Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

4.10.23

Κυρ. Μητσοτάκης: Η δέσμευση "και μετρό και αρχαία" τηρείται στο ακέραιο - Κάνουμε το τελικό βήμα για την παράδοση του έργου

 


Κυρ. Μητσοτάκης: Η δέσμευση "και μετρό και αρχαία" τηρείται στο ακέραιο - Κάνουμε το τελικό βήμα για την παράδοση του έργου

«Η εικόνα από το μέλλον, την οποία βλέπουμε σήμερα, το συντομότερο δυνατόν θα είναι το παρόν της πόλης» δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Θεσσαλονίκη, κατά την επίσκεψη του στον σταθμό Αγίας Σοφίας του έργου του μετρό.

Ο κ. Μητσοτάκης παρέστη το μεσημέρι στην εκδήλωση υπογραφής τής σύμβασης για τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης και αναφέρθηκε στις προοπτικές της πόλης, μέσα από τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη. «Μιας πόλης, η οποία αναπτύσσεται, μιας πόλης δυναμικής, στην οποία το κράτος χρωστούσε επί δεκαετίες πολλά, έρχεται όμως τώρα να εξοφλήσει τα γραμμάτια προς τη Θεσσαλονίκη και να την προικίσει με σημαντικά έργα υποδομής τα οποία θα τα ζήλευαν όλες οι ευρωπαϊκές μητροπόλεις».

«Σήμερα κάνουμε το τελικό βήμα, σημαντικό τελικό βήμα, για να μπορέσουμε να παραδώσουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης, επιτέλους, σε πλήρη λειτουργία εντός του 2024», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τον χαιρετισμό του. «Ολοκληρώνουμε σήμερα μία τολμηρή απόφαση: να χρησιμοποιήσουμε δηλαδή ιδιωτική τεχνογνωσία, την καλύτερη τεχνογνωσία την οποία μπορούσαμε να βρούμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη, ασφαλή λειτουργία αυτού του σημαντικότατου έργου».

«Αλλά, ταυτόχρονα, να διασφαλίσουμε ότι και για όσα χρόνια διαρκεί η σύμβαση θα είναι εξασφαλισμένη η συντήρηση του έργου αυτού. Δεν το λέω αυτό τυχαία, καθώς πρόσφατα γεγονότα επανέφεραν στη μνήμη μας αμαρτίες του παρελθόντος, όπου δεν γνωρίζαμε ουσιαστικά ποιος ήταν ο υπόλογος για τη συντήρηση σημαντικών έργων υποδομής, τα οποία πληρώθηκαν από τους Έλληνες φορολογούμενους στο παρελθόν», συνέχισε ο πρωθυπουργός.

Αναφερόμενος στη δέσμευσή του ότι «η Θεσσαλονίκη θα έχει και μετρό και αρχαία», ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Δεν θέλω να υποτιμήσετε την τεράστια τεχνική δυσκολία για την ολοκλήρωση αυτού του έργου, αλλά και την πολύ μεγάλη επιτυχία αυτής της δημιουργικής συνεργασίας -όχι χωρίς εντάσεις- μεταξύ της Αττικό Μετρό, του Υπουργείου Υποδομών και του Υπουργείου Πολιτισμού, έτσι ώστε να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε ότι θα τηρήσουμε αυτή τη δέσμευση που είχα προσωπικά δώσει στους Θεσσαλονικείς».

«Η δέσμευση αυτή τηρήθηκε και τηρείται στο ακέραιο. Με την ανάδειξη καινούργιων αρχαιολογικών χώρων, με την απόσπαση και επανατοποθέτηση πολύ σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, ταυτισμένων με την ιστορία της Θεσσαλονίκης στο βάθος των αιώνων. Με πέντε σταθμούς που ουσιαστικά θα είναι ταυτόχρονα και μουσεία. Με δύο καινούργια μουσεία τα οποία θα φιλοξενήσουν εκθέματα από το Μετρό. Πετύχαμε εδώ κάτι πραγματικά μοναδικό», υπογράμμισε.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον σταθμό «Αγία Σοφία», όπου ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για τις ανασκαφές και τα έργα συντήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων που ήρθαν στο φως στο πλαίσιο των εργασιών.

Στην πλήρη ανάπτυξή τους, η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκταση προς την Καλαμαριά αναμένεται να εξυπηρετούν καθημερινά περίπου 313.000 επιβάτες, μειώνοντας την κυκλοφορία στην πόλη κατά περίπου 57.000 οχήματα και τις εκπομπές ρύπων κατά 212 τόνους ανά ημέρα. Η κύρια γραμμή αποτελείται από 13 σταθμούς και έχει μήκος 9,6 χιλιόμετρα, ενώ η γραμμή της επέκτασης θα έχει μήκος 4,8 χιλιόμετρα και θα διαθέτει πέντε σταθμούς.

Στην εκδήλωση παρέστησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης) Στάθης Κωνσταντινίδης, η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, ο γενικός γραμματέας Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου, ο πρώην υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, βουλευτές, ο διευθύνων σύμβουλος της "Ελληνικό Μέτρο" Νίκος Κουρέτας και εκπρόσωποι της αναδόχου κοινοπραξίας (Thema Α.Ε.).

Τη σύμβαση υπέγραψαν, παρουσία του πρωθυπουργού, εκ μέρους της "Ελληνικό Μέτρο", ο διευθύνων σύμβουλος της Νίκος Κουρέτας και εκ μέρους της κοινοπραξίας, οι Arrigo Giana (ATM), Renaud Beziade (Egis) και Carlo Bianko (Thema Α.Ε.).

Η σύμβαση ύψους 250 εκ. ευρώ έχει διάρκεια έντεκα χρόνων.

Μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης, ο πρωθυπουργός έκανε μια σύντομη στάση μαζί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, στην πλατεία Μακεδονομάχων, όπου τοποθετήθηκαν εκ νέου στις θέσεις τους οι προτομές των Μακεδονομάχων οι οποίες είχαν αφαιρεθεί προκειμένου να υλοποιηθούν τα έργα για το Μετρό.

Ο πρωθυπουργός για την Ανάπλαση Κεραμείων Αλλατίνη: ένας νέος χώρος πρασίνου, πολιτισμού και αναψυχής

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις των παλιών «Κεραμείων Αλλατίνη», που είναι ανενεργά επί δεκαετίες και πλέον δρομολογείται η ανάπλασή τους, η οποία θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την νοτιοανατολική πλευρά του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε από τον Σταύρο Ανδρεάδη, πρόεδρο τής εταιρείας ΣΤΑΝΤΑ Α.Ε. που θα εκτελέσει την επένδυση, στους χώρους όπου σχεδιάζεται η ανάπλαση, με κεντρικό πυλώνα την κατασκευή ενός εμβληματικού πύργου μεικτής οικιστικής και εμπορικής χρήσης, ύψους 100 μέτρων. Ο σχεδιασμός προβλέπει επίσης τη διαμόρφωση της υπόλοιπης έκτασης σε κοινόχρηστο πάρκο, όπου θα προβάλλονται τα διατηρητέα βιομηχανικά κτήρια του παλιού κεραμείου.

«Μιλάμε για μια μεγάλη επένδυση που θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ και που, πιστεύω, θα αποτελέσει μία επένδυση-πιλότο για το πώς αντιλαμβανόμαστε και εκτός Θεσσαλονίκης την αξιοποίηση τέτοιων μεγάλων χώρων, δίνοντας περισσότερες δυνατότητες για δόμηση καθ' ύψος», τόνισε στον χαιρετισμό του, μετά την παρουσίαση του σχεδίου ανάπλασης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι ο σχεδιασμός για την αξιοποίηση του παλιού εργοστασίου αντικατοπτρίζει «πώς μπορούμε, σκεπτόμενοι με όρους μέλλοντος και όχι κατ' ανάγκη παρελθόντος ή και παρόντος, να ξανασκεφτούμε την ανάπλαση ενός χώρου ο οποίος τις τελευταίες δεκαετίες είναι εγκαταλελειμμένος, με απόλυτο σεβασμό στη βιομηχανική κληρονομιά της πόλης, αλλά ταυτόχρονα ενσωματώνοντας και όλα όσα ξέρουμε για το μέλλον των βιώσιμων πόλεων».

«Τα συναρμόδια υπουργεία εργάστηκαν γρήγορα και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αγκάλιασε αυτή την πρόταση, έτσι ώστε να έχει ήδη εκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο επιτρέπει όλη η δόμηση ουσιαστικά να μπορεί να συγκεντρωθεί σε έναν πύργο ύψους 100 μέτρων, το πρώτο -είμαι σίγουρος ότι θα ακολουθήσουν κι άλλα- πολύ ψηλό κτίριο της Θεσσαλονίκης. Έναν πύργο ο οποίος θα αποτελέσει ένα τοπόσημο και θα συμβολίζει ουσιαστικά την ανατολική είσοδο της πόλης, απελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο όλο τον υπόλοιπο χώρο για πράσινο», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης