Λόγω εργασιών συντήρησης των συστημάτων του Ειδησεογραφικό Πρακτορείο    www.vouli.net, θα υπάρξει διακοπή στις υπηρεσίες. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. * Ειδησεογραφικό Πρακτορείο _ www.vouli.net _ από το 1980 * Hellenic Cypriot * Hellenic Cypriot Press Agency * Κυβέρνηση www.vouli.net * Κυβέρνηση * Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης Ι.Ι. Μάγερ * Κυβέρνηση * Υπουργεία * Κυβερνητικός Εκπρόσωπος * Κόμματα * Βουλευτές * Κοινοβουλευτικές Ομάδες *_ Κύπρος * Κυβέρνηση * Κόμματα * Ε.Ε. * Ορθοδοξία * voulinet_politics * Παιδεία * Πολιτισμός * Περιφέρειες * Δήμοι * Τουρισμός * Βουλή * Economy * Business * Ανάρτηση των δελτίων τύπου σε 24ωρη βάση, καθώς και φωτογραφιών για την προβολή στα Μ.Μ.Ε.

2.2.18

Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη

Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Θέμα 104,6 Fm» και τους δημοσιογράφους κ. Μάκη Πολλάτο και κ. Γιάννη Μακρυγιάννη

Δημοσιογράφος: Λοιπόν, έχουμε το συλλαλητήριο μεθαύριο. Θα θέλαμε ένα σχόλιο πρώτον κ. Σπίρτζη γιατί τώρα όλοι αυτό κουβεντιάζουν, πολλοί ετοιμάζονται για αυτό, είτε αυτοί που θα πάνε, ούτε αυτοί που το παρακολουθούν και έχουν και κάποια δουλειά για παράδειγμα η πολιτεία για να περιφρουρήσει εκεί την ασφάλεια και τα λοιπά, πώς το βλέπετε αυτό; Το φοβάστε αν μπορεί να εξελιχθεί σε αντικυβερνητικό συλλαλητήριο;
Υπουργός: Όχι κύριε Μακρυγιάννη. Πολλοί θα θέλανε να δώσουν μία τέτοια ερμηνεία. Όχι ούτε το φοβάμαι, ούτε είναι αντικυβερνητικό συλλαλητήριο. Κάποιοι παίζουν, πραγματικά παίζουν, με τη συνείδηση των Ελλήνων, με τον πατριωτισμό τους. Δεν έχουμε να φοβηθούμε κάτι, ούτε θεωρούμε κάποιους από αυτούς που θέλουν να φαίνονται ως “μακεδονομάχοι” στη σημερινή εποχή, ότι είναι περισσότερο πατριώτες από οποιονδήποτε.
Δεν εκχωρούμε ούτε την αγάπη μας στην πατρίδα, ούτε τον πατριωτισμό μας σε κανέναν. Άρα ας προχωρήσουν σε μία λογική σκοπιμοτήτων πάνω στα εθνικά θέματα και πιστεύω ότι ο ελληνικός λαός έχει κρίση και ξέρει πάρα πολύ καλά τι γίνεται, ποια είναι η προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια για τη θέση της χώρας μας στη Διεθνή σκηνή και πώς εξυπηρετούνται καλύτερα τα εθνικά μας θέματα.
Δημοσιογράφος: Πιστεύετε ότι κάποιοι προσπαθούν να καπηλευτούν το πατριωτικό συναίσθημα, η αντιπολίτευση για παράδειγμα, η αξιωματική αντιπολίτευση;
Υπουργός: Η αντιπολίτευση, ειδικά η αξιωματική αντιπολίτευση, αυτή τη στιγμή δεν ξέρει κανείς πραγματικά τι πιστεύει, τι πίστευε και τι θα πιστέψει στο μέλλον και στο συγκεκριμένο θέμα και σε άλλα εθνικά θέματα.
Το ένα είναι αυτό το δεύτερο είναι ότι δεν έχει μία καθαρή θέση. Το τρίτο είναι ότι κάνει μία, ως συνήθως σε όλα τα θέματα, μία κριτική στην κυβέρνηση χωρίς να υπάρχει αρχή, μέση και τέλος. Και το τέταρτο δεν τοποθετείται στο πιο κρίσιμο κατά τη γνώμη μου θέμα. Αυτή τη στιγμή η χώρα μας είναι μία χώρα που μετά από πάρα πολλά χρόνια βγαίνει από το μνημόνιο, αρχίζει να στέκεται στα δικά της πόδια, πρέπει να παίξει το δικό της ρόλο στην περιοχή και για να μπορέσει να παίξει το δικό της ρόλο στην περιοχή, πρέπει πολλά ανοιχτά μέτωπα που υπάρχουν, να κλείσουν. Πρέπει και η δική μας γειτονιά να σταθεροποιηθεί, πρέπει να μην έχουμε στο μυαλό μας λογικές και καταστάσεις που υπήρχαν από τον ψυχρό πόλεμο και έχουν διατηρηθεί, όσον αφορά την ανάπτυξη, μέχρι τις μέρες μας.
Δημοσιογράφος: Θα συμφωνούσε κανείς κ. Σπίρτζη, σας διακόπτω, αλλά αυτά τα λέτε και στους ΑΝΕΛ υποθέτω, γιατί και αυτοί θα πάνε στο συλλαλητήριο, έτσι; Το κόμμα του κυρίου Καμμένου που συνεργάζεστε.
Υπουργός: Ναι, τα λέμε σε όσους έχουν την άποψη, δεν νομίζω καταρχάς ότι οι ΑΝΕΛ σε αυτή τη λογική δεν συμφωνούν. Όπως και ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της Νέας Δημοκρατίας δεν συμφωνεί. Από κει και πέρα το τι στάση θα κρατήσει ο καθένας είναι δικό του θέμα, ας πηγαίνει στα συλλαλητήρια, ας κάθεται κάτω από την εξέδρα για να ακούει πρώην αρχηγούς Στρατού με συγκεκριμένη φρασεολογία που αν την ακούσει κανείς θα ανατριχιάσει. Καλό είναι όλοι μας να ακούσουμε τις ομιλίες που έγιναν στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης και να δούμε τι θα θυμηθεί και τι συνειρμοί θα έρθουν στο μυαλό του. Είναι κατά τη γνώμη μου στα όρια του γραφικού να γίνονται τέτοιου είδους εκδηλώσεις με τέτοιες ομιλίες και μερικές παρουσίες με άλογα, παραδοσιακές στολές, και πολλά άλλα. Εντάξει, ο καθένας τοποθετείται και παίρνει μία άλλη στάση σε τέτοια θέματα και σε τέτοιες διοργανώσεις. Θα δούμε.
Δημοσιογράφος: Λοιπόν, να πιαστώ λίγο σε αυτό που είπατε κύριε Σπίρτζη ότι η χώρα βγαίνει από την κρίση. Ο Βίζερ είπε ότι οι αλλαγές στα μνημόνια, ο πρώην πρόεδρος του ΕuroworkingGroup, είναι μερεμέτια, τις πραγματικές αλλαγές πρέπει να τις κάνουν οι πολιτικοί, οι κυβερνήσεις σε συνεννόηση με την κοινωνία. Αντ' αυτού κατηγορείται ο ΣΥΡΙΖΑ ότι έχει καταστρέψει την αξιοκρατία ή δεν την έχει επαναφέρει, ότι πηγαίνει την παιδεία είκοσι χρόνια πίσω με τις αντι-μεταρρυθμίσεις που προωθεί, έχετε κάποια ατζέντα πραγματικά για να αλλάξει, για να μην γίνεται αυτή η μικροπολιτική, για να μην γίνονται αυτά τα μικροπράγματα; Υπάρχει μία στρατηγική για την επόμενη μέρα;
Υπουργός: Καταρχάς να δούμε αν γίνεται. Και εδώ μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δεν υπάρχει τίποτα τέτοιο, για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα δεχτήκαμε μία κριτική για δήθεν διορισμούς που αφορούσαν τους μετακλητούς συνεργάτες που είχαμε στα γραφεία μας. Προφανώς έχουμε, όχι μόνο μία ατζέντα αξιοκρατίας, ένα βάθεμα της Δημοκρατίας και της ανεξαρτησίας στο δημόσιο τομέα και στο δημόσιο βίο θα έλεγα.
Αν δει κανείς τις προκηρύξεις που γίνονται μέσα στο Δημόσιο ακόμα και για τις θέσεις των γενικών γραμματέων θα το καταλάβει αυτό. Όταν για πάρα πολλά χρόνια το ρουσφέτι, η αναξιοκρατία από συγκεκριμένες οικογένειες στην πολιτική ήταν το σπορ τους, ήταν ο τρόπος που επιβίωναν και αναπαράγονταν για δεκαετίες. Αυτή η λογική έχει παρέλθει. Δεν νομίζω ότι όλη αυτή η επιχειρηματολογία της αξιωματικής αντιπολίτευσης και της αντιπολίτευσης έπιασε και πίστεψε κανείς διάφορες κατηγορίες που υπήρχαν και μπορούμε από δω και πέρα να προχωρήσουμε, πραγματικά, στο να έχουμε μία προοδευτική κατεύθυνση στη Χώρα.
Αυτό που κάποιοι λένε αντιμεταρρύθμιση στην παιδεία είναι από τις προοδευτικές τομείς κατευθύνσεις που έπρεπε να ισχύουν πάρα πολλά χρόνια. Ποια ήταν η μεταρρύθμιση στην παιδεία; Ήτανε ο νόμος Διαμαντοπούλου; Ήταν η ισοπέδωση στην ανώτατη εκπαίδευση; Ήταν το να έχουμε εκατοντάδες εκπαιδευτικά ιδρύματα που τα λέμε ανώτατα και δεν ήταν, με ανθρώπους να βγαίνουν από πάρα πολλά από αυτά και να μην έχουν ούτε επαγγελματικά δικαιώματα, ούτε επαγγελματική ύλη, ούτε επιστημονικό πεδίο; Ήταν δηλαδή σε μία μεταρρυθμιστική λογική το να ιδρύονται τμήματα από ομάδες καθηγητών για να εξυπηρετήσουν την επαγγελματική και επιστημονική ύλη καταστρέφοντας κόσμο που σπούδαζε εκεί; Είναι πραγματικά ερωτήματα τα οποία …
Δημοσιογράφος: Να πάμε λίγο και στα θέματα της αρμοδιότητάς σας, του χαρτοφυλακίου σας κύριε Σπίρτζη; θέλω να κάνω ένα ερώτημα, γιατί είναι και τα ερωτήματα των ακροατών, σχετικά με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το τι γίνεται στο Μετρό κατά πρώτης και υποθέτω σε δεύτερο βαθμό και στα λεωφορεία. Πώς είναι δυνατόν να μην έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα τρεις μήνες; Την ευθύνη ποιος την έχει; Την έχει η Αττικό Μετρό; Την έχει η εταιρεία; Εγώ δέχομαι ως υπόθεση εργασίας ότι δεν φταίτε εσείς. Αλλά γιατί δεν λειτουργούν οι μπάρες; Και εδώ σε μία περίοδο capital controls αν μη τι άλλο είναι περίεργο το ότι δεν μπορούμε ακόμη να αγοράσουμε εισιτήρια με πιστωτική κάρτα.
Υπουργός: Όχι, δεν ισχύει αυτό που λέτε. Λοιπόν, να τα πιάσουμε ένα-ένα. Ηλεκτρονικό εισιτήριο. Η σύμβαση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο υπογράφηκε δεκαπέντε μέρες πριν τις εκλογές του 15. Άρα υπήρχε ένας διαγωνισμός με συγκεκριμένες προβλέψεις που ήταν ό,τι πιο γελοίο θα μπορούσε να αντιμετωπίσει κανείς στην εφαρμογή του. Με πρόχειρο σχεδιασμό, με μεταφορά ό,τι στρεβλού υπήρχε στην προηγούμενη κατάσταση…
Δημοσιογράφος: Αλλά είμαστε στο 2018 κ Σπίρτζη, επιταχύνετε λίγο το χρονοδιάγραμμα γιατί
Υπουργός: Όχι, όχι ακούστε να δείτε κύριε Πολλάτο, δεν είναι έτσι. Μία Απόφαση που παίρνω εγώ τώρα για ένα διαγωνισμό δεσμεύει τη χώρα για αρκετά χρόνια μετά.
Δημοσιογράφος: Νομίζω, συμφωνώ, αλλά νομίζω ότι εδώ υπήρχαν διαβεβαιώσεις ότι θα ξεκινάει
Υπουργός: Πάρτε για παράδειγμα τους αυτοκινητόδρομους.
Δημοσιογράφος: Να πάμε και μετά, αλλά να προλάβουμε και χρονικά. Γι αυτό ζητάω.
Υπουργός: Όχι, όχι πάρτε για παράδειγμα, για να γίνει κατανοητό αυτό που σας λέω, πάρτε για παράδειγμα τους αυτοκινητόδρομους. Δέσμευσαν τη χώρα για 15 χρόνια σε σχέση με την υλοποίηση τους και για άλλα 35 σε σχέση με τη λειτουργία τους.
Δημοσιογράφος: Σωστά.
Υπουργός: Αλλά, να τα ξεπεράσουμε αυτά.
Δημοσιογράφος: Είναι ιδέα μας όμως, φταίει κάτι που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση και δεν μπορεί να αγοράσει τώρα κανείς μισό εισιτήριο στους σταθμούς;
Υπουργός: Θέλετε να πάμε μαζί να δούμε αν μπορεί να αγοράσει εισιτήριο ή όχι;
Δημοσιογράφος: Πάντως και να το αγοράσει μπαίνει χωρίς έλεγχο βγαίνει χωρίς έλεγχο κύριε Υπουργέ, έτσι;
Υπουργός: Κύριε Μακρυγιάννη σε αυτό, σε αυτό έχετε δίκιο.
Δημοσιογράφος: Το έκανα εγώ. Έβγαλα το εισιτήριο, μπήκα, βγήκα, τίποτα, ούτε μπάρες ούτε αμπάρες.
Υπουργός: Σε αυτό έχετε απόλυτο δίκιο αλλά είναι άλλο ότι δεν έχουνε κλείσει οι μπάρες και να το εξηγήσουμε γιατί, και άλλο ότι δεν έχουμε ένα σύστημα που πουλάει ηλεκτρονικά εισιτήρια, πουλάει κάρτες
Δημοσιογράφος: Υπάρχει μία καθυστέρηση κ. Σπίρτζη; Μιλάμε για απώλεια εσόδων όμως, έτσι;
Υπουργός: Όχι, όχι δεν μιλάμε καθόλου, καθόλου για απώλεια εσόδων.
Δημοσιογράφος: Κύριε Σπίρτζη επειδή πάντοτε μιλάτε καθαρά, πριν πάμε στην απώλεια Εσόδων αν μου επιτρέπετε, φταίει η εταιρεία, η Αττικό μετρό; Φταίει ο ανάδοχος;
Υπουργός: Όχι. Φταίει ένας κακός σχεδιασμός που υπήρχε, φταίνε πολλά προβλήματα που δεν είχαν λυθεί σε σχέση με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, φταίνε κυκλώματα τα οποία δεν ήθελαν να εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο κύριε Πολλάτο και κύριε Μακρυγιάννη και καταλαβαίνετε το γιατί. Να πούμε μερικά νούμερα για να τα ξέρουν όλοι. Πωλούνταν 250.000 μηνιαίες κάρτες κάθε μήνα και σήμερα έχουν εκδοθεί 400.000 προσωποποιημένες κάρτες. Που σημαίνει ότι έχουμε 150.000 κάρτες περισσότερες. Φταίνε πάρα πολλά πράγματα.
Δημοσιογράφος: Μπορείτε να δεσμευτείτε κύριε Υπουργέ πότε θα λειτουργήσει το σύστημα στην εντέλεια; Να ξέρει ο κόσμος, για παράδειγμα, στο Μετρό ότι θα βρει το σύστημα ολοκληρωμένο.
Υπουργός: το σύστημα λειτουργεί. Το πρόβλημα που υπάρχει ή τα προβλήματα αν θέλετε που υπάρχουν είναι δύο. Το ένα είναι να κλείσουν οι μπάρες ελέγχου στο Μετρό…
Δημοσιογράφος: Χωρίς μπάρες δεν γίνεται.
Υπουργός: Όχι, λειτουργεί. Και θα σας πω γιατί λειτουργεί. Τον Ιανουάριο τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι κατά ένα εκατομμύριο περισσότερα, τα χτυπήματα που έχουμε, με ανοιχτές τις μπάρες γιατί εμείς πάντα λέγαμε ότι το μεγάλο πρόβλημα στο Μετρό και στις αστικές συγκοινωνίες δεν είναι ότι ο κόσμος δεν βγάζει εισιτήρια και έχουμε μεγάλη εισιτηριοδιαφυγή. Το πρόβλημα είναι ότι τα εισιτήρια που έπαιρνε ήταν πλαστά. Και οι κάρτες που έπαιρνε ήταν πλαστές. Και τις προμηθευόταν έξω και μέσα από τις αστικές συγκοινωνίες τις πλαστές κάρτες και τα πλαστά εισιτήρια. Λοιπόν αυτά έχουν εκλείψει πλέον με το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Δεν έχουν εκδοθεί οι προσωποποιημένες κάρτες για τους συμπολίτες μας με ειδική αναπηρία και για τους ανέργους. Μόλις ο μεγαλύτερος όγκος από αυτές τις κάρτες εκδοθεί θα κλείσουν οι μπάρες. Αυτό το χρονικό διάστημα που παρουσιάζεται ως καθυστέρηση να κλείσουν οι μπάρες στο Μετρό είναι και ένα κρίσιμο διάστημα σε όλο τον κόσμο, όταν έχεις την εφαρμογή τόσο μεγάλων συστημάτων που αφορούν δυόμισι εκατομμύρια επιβάτες την ημέρα, να συνηθίσει το κοινό να το χρησιμοποιεί, να ξέρει πώς βγαίνει το εισιτήριο
Δημοσιογράφος: Θα μπορούσαν όμως να γίνονται παράλληλα έλεγχοι, έτσι δεν είναι; θα μπορούσαν να γίνονται παράλληλα έλεγχοι.
Υπουργός: Γίνονται έλεγχοι. Γίνονται έλεγχοι, δεν γίνονται οι έλεγχοι που έπρεπε να γίνουν.
Δημοσιογράφος: Όλοι μας λένε ότι οι έλεγχοι έχουν ατονήσει. Θα προσλάβετε ελεγκτές γιατί είναι λίγοι από ότι ξέρω.
Υπουργός: Η προτεραιότητά μας είναι να προσλάβουμε γιατρούς που δεν υπάρχουν. Έχει γίνει μία σκληρή διαπραγμάτευση με τους θεσμούς και έχουμε αποδείξει ότι αν γίνουν εκατοντάδες προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες δεν επιβαρύνεται το εργασιακό κόστος γιατί πληρώνεται σε ρεπό που δεν κάνουν οι εργαζόμενοι, σε υπερωρίες που υποχρεώνονται να κάνουν προκειμένου να έχουμε τη λειτουργία και των λεωφορείων και του Μετρό και πιστεύω ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο μετά την κινητικότητα και την εφαρμογή της, αν δεν καλυφθούν με την κινητικότητα αυτή αυτές οι θέσεις και αυτά τα κενά να γίνουν προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες. Αλλά, πραγματικά πρέπει να σας πω έτσι και πολύ ειλικρινά, ότι αν δεν είχαμε μία τέτοιου είδους εφαρμογή στις αστικές συγκοινωνίες δυστυχώς σε λίγο δεν θα είχαμε αστικές συγκοινωνίες.
Δημοσιογράφος: Να τη δούμε την εφαρμογή γιατί ακόμα δεν την έχουμε δει.
Υπουργός: Κάντε την απλή πράξη. 150.000 κάρτες επί 30 ευρώ η κάρτα το μήνα, για να καταλάβετε πόσα εκατομμύρια χάνονταν από τις πλαστές κάρτες και τα πλαστά εισιτήρια και από τα κυκλώματα και κάποιοι ανέχονταν για χρόνια την ύπαρξη τους.
Δημοσιογράφος: Δεν αμφισβητεί κανένας αυτό που λέτε και όντως το ηλεκτρονικό εισιτήριο το πατάσσει αυτό, αλλά ο πήχης δεν μπαίνει μόνο εκεί πάει παραπάνω, έτσι κύριε Υπουργέ; Δηλαδή τι πραγματικά μπορεί να αποδώσει το σύστημα.
Υπουργός: Βεβαίως πάει παραπάνω, βεβαίως κάποιοι πάνε παραπάνω και οι ευθύνες πάνε παραπάνω και έχουν ονοματεπώνυμο αυτοί που τα ανέχονταν. Και πολιτική ευθύνη έχουνε και υπηρεσιακή…
Δημοσιογράφος: Θέλω να σας διακόψω και θέλω να ζητήσω ένα σχόλιό σας, ο Νίκος Τόσκας τώρα στον ANT1 λέει ότι έστειλαν χθες στον Υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά μία επιστολή και στην οποία έγραφαν " έχουμε τρεις σφαίρες για σένα". Προφανώς ,και αυτό είναι δική μου, προφανώς, άποψη διαβάζοντας αυτό, έχει να κάνει με το Σκοπιανό. Θεωρείτε ότι τα πράγματα μπορούν να πάνε σε ακραίες καταστάσεις;
Υπουργός: Όχι δεν θεωρώ ότι μπορούν να πάνε σε ακραίες καταστάσεις. Θεωρώ ότι είναι ακραίοι όσοι παίζουνε με τέτοια θέματα και με τον τρόπο που τα χειρίζονται. Δεν νομίζω ότι η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού θα ακούσει και θα ακολουθήσει τέτοιες φωνές. Αυτά να τα δει η αξιωματική αντιπολίτευση και η ακροδεξιά λογική και στελέχωση που έχει εγκαθιδρυθεί στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας. Δυστυχώς.


Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης

  Κυρ. Μητσοτάκης: Χρειαζόμαστε πρόσθετους πόρους για το μεταναστευτικό και το Ταμείο Αλληλεγγύης