντα κυριαρχείται από το θέμα εκείνο που επιλέγει η Ν.Δ. να θεωρήσει ως το κεντρικό στη δημόσια συζήτηση. Επιτρέψτε μου το σχόλιο, αυτό μου προξενεί πάρα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά και πάρα πολλές υποψίες σε σχέση με την αντικειμενικότητα πολλών από τους εκδότες και δημοσιογράφους που ορίζουν ακριβώς αυτή τη δημόσια ατζέντα».

«Βλέπουμε, δηλαδή, ότι όταν η Ν.Δ. επιλέγει να σηκώσει ένα θέμα, ξαφνικά αυτό το θέμα γίνεται πρώτο σε όλα τα δελτία ειδήσεων και κυριαρχεί στα πρωτοσέλιδα των περισσότερων εφημερίδων. Και όλο αυτό, επιτρέψτε μου να πω ότι γεννά υποψίες γι΄ αυτό το οποίο ονομάζαμε και συνεχίζουμε να ονομάζουμε «διαπλοκή της πολιτικής με επιχειρηματικά και μιντιακά συμφέροντα». Δηλαδή, δεν είναι δυνατόν, όταν ξαφνικά ο κ. Μητσοτάκης ή ο κ. Κικίλιας ή οποιοσδήποτε εν πάση περιπτώσει ή ο κ. Γεωργιάδης πολύ περισσότερο από τη Ν.Δ. επιλέγουν να ανοίξουν ένα θέμα, ξαφνικά αυτό το θέμα να μονοπωλεί σχεδόν τη δημόσια συζήτηση».

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος απαντώντας σε ερωτήσεις για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, ανέφερε ότι μετά το κλείσιμο της αξιολόγησης έχει δημιουργηθεί η αίσθηση ότι η Ελλάδα έχει επιστρέψει στην κανονικότητα

«Πραγματική αβεβαιότητα, αν θέλετε τη γνώμη μου, δεν υπήρξε ποτέ. Η αξιολόγηση, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, θα έκλεινε. Το ερώτημα ήταν να κλείσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Θεωρώ ότι και η δημιουργία μιας αίσθησης ανασφάλειας, μιας αίσθησης αποσταθεροποίησης, που δημιουργούνταν όχι μόνο στο εσωτερικό –αυτό πρέπει να το πω- δημιουργούνταν και στο εξωτερικό, είχε και διαπραγματευτική σκοπιμότητα. Δηλαδή, να δημιουργήσει μια εικόνα ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι με την πλάτη στον τοίχο, έτσι ώστε να γίνεται πολύ πιο σφοδρή η πίεση προς τη δική μας πλευρά για να αποδεχθούμε πολιτικές επιλογές, τις οποίες δεν θα αποδεχόμασταν ποτέ, αν δεν υπήρχε ακριβώς αυτή η προσπάθεια πολιτικής επιβολής. Η γνώμη μου είναι ότι σε αυτήν όλη την προσπάθεια, εμείς καταφέραμε να διαπραγματευτούμε με επιτυχία σε μια σειρά από τομείς. Για πρώτη φορά έχουμε μια αξιολόγηση, η οποία βεβαίως κλείνει με την αλλαγή του δημοσιονομικού μείγματος, αλλά κλείνει χωρίς επιπλέον δημοσιονομική προσαρμογή. Δηλαδή, δεν θεωρήθηκε ότι υπάρχει δημοσιονομικό κενό για το 2018 και το 2019 και το 2020. Άλλο το γεγονός ότι υπάρχει αλλαγή του δημοσιονομικού μείγματος με τα γνωστά μέτρα και αντίμετρα. Επομένως, αυτή τη στιγμή, δημιουργείται μια αίσθηση ότι έχουμε επιστρέψει στην κανονικότητα. Αν και η γνώμη μου είναι ότι και όλη αυτή η συνθήκη της υποτιθέμενης αποσταθεροποίησης δεν είχε ποτέ πραγματική βάση. Δεν ακουμπούσε στις πραγματικές δυνατότητες, αλλά και στις πραγματικές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας».

Σε ερώτηση αναφορικά με τα χρονικά ορόσημα στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος τόνισε:

«Αυτό το οποίο έλεγε η ελληνική κυβέρνηση ήταν ότι υπήρχαν οι προϋποθέσεις για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης την 5η Δεκεμβρίου. Από εκεί και πέρα, από τη δική μας μεριά, δεν θέσαμε κανένα χρονικό ορόσημο. Την 5η Δεκεμβρίου έγιναν μια σειρά από διαπραγματεύσεις, οι οποίες θεωρούσαμε ότι θα μπορούσαν να έχουν λήξει. Ωστόσο, το ΔΝΤ επανέφερε -και μάλιστα με όρους σχεδόν βέτο- την απαίτησή του για 4,5 δις ευρώ επιπλέον μέτρα».

«Τότε, η Γερμανία και η Ολλανδία είπαν ότι δεν υπάρχει πρόγραμμα χωρίς το ΔΝΤ. Και με αυτή την έννοια, όλη η κατάστρωση της διαπραγμάτευσης πήρε μια διαφορετική τροπή και από της 5 Δεκέμβρη και μετά, σε κανένα επίπεδο δεν θεωρήθηκε από την ελληνική κυβέρνηση, ούτε είπαμε ότι υπάρχουν συγκεκριμένα χρονικά ορόσημα. Θέταμε τους στόχους. Δηλαδή, λέγαμε ότι στις 20 Ιανουαρίου, στις 20 Φεβρουαρίου στοχεύουμε σε πολιτική λύση. Τελικώς, για λόγους που έχουν να κάνουν και με τις τοποθετήσεις των δανειστών μας, δεν καταφέραμε παρά να επιτύχουμε αυτό το αποτέλεσμα στις 7 Απρίλη αρχικά, και στις 15 Ιούνη».

Ο Δημήτρης Τζανακόπουλος τόνισε ότι η εικόνα της αποσταθεροποίησης που προβλήθηκε έντονα το προηγούμενο διάστημα δεν σχετιζόταν με τις πραγματικές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας
«Δεν σας είπα σε κανένα σημείο της προηγούμενης παρέμβασής μου ότι τα πράγματα είναι εύκολα. Αυτό το οποίο σας είπα είναι ότι η εικόνα αποσταθεροποίησης ή μη κανονικότητας την οποία, για διαφορετικούς λόγους, δημιουργούσαν και τα εσωτερικά μέσα ενημέρωσης και η αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά και πολλοί από τους δανειστές μας, δεν είχε πραγματική βάση, δεν σχετιζόταν με την πραγματική εικόνα και τις πραγματικές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας. Και αυτό φάνηκε από τους ρυθμούς ανάπτυξης στο α΄ τρίμηνο, αυτό φάνηκε από την υπεραπόδοση στο πρωτογενές πλεόνασμα, αυτό φάνηκε από το γεγονός ότι διαρκώς και κάθε μήνα έχουμε μία νέα είδηση ότι αυξάνονται οι θέσεις εργασίας στη χώρα. Επομένως, λέω ότι η εικόνα αποσταθεροποίησης που προσπάθησαν κάποιοι να δημιουργήσουν, δεν ήταν πραγματική. Τώρα, πολύ περισσότερο δε, διότι έχουμε την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης. Έχουμε, λοιπόν, μια πολύ θετική –κατά τη γνώμη μου- απόφαση για τη ρύθμιση του ελληνικού χρέους, που στην πραγματικότητα αποτελεί έναν οδικό χάρτη και έχει συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Επομένως, αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη και εμπεδώνεται η αίσθηση της σταθερότητας. Σημαίνει αυτό ότι έχουν τελειώσει τα δύσκολα; Σε καμία περίπτωση. Έχουμε μπροστά μας την τρίτη αξιολόγηση, έχουμε μπροστά μας περίπου έναν χρόνο για την ολοκλήρωση του προγράμματος και πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν και ό,τι περνάει από το χέρι μας, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα με επιτυχία και τον Αύγουστο του 2018 να έχουμε τη δυνατότητα να βγούμε με αξιώσεις και με βιώσιμο τρόπο στις αγορές χρήματος, για να αναχρηματοδοτήσουμε το ελληνικό χρέος χωρίς τη στήριξη του επίσημου τομέα. Δεν είναι μια εύκολη δουλειά, ούτε κανείς ισχυρίστηκε ότι είναι μια εύκολη δουλειά. Ούτε κανείς μπορεί να προεξοφλήσει ότι κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών δεν θα έχουμε νέες απαιτήσεις από τους δανειστές, οι οποίες -αν θέλετε τη γνώμη μου- δεν θα είναι δημοσιονομικού χαρακτήρα. Θα αφορούν κατά κύριο λόγο τις μεταρρυθμίσεις που έχουν απομείνει για να ολοκληρωθεί η συμφωνία, την οποία κάναμε, τον Αύγουστο του 2018. Χωρίς τούτο να σημαίνει ότι θα είναι μια εύκολη διαπραγμάτευση. Όμως, εμείς θα προσπαθήσουμε να οδηγήσουμε τη χώρα και την ελληνική οικονομία στην έξοδο από το πρόγραμμα με όσο το δυνατό λιγότερες απώλειες και με όσο το δυνατό μεγαλύτερες παρεμβάσεις για την κοινωνική στήριξη».
Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος ανέλυσε τους τρεις σημαντικούς στόχους της κυβέρνησης για το επόμενο διάστημα.
«Ο πρώτος στόχος είναι να έχουμε τη δυνατότητα, μέχρι τον Αύγουστο του 2018, να κάνουμε δοκιμαστικές εξόδους στις αγορές, προετοιμάζοντας το έδαφος, έτσι ώστε από το καλοκαίρι του 2018 και πέρα να μην χρειαζόμαστε τη στήριξη του επίσημου τομέα. Αυτό προϋποθέτει πολύ μεγάλη σοβαρότητα, πολύ προσεκτική τεχνική ανάλυση των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά ομολόγων, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και συνολικά στην Ευρώπη και νομίζω ότι, ως προς αυτό το κομμάτι, είμαστε βέβαιοι πως θα το καταφέρουμε.
Το δεύτερο ζήτημα είναι να τονώσουμε τη διαδικασία της ανάκαμψης. Έχουμε δει ότι το 2017 ξεκίνησε αρκετά καλά, με το α΄ τρίμηνο ανάπτυξης στο 0,4%. Σήμερα, μάλιστα, δημοσιεύτηκαν και τα στοιχεία για τη βιομηχανική παραγωγή του 2017, του α΄ εξαμήνου του 2017, όπου έχουμε αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής κατά 7 ή 8% -αν δεν κάνω λάθος- σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016. Έχουμε πολύ θετικές ειδήσεις από τη μεριά της απασχόλησης. Δηλαδή, 260-270.000 νέες θέσεις εργασίας στο ισοζύγιο. Θετικό ισοζύγιο, δηλαδή, κατά 270.000 θέσεις εργασίας. Επομένως και στο κομμάτι της ανάπτυξης υπάρχουν καλά νέα. Ωστόσο, εμείς πρέπει να επιταχύνουμε, πρέπει να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί, πρέπει να έχουμε έναν ορθό προσανατολισμό των χρηματοδοτικών εργαλείων του ελληνικού δημοσίου, για να τονώσουμε εκείνα τα πεδία της παραγωγής και των υπηρεσιών, που μπορούν να οικοδομήσουν ένα νέο παραγωγικό μοντέλο για τη χώρα.
Και το τρίτο, ο τρίτος άξονας, ο τρίτος στόχος είναι να κάνουμε όσο το δυνατόν πιο στοχευμένες κοινωνικές παρεμβάσεις, έτσι ώστε να βελτιώνουμε τις συνθήκες ζωής των κοινωνικών εκείνων στρωμάτων που επλήγησαν περισσότερο από την ελληνική κρίση. Μιλάμε, δηλαδή, για τους ανθρώπους που έχασαν τη δουλειά τους, για τους άνεργους, για τους νέους επιστήμονες, για τους εργαζόμενους οι οποίοι, γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι από το 2012 και μετά, έχουν βιώσει μια αντιστροφή των όρων εργασίας τους, για τους ανθρώπους που είναι ανασφάλιστοι, για τους ανθρώπους που έχουν την ανάγκη του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Και νομίζω -θα θυμάστε- ότι πριν από λίγες ημέρες ο κύριος Ξανθός ενημέρωσε πως προωθείται νομοθετική ρύθμιση για τη διαγραφή χρεών των ανασφάλιστων, οι οποίοι υποτίθεται ότι, με βάση τις υπουργικές αποφάσεις που ανακοίνωσε και ο κύριος Μητσοτάκης στο ελληνικό Κοινοβούλιο, δεν θα πλήρωναν για τη νοσηλεία τους στο ΕΣΥ και ωστόσο χρεώθηκαν τελικά, μέσω της εφορίας, τα χρήματα αυτά στους ανασφάλιστους εκείνους ανθρώπους.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση προσδιόρισε το στόχο από τη διεξαγωγή των 13 Περιφερειακών Αναπτυξιακών Συνεδρίων.
Ο στόχος αυτών των συνεδρίων είναι να υπάρξει ο απαραίτητος διάλογος με τους παραγωγικούς φορείς και με τις τοπικές κοινωνίες σε κάθε περιφέρεια της χώρας, τόσο από τον Πρωθυπουργό όσο και από τους αρμόδιους υπουργούς. Τους υπουργούς που, κατά κύριο λόγο, σχετίζονται ή, εν πάση περιπτώσει, προΐστανται αυτών που θα λέγαμε παραγωγικών υπουργείων, έτσι ώστε να μπορέσουμε να προσανατολίσουμε την αναπτυξιακή πολιτική σε τομείς και σε πεδία που θα βοηθήσουν στην οικοδόμηση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, το οποίο δεν θα στηρίζεται σε κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες, αλλά θα στηρίζεται σε πραγματικά παραγωγικές δραστηριότητες που θα έχουν και εξωστρεφή προσανατολισμό».
Απαντώντας σε ερώτηση για το Κυπριακό τόνισε ότι η ελληνική κυβέρνηση πάντοτε βρίσκεται στο πλευρό της Κύπρου.
«Είμαστε σε διαρκή συντονισμό και επικοινωνία μαζί τους και είναι η κυπριακή κυβέρνηση εκείνη η οποία θα αποφασίσει καταρχήν τον τρόπο με τον οποίο θα συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις. Η ελληνική πλευρά θα παρέμβει στα ζητήματα που την αφορούν. Δηλαδή, στο ζήτημα των εγγυήσεων και της ασφάλειας. Και πάντοτε θα δουλεύει στο πλαίσιο της αναγκαιότητας που υπάρχει για μία θετική κατάληξη των διαπραγματεύσεων. Το επόμενο βήμα αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να το προεξοφλήσω, εξαρτάται από μια σειρά από παράγοντες, που σε αυτή τη φάση είναι κάπως ασαφείς».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την ανακοίνωση της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων και τις κατηγορίες της ΝΔ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι:

«Η αξιωματική αντιπολίτευση, σε μια σειρά από περιπτώσεις, ανόητα κατά τη γνώμη μου, θεώρησε ότι η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να παρέμβει στο έργο της Δικαιοσύνης. Ωφελείται από όλη αυτή τη συζήτηση, η οποία, ωστόσο, όμως, θεωρώ ότι δεν έχει πραγματική βάση, ούτε βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία. Είναι περισσότερο μια εντύπωση που θέλουν να δημιουργήσουν εκ μέρους της Ν.Δ. ότι δήθεν αυτή η κυβέρνηση λειτουργεί ως καθεστώς. Ωστόσο, καθεστώς ήταν οι κυβερνήσεις εκείνες, οι οποίες επί πέντε χρόνια, στην κυριολεξία, κουρέλιασαν το ελληνικό Σύνταγμα».

Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης